8

Margus Kurm: tõenäoliselt põhjustas laevahuku kokkupõrge Rootsi allveelaevaga

Estonia. Foto: Peeter Langovits

Estonia huku asjatundjate komisjoni endine juht Margus Kurm ütles saates „Otse Postimehest”, et tõenäoliselt põhjustas laevahuku kokkupõrge Rootsi allveelaevaga.

„On ka täiesti võimalik see, et mitte allveelaev ei sõitnud otsa Estoniale vaid Estonia riivas seda allveelaeva, tekitades sinna selle vigastuse ehk kogu küsimus on tegelikult selles, mida tegi see allveelaev Estonia trassil,” ütles Kurm ja lisas „On tõenäoline, et see allveelaev turvas Estoniat, sellepärast et Estonia peal oli mingi sensitiivne saadetis.”

„Tegemist on rebendiga, mis on kogu pikkuses umbes neli meetrit ja laius 1,2 meetrit. Ehk kui te kujutate ette, et kui te lööte paberisse augu, siis keskele tuleb selline augu moodi asi ja äärtesse tekivad rebendid. See asub allpool veepiiri, kuid ulatub ka ülespoole veepiiri kuni autotekini,” kirjeldas Kurm.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Vai
Vai

Ei mis Rootsi allveelaev,vene allveelaev ikka:d

oh õudust
oh õudust

võiks avaldada ka õllekate külastajate versioone, ja muidugi selgeltnägijaid tuleb kaasata komisjonidesse sest tegemist võis olla hoopis tulnukate mõne avariilise aparaadiga seal meres

Linnaviletsus
Linnaviletsus

Tuleb moodustada tõekomisjon. Esimeheks Repinski. Liikmeteks selgeltnägijast teledoktor Vassiljev, spetsialist kõiges Karilaid, laevanduses suuri asju korda saatnud Madisson jne. Ei tõde saa enam peita.

?? ??
?? ??

Ükski laev ei lähe iial merele,kui keres enne auk on.Isegi,kui auk olnuks 10 korda väiksem. Ja sel päeval möllas tugev torm, mäletan seda selgelt. Mul hukkus seal sõber. Kes varastas esimesel sukeldumisel tehtud filmid? Miks anti häire alles siis,kui laev külili vajuma hakkas? Miks oli tarvis kohe kehtestada hauarahu ja keelata laeva uurimine ? Neid mikse on väga palju ja selgus tuleb peale laeva üles tõstmist.Ja peale seda,kui süüdlased surnud on.

Enriko
Enriko

Eilsest ETV orig. videoklipist jäi mulje, et laevakere metallpaneelid olid keevitusest lahti tulnud ja teineteise suhtes lihtsalt nihkes, mitte välisjõu poolt sisse muljutud. Arvan, et ebaühtlase pinnaga merepõhjale suvalisse asendisse vajunud laevakere peabki sisepingete tõttu (roostetanud)keevitustest varem või hiljem järele andma. Eeldus, et kered valmistatakse terviklikust lehtmetallist, on sügavalt ekslik. Meenub Titanicu hukk, kus laev murdus omaenda raskuse all neetide plaksudes lausa pooleks. Arvutisimulatsioonis Margus Kurmi sõnavõtu ajal olid aga 4m augu servad ilmselgete rammimisjälgedega. Arvutipoisi fantaasia? Tõepoolest, tuvastage tegelik põhjus. Andke algallikad vabaks ja las teadlased vaidlevad asja selgeks.

sellise
sellise

augu sai tekitada näiteks puksiiri ankur, mis laeva kaiäärest eemale tuule ja lainega lükkas või mingi kai osa mille vastu laev põrkas. kui te pole tänapäeva allveelaeva näinud , siis pole mõtet seda jura kokkupõrkest allvelaevaga rääkida, sest allveelaeva väliskest on tehtud pehmest metallist ja kaetud spets kummiga sonariga avastamise kaitseks, veelgi enam, tänapäeva allveelaeva suurem osa 2/3 vöörist asub veeall, see on umbes 7-8 m, st. auk ja muljumisjäljed saavad kokkupõrkel tekkida kusagil 3-8 m allpool veeliini, seda väiksema alveelaeva puhul.

juss
juss

Müüa sonar, mis suuda pildi luua ka kummist allveelaevast!

müüa
müüa

NÄHTAMATU allveelaev mis teeb parrastesse auke mõõtudes 4/1.2M, PAKKUDA VEEL KA KANGE JA KUVALDASID

wpDiscuz