10. september: Arst, päästja, koolidirektor

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Lihula vallavalitsuse otsus piirata koolidirektorite õigust tundide eest lisatasu saada näib esmapilgul ebaõiglane. Lihula vallas on teadupärast mitu väikest kooli, mis on õieti koolid „veerand kohaga”, sest just nii suure koormusega on tööl nende direktorid.

Sellele vastavalt on väike ka algkoolidirektorite palgad. Tillukesed koolid ei suuda aga võtta tööle suurt hulka täiskoormusega õpetajaid. Pole imestada, et seni on nende väikekoolide direktorid lihtsalt, hambad ristis, ise rohkem rassinud — andnud tunde ja teinud klassijuhatajatööd. Nüüd võtavad lisatunnid ja klassijuhatajaks olemise keeld ära kaaluka osa väikekoolide direktorite palgast.

See ei ole õiglane, pikemas perspektiivis paneb see ohtu pisikoolide püsimajäämise, sest alamakstud direktor võib väikese palga ärakannatamise asemel lihtsalt hõlmad vöö vahele torgata ja lahkuda. Siiski võib seel olla õige

Lihula koolidirektorid on mõneti sarnases seisus arstide ja päästjatega, kellel juba aastate eest, mis siis, et koos palgatõusuga, keelati lisavahetuste tegemine. Inimvõimetel on piirid ja ületundide tegemine ei ole miski, mida peaks tingimata soodustama.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
3 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Varvas
12 aastat tagasi

Valdade väga lollide otsuste tulemusena hääletatakse jalgadega

kai
12 aastat tagasi

inimlik kadedus,ei muud. maksab kätte lastele, haridusele, koolile. häbi vallajuhile!

lihula
12 aastat tagasi
Reply to  kai

Ajakirjanik on probleemi õigesti püstitanud, lugeja peaks sõnumit märkama. Ületunnitöö, lisakoormus viib lõpuks selle tegija väsimiseni, sealt tuleb stress ja muud tänapäeva tõved, need kanduvad ümbritsevasse keskkonda ja valede lahendusteede otsimiseni. Lugege mida soovis ajakirjanik rõhutada ja samas mõelge sellele info andjale millist sõnumit teama tahtis saata.