0

Kiirendajad ja driftijad tegid vihmasel Kiltsi lennuväljal lõpulaksu

Lemmi Kann

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Üks õnnelik pealtvaataja sai kaasa teha kiirendussõidu 670 hobujõulises BMW-s. Foto: Tanel Simon
Üks õnnelik pealtvaataja sai kaasa teha kiirendussõidu 670 hobujõulises BMW-s. Foto: Tanel Simon

Haapsalus Kiltsi lennuväljal toimus laupäeval Lõpulaks 2018 ehk kiirenduse- ja driftihooaja lõpetamine.

Ilmataadil olid selleks päevaks aga oma plaanid, mis kiirust ja adrenaliini armastavate autofännide plaanidega eriti hästi kokku ei kõlanud. Kuna hommikust peale ladistas vihma, oli oma autot ja enda oskusi proovile panejaid 25 ringis. Pealtvaatajaid tuli siiski rohkem – 149.

Ürituse üks korraldajaist Kristjan Salmre selgitas, et hooaja ava- ja lõpuüritustel võistlust kui sellist ei toimu, pigem sõidetaksegi puhtalt lõbu pärast.

Lõbu oli seekord vihma tõttu aga veidi kesisevõitu. „Driftijad said sõita nii palju kui jaksasid. Ma ise sõitsin ka, ja meile väga sobis,“ rääkis Salmre. Kiirendajatel paraku nii lõbus polnud, sest rada kattis korralik veekiht. Autorataste alt õhku paiskuv veepilv ei lase Salmre sõnul ka sõiduaegu fikseerida. „Siis sõidetigi niisama, entusiasmist, pandi oma autod proovile. Oli tore trennipäev vihmas,“ rääkis Salmre.

Lisaks lihtsalt ilusate ja kiirete autode vaatamisele sai üks pealtvaataja loosi tahtel võimaluse ka ise kiirendusautos sõit kaasa teha. Adrenaliinirohke elamuse pakkus oma 670 hobujõlise BMW kõrvalistmel välja Harri Lillevars.
„Arvestades ilmaolusid seekord väga mingit kiirendust küll ei toimunud, aga lõbus oli ikka,“ rääkis Lillevars.
Kui kuival rajal paigalstardist saavutab see BMW 10 sekundiga 400 meetrist lõiku läbides kiiruseks 200-220 kilomeetrit tunnis, siis seekord pidi leppima vaid kuni 180se tunnikiirusega. Lillevars muheles, et sõit oli sellegipoolest adrenaliinirohke, sest vesise raja tõttu läbis auto olulise osa distantsist külg ees.

Uus hooaeg algab autosportlastel järgmise aasta aprillis.
Kiirenduse- ja driftihooaja ava- ja lõpuüritused toimuvad Kiltsi lennuvälja alates 2001. aastast.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
wpDiscuz