Küberrünnakute uue lainena on Elisa kliendid hakanud saama õngitsuskõnesid. Kõnes väidetakse, et kliendile helistatakse Elisast ning nende kliendileping lõpetatakse, kui isik ei anna oma isikukoodi.
Elisa kinnitab, et taolisi kõnesid ettevõte ei tee ning kui kliendi poole pöördutakse vastava kõnega, on tegemist pettusega. Kõnesid tehakse võltsitud numbritelt nii eesti kui ka vene keeles.
Elisa infoturbejuht Mai Kraft kinnitas, et ükski ettevõte ei küsi telefoni teel kliendi konfidentsiaalseid isikuandmeid. „Palume klientidel suhtuda kõnedesse suurima ettevaatlikkusega ning veenduda, et kõne on ettevõtte tegeliku esindaja poolt. Võltsnumbritelt tehtud kõnedest on kõige kergem aru saada, kui kõne katkestada ja tagasi helistada.“
Juhul, kui klient on saanud või langenud Elisat jäljendanud petukõne ohvriks, palume sellest Elisale teada anda veebilehel juturobot Annika kaudu. Kui klient on kannatanud kahju, teavitada sellest politseid.
Ma ei võta ühtegi võõrast numbrit vastu.
Hirm on see mis araks teeb.
Mitte hirm vaid mul pole vaja võõrastega rääkida. Kui on vajalik kõne helistatakse uuesti.