22

Lauri Luik on alkoholi reklaamipiirangute vastu

Andrus Karnau

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

lauri luik arvo tarmula (2)

Riigikogu liige Lauri Luik (Reformierakond, pildil) on vastu sotsiaalministeeriumi plaanile, mille järgi piiratakse alkoholireklaami ja kättesaadavust kauplustes.

Luik märkis, et alkoholimüügi keeld tanklates, reklaamipiirangud ja kohustus ehitada kauplustesse läbipaistamatud vaheseinad liialdus.

„Ministeeriumist tuli idee keelata tanklates alkoholi müük. Miks siis pood kehvem on? Sinna sõidetakse samuti autoga. Või on alkoholi ja bensiini koostoime see, mida me kardame? Minu hinnangul täiesti mõistetamatu piirang. Pigem tuleb ikka ja jälle inimestele selgitada ja meelde tuletada, et purjus peaga ei tohi auto rooli istuda, sest see võib lõppeda inimese enda, tema kaaslaste või teiste liiklejate surmaga,” kirjutas Luik Lääne Elule saadetud avalduses.

„Või järgmine idee: ehitame alkoholiletile seinad ümber. Aga uks ju ometi jääb. Ilmselt ka silt, et selles mustas kastis müüakse alkoholi. Noor, kes läheb sünnipäevale, ostab oma siidri või õlle igal juhul, olenemata sellest, kas see on peidetud eraldi ruumi või kas seda õhtul telerist näidatakse. Kui ta seda tahab, ta selle ka saab. Narkootikumid on Eestis keelatud, aga kas see hoiab meie noored droogidest eemal? Vastust teame. Keeldude mõju on piiratud,” jätkas Luik.

Luik märkis, et probleemi lahendus peitub koduses kasvatuses, väärtushinnangute loomises ning inimeste harimises.

„Fookus peab olema paremate alternatiivide pakkumisel, mitte keelamisel. Kui isa ees suitsetab ja joob, siis on silmakirjalik karistada noort, kes läheb sama teed. Ja kui ta seda teed läheb, siis mitte seetõttu, et tanklates alkoholi müüakse, vaid ikka eelkõige kodust käitumismustrit järgides” märkis Luik.

„Kes on lapse jaoks suurem eeskuju kui tema vanemad? Võib-olla ainult Chuck Norris, kes on õnneks vägagi sportlik,” lisas Luik.

Sotsiaalministeerium tahab keelata telereklamiades värviliste piltide ja helide kasutamise. Luige meelest on see sama, mis Põhja-Korea piirangud.

„Kas te kujutate ette, et näete 21. sajandil ühevärvilist telepilti? Põhja-Koreas ehk küll,” kirjutas Luik.

„Kõike ei saa keelata. Ega tohigi. Küll aga ei ole minu arvates kuritegu, kui Haapsalu käsitööõlle tootjad soovivad mulle oma toodet õhtul teleris tutvustada ning mul tekib seepeale kell 23 soov seda õlut proovida,” märkis Luik.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
trackback
Urve Palo: tervema ja õnnelikuma Eesti eest! | Lääne Elu

[…] aastate on Reformierakonna sotsiaalministrite hoiak olnud, et piisab, kui tõstame võrdselt  lahja ja kange […]

Ardo
Ardo

EI õpeta reklaam kedagi joodikuks ega reklaami puudumine lõpeta alkoholi tarvitamist.

Ajalugu
Ajalugu

Elagu juutide lihtsa elu pratei, põlisrahvastele tuleb anda kõik võimalused enda hävitamiseks.

hmm
hmm

Äkki härra Luik siis lubaks ka tubakareklaami? Mina tahaks ka näha, kuidas edukad härrad ja kenad neiud suurtel reklaamtahvlitel suitsu kimuvad. Ning siis saame rääkida, et kui me kõikidele räägime, kui paha see on, siis suitsetamine ei kasva.

Siililegi on selge, et asi on väärtushinnangute loomises. Kui joomine on “lahe” ja “in”, siis rumalal ja noorel on seda suurem tahtmine teha. Kui suitsetamine haiseb rõvedalt ja hävitab tervist, siis pigem mitte. Samas alkoholi kohta võib sama öelda.

juku
juku

Elementaarne on see, et töö juures ei jooda-aga riigikogu puhvetis on peenviinad riiulil.

troska
troska

Jama jah, kui suursponsor ära kaob…Milline nendest ettepanekutest keelab edasi joomist? Keelatakse ju ainult reklaam, mis on suunatud eelkõige noortele tarbijatele. Milleks sellist jama kirjutada? Kui ” spordimees” tahaks tõesti näha kainet sportivat noorsugu, siis alustaks näiteks Ühisgümnaasiumi korvpallilaudade ülevärvimisest, et seal ei reklaamitaks A.Le Coq õlut. Kui antud firma tahab olla sponsor, siis võiks seal olla näiteks Kelluke või Limonaad. Miks ei ole? Sest Luik arvab, et õige spordimees peaks jooma ikka õlut!

tõsine tarbija
tõsine tarbija

ongi õige aeg ise ajama hakata. Pole mina siiani viitsinud alkoreklaami filmi vahel vaadata!

Käisin
Käisin

hiljuti välisreisil, kogu riigis pidavat olema kuski 7 alkopoodi. Muidu toidupoest saad kuni 2,25% õlut ja kõik.

juhei
juhei

LL-l on pisike beebilaps.

TAKU
TAKU

Ma saan aru,et alkkoreklaami keelates suur osa suvistest muusikafestivalidest jaa kontsertidest läheb pankrotti,aga siiski pooldan alkoreklaami keelustamist. On väga häiriv näha nt Augustibluusi lava külgedel 10meetriseid õllepudeleid.

wpDiscuz