0

Tulevast aastast ei saa Haapsalus anda sõidueksamit

Andrus Karnau

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

auto

Haapsalu mõnusas vaikses liikluses sõidueksamit enam teha ei saa. ARVO TARMULA

Maanteeamet teatas, et tulevast aastast ei saa Haapsalus anda enam sõidueksmit, sest amet soovib, et eksameid antakse pingelise liiklusega linnades.

2017. aasta 1. jaanuarist vähendab Maanteeamet A- ja B kategooriate sõidueksamite toimumiskohtade arvu.

„Peame suunama eksameid linnalisemasse keskkonda, et parandada värskete autojuhtide hakkamasaamist pingelisemates oludes,” selgitab maanteeameti peadirektori Priit Sauk otsuse tagamaid.

A- ja B- kategooriate ja nende alamkategooriate sõidueksameid hakatakse alates  2017. aastast vastu võtma kaheksas linnas: Tallinnas, Tartus, Pärnus, Rakveres, Viljandis, Jõhvis, Kuressaares ja Kärdlas. Aastast 2018 planeerib Maanteeamet eksami vastuvõtte kuues linnas: neljas regioonikeskuses – Tallinnas, Rakveres, Pärnus, Tartus – ning tulenevalt geograafilistest iseärasustest Kärdlas ja Kuressaares.

Teooriaeksamite ja ülejäänud kategooriate sõidueksamite vastuvõtmist antud muudatus ei puuduta.

1. oktoobril alustab tegevust maanteeameti tsentraalne eksamikeskus, et tõsta eksamineerimise kvaliteeti, ühtlustada ootejärjekordi ning vähendada korruptsiooniriski.

Loodav eksamikeskus koondab kõik eksamineerijad seniselt teenindusbüroo-põhiselt töökorralduselt ühtse juhtimise alla. Vajadus muudatuse järele sai Sauki sõnul alguse sõidueksamitega kaasnevatest muredest.

Möödunud aastal sooritas B-kategooria eksami edukalt vaid 48 protsenti eksaminandidest, mis pikendas eksamile pääsemise järjekordi paiguti keskmiselt kuni neli nädalat. Maanteeameti eesmärk on, et liiklusesse ei lubata ühtegi juhti, kelle juhtimisvõimekuse lünkade tõttu võib keegi viga saada või hukkuda. Selle eesmärgi nimel tugevdab maanteeamet juhtide ettevalmistamist ohutuks liiklemiseks.

Sauk  tõdeb, et alates 2015. aasta jaanuarist on esitatud korruptsioonikahtlustus seitsmele eksamineerijale. „Tsentraalse eksamikeskusega saame tegeleda põhjalikumalt eksamineerijate kompetentsi- ja teenindustaseme tõstmisega, kuid, mis isegi tähtsam – uus süsteem võimaldab anonüümsust eksamineeritava ja eksamineerija vahel, mis on hädavajalik samm korruptsiooni vastu võitlemisel,“ ütles Sauk. 

Tsentraalne keskus hakkab eksamigraafikuid koostama vastavalt üle-riigilisele nõudlusele. Muudatus puudutab peaasjalikult eksamineerijate töökorraldust, kes uues süsteemis enam administreeriva tööga ei tegele, kuid peavad nüüdsest olema valmis vastu võtma eksameid mitmes Eesti linnas.  

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
tore
tore

selge, kõik õnnelikud. Jälle taaskord “teenuste kvaliteedi ja kättesaadavuse” parandamine, efektiivsus ja otstarbekus. Millal selline poliitika lõpeb? Kas kaitsekulutuste tõstmiseks pole ikka veel piisavalt vahendeid? Aga koolid ja haiglad täielikult kinni panna- lapsed koduõppele ja haiguste ravi vabatahtlike kätte, nii nagu tulekahjude kustutaminegi? On ju veel võimalusi.

Arvos
Arvos

Huvitav, kuskohast võtab lammas saartel pingelise liikluse?

Linnamäelt
Linnamäelt

“kuradi Linnamägi”, ära ylbitse

***
***

Lp. Kohalik, Teine kord süvene ennem kui näpud klaviatuurile asetad, oleksid paremini ehk aru saanud mida Linnamäega silmas pidasin.

Aitan sind natukene – Võrreldes Kärdlaga on Haapsalus suurema koormusega liiklus, ringteed, fooriga ristmik jpm. , seega Kärdlat võib võrrelda Linnamäega kus praktiliselt puudub liiklus.

Loodan, et kukalt väga lõhki ei kratsind, teen lohutuseks teinekord sulle limonaadi A&O’st välja.

***
***

Ja nii neid juhtimisõigusetta autojuhte juurde toodetakse. Kärdla on nagu kuradi Linnamägi – nädalas peeretab ehk üks sääsk üle ristmikku ja ongi kogu liiklus.

pook
pook

Kiirustage lubadega, sest viie aasta pärast saab ainult Brüsselis sõidueksamit sooritada.

Anonüümne
Anonüümne

Kes rääkis? Mina ei usu, et nii hulluks asi läheb.

Arvos
Arvos

Läheb jah. Sellest oli juttu Saksamaa uudistelehes Autobahnen.

Kaval-Ants
Kaval-Ants

heh, Haapsalus peab siis lubade poe avama, seekord olen kavalam

so
so

Ehk ometi siis noorte rullnokkade tase tõuseb,näevad ka elus ehk esmakordselt trolli ja trammi.

kohalik
kohalik

Haapsalu oleks võinud jääda Kärdla ja Kuressaare asemel, Haapsalus on vähemalt valgusfooriga ristmik, kus saarlased ja hiidlased võiksid ka eksami läbida (neil pole fooriga ristmike). Seega maateeameti põhjus sooritada eksam pingelisema liiklusega linnades s.t Kärdla ja Kuressaare alles jättes, ei pea paika.

Maavana
Maavana

Saamatuid amatööre .

Maavana
Maavana

Jumal tänatud. Neid raamatuid amatöör on terve linn täis. Ehk nüüd saavad ainult need load kes sõita aga mõistavad.

wpDiscuz