Saaremaa saab lisalaeva, hiidlased lisareisi ning raha leiti ka Haapsalu raudteele

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas. Foto Urmas Lauri

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas. Foto Urmas Lauri

Ühistranspordi toetuseks eraldatakse järgmise aasta riigieelarves 109,9 miljonit eurot, mis on 8,4 miljonit rohkem kui seni. Arvesse on võetud Saaremaa liinile lisalaeva toomisega, Hiiumaa liinil talvise lisaväljumisega ja Haapsalu raudtee kavandamisega.

2020. aasta riigieelarvega kindlustatakse järgnevatel aastatel suursaarte ja mandri vahel parvalaevaliinidel vajalik võimekus sõidunõudluse tagamiseks. Hiiumaa ja mandri vahel on oodata talvel lisaväljumist ning Saaremaa liini töökindluse tagamiseks soetatakse lisalaev.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on oluline panustada saarte elanike kindlustundesse. „Saarlased ja Saaremaa külalised võivad kindlad olla, et nende igapäeva elu hõlbustamiseks ja saareelu nautijate kasvu juures on toeks tulemas uus laev ja ette on nähtud ka vahendid Hiiumaa praamiliikluse tihendamiseks,“ ütles Aas.

Ühtlasi on kavas suurendada ka muude ühistranspordi võimaluste toetusi. „Eelmise aastal alustatud tasuta maakondlik bussiliiklus on selgelt kasvatanud reisijate hulka. Mis veelgi olulisem – inimesed näevad ühistranspordiga liiklemist reaalse alternatiivina sõiduautole,“ lisas Aas. Tasuta ühistransport kasvatas aastaga bussiga liiklejate arvu üle Eesti ligi 20% võrra.

Lisaks bussiliiklus edendamisele määras valitsus 2 miljonit eurot lisaraha Turba-Haapsalu-Rohuküla raudteetrassi projekteerimiseks. „Meil on alati olnud soov liikuda edasi Haapsalu raudteega ning nüüd alustame projekteerimisega, et välja selgitada täpne trassi asukoht ja maksumus,“ märkis Aas.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
8 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
postipoiss
5 aastat tagasi

Tegelikult kaob töökäte puudus Taeblas, Paliveres ja rstil ära Inimesed hakkavad Haapsalust tööl rongiga käima. Tööandjatel on ka töökäte valik, ei pea enam igat jotat tööle võtma.

ahli
5 aastat tagasi

raha leiti ka Haapsalu raudteele – no see näitabki et sukles ja karilaid ei ole võimelised läänemaa inimeste huvide eest seisma. Olematul opositsioonil on ka ilmselt poogen. Ja ärge tulge seda tasuvuse juttu siin rääkima. Äriplaanid saab ikka luua kohalikust infrasturktuuri olemasolust lähtuvalt mitte vastupidi.

loopida ju võib, kui on mida pilduda
5 aastat tagasi
Reply to  ahli

…kohalikust infrasturktuuri olemasolust lähtuvalt … Just nii. Saaremaa ja Hiiumaa on sundseisus ja neile praamiühenduseks lisarahade leidmine on arusaadav, asjakohane ja vajalik. Haapsalu raudtee mitte, ühendus Tallinnaga praegugi hea ja kaasaegne.

erko
5 aastat tagasi

ei noh kui läänema inimene on nii loll et ei taha ega ole võimeline seda raha rakendama ja se selle vastu sõdib – siis lollide kätte ei tohi seda raha küll anda- las ehitavad parem türgis põgenikele koondus laagreid selle raha eest.

Juku
5 aastat tagasi

Super uudis. Kahju, ei summat ei nõuta Aarnelt, kes enda taskusse raha raudtee müügist sai

Majaomanik
5 aastat tagasi
Reply to  Juku

Mis see Aarne asjasse puutub?
.

Vambola
5 aastat tagasi
Reply to  Majaomanik

Aarne ostis 50 km teed 5000 eek eest,. Müügust ca 8-9 mln EEKu endale. Eesti business

müügist saadaksegi raha
5 aastat tagasi
Reply to  Juku

Miks ta ei oleks tohtinud müüa? Omanik teeb, mida soovib. Sel müümise ajal oli see tema enda vara.