Vastulause: parkimiskohtade laiusest

Lääne Elu

info@le.ee

Haapsalu kaubamaja parkla. Foto: Urmas Lauri
Haapsalu kaubamaja parkla. Foto: Urmas Lauri

23. juulil ilmus Lääne Elus artikkel „Kaubamaja uus parkla vilistab standarditele”.

Parkla ehitus on koostatud arvestades sealseid kitsaid olusid ja Posti tänavale projekteeritud lahendust.

Parkimiskohtade laiuseks on projekteeritud olenevalt asukohast 2,65 või 2,70 meetrit (parkimiskoha laiust on arvestatud parkimisjoonte telgede vahekaugusena, mitte joontevahelise ala laiusena).

Posti tn poolsel parklal liiklussaarte vahel on kohati projekteeritud parkimiskoha pikkuseks 4,5 meetrit, st nõutav parkimiskoha pikkus saavutatakse liiklussaare või kõnnitee arvelt (auto esi- või tagaosa paikneb saare või kõnnitee kohal).

Kõikjal on tagatud läbisõidualade laius 7 meetrit.

 

Parkla projekteerija Elmo Jahhu

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
22 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Ahjualune
2 aastat tagasi

Sama kohutav prohmakas kui posti tänav.
Ajuvaba lihtsalt. Vanal heal ajal oleks need inimesed kes selle sitta kokku keerasid saanud ……

uskmatu Toomas
2 aastat tagasi

Saite nüüd nagu vahvas sõduris-Lõuad pidada ja edasi teenida !

Kfkgk
2 aastat tagasi

Mida ma just lugesin? Sisse arvestatud, et auto pargib kõnniteel?

Sass S
2 aastat tagasi
Reply to  Kfkgk

Pargi joone pael kui ei mahu .

Raks
2 aastat tagasi

“nõutav parkimiskoha pikkus saavutatakse liiklussaare või kõnnitee arvelt (auto esi- või tagaosa paikneb saare või kõnnitee kohal).”

Liiklusseaduses on ju öeldud et kõnnitee või liiklussaare äärekivi on parkimiskoha piiriks.
Eks Haapsalus Eesti seadused ei kehtigi.

Mumuu
2 aastat tagasi
Reply to  Raks

Huvitav, milline Liiklusseaduse pügal väidab, et äärekivi või kõnnitee on parkimiskoha piiriks? Antud juhul õieti ütleb projekteerija, et parklakoha pikkust võib vähendada liiklussaare või kõnnitee arvelt, kuid selleks peavad olema täidetud vastavad eeltingimused. Linnatänavate standard ütleb, et “Parkimiskoha pikkust võib vähendada 4,5 meetrini, kui parkimiskoha serva piirab madal äärekivi (7,5 kuni 10cm), millest sõiduauto esiosa (tagaosa) ulatub eraldusribale. Kui erandjuhtudel jalakäijate väikese liiklussageduse korral see ulatub kõnniteele, peab kõnnitee jalakäijatele kasutatava osa laius olema vähemalt 1,5 m.” Minu mäletamist mööda (kunagi oli LE-s isegi mingi mõõtudega pilt), siis otse kõnniteele ei olegi lühemaid parkimiskohti tehtud, vaid need on liiklussaartega eraldatud… Loe rohkem »

Vahur Reede, saarlane
2 aastat tagasi
Reply to  Mumuu

Paraku on alates 2015 aastast (Uus Ehitusseasustik) asi tõesti nii, et “Tee projekteerimise normid” kehtestab ainult maantee projekteerimise normid ja “tee projekteerimise” kohta on järgnev jutt: “(2) Teede projekteerimisel võib kasutada Eestile lähedastes kliimavöötmetes asuvate Euroopa riikide projekteerimise norme ning muid juhendmaterjale kui sellega luuakse tingimused ohutuks liiklemiseks. Teiste riikide normide ja juhendmaterjalide kasutamiseks peab tee omanik projekti seletuskirjas põhjendama nende kasutamise vajadust.” Üheselt arusaadava normi puudumine on üks paras segadus ja seda riiklikul tasandil. Normid ja soovitused on vasturääkivad ja samas võrdselt kehtivad – igale lahendusele on võimalik leida põhjendus. Üks lahendus oleks asja paika panek KOVi tasandil: “Meil… Loe rohkem »

Aus läänlane
2 aastat tagasi

Üksikud mugavad kohad hõivavad kahjuks endale nahaalsed taksistid. Passides seal tundide kaupa 🙁
maffiaseadused reegliks?!

Lapsevanem
2 aastat tagasi
Reply to  Aus läänlane

Taksodele võiks olla märgistatud kohad. Jäi ise ka silma et nad tahavad täpselt seal ukseall olla nendes normaalsetes kohtades kus on hea parkida et lapsed ka autost välja saada. Eks Selver aitab õnneks hädast välja!

Lapsevanem
2 aastat tagasi

Tegelikult oleks võinud teha ka tavapärastele suurematele kaubanduskeskustele omaseks saanud “lastega pere” parkimiskohti mõned, mis ongi veidike laiemad, et ka oleks võimalik uks täiesti lahti saada, selleks et laps turvatoolist/hällist võtta. Praegu ainuke lahendus on nurgakohad, kus teisele poole autot parkida ei saaks, siis vähemalt tead et poest tulles saad kenasti lapse ka kinni panna autosse ilma, et ise peaks joogatrikke tegema ja teisest uksest sisse ronima.

.....
2 aastat tagasi

Võtke lidl kasvõi eeskujuks, kui endal pead pole niipalju! Ei pea ise mõtlema ju, võib targematelt kopeerida ka. Nimelt on lidl kaubanduskett lahendanud parkimiskohtade joonistused eriti kliendisõbralikuks. Isegi autouksest mahub kenasti välja ja toidukotiga sisse ka, ilma, et peaks joogatrikke tegema. Kahju, et ei saa pilti siia panna, siis mõistaksite paremini, millest ma siin jahun.

kääbus
2 aastat tagasi

tore küll, aga kui parkimiskoha eraldusjoon on 2 meetrit lai ei mahu sellise rehnungi järgi sinna ka tõuks, on ikka lollid põhjendused, et oma sõnnikust puhtaks pesta, ning auto nina või tagumik võib rahulikult kõnniteel olla ja jalakäijaid segada, milleks üldse projekteerimisnõuded, kui iga vend neid suvaliselt tõlgendab, ehk kuidas puterdab

Majaomanik
2 aastat tagasi

Ja mida ütlevad LE täpisteadlssed?

K.s
2 aastat tagasi
Reply to  Majaomanik

Ütlevad seda, et nahh Sa autoga poodi ronid…Haapsalu nii pisike, et kãi jala, auto võid Uuemõisa Selveri parklasse jätta…

Teisiti
2 aastat tagasi
Reply to  K.s

Pole ju nii väike midagi. Üle trummi annab ikka raskete toidukottidega minna, autoga saab asja paremini aetud

Labidas
2 aastat tagasi
Reply to  Teisiti

Igas vähegi normaalses linnas oleks üle trummi ja paralepa rahva jaoks juba mingi pood olemas…

nojh
2 aastat tagasi
Reply to  Labidas

Eks lähitulevikus see nii saab olema ka, vaja on veel umbes 500 elanikku sinna kanti, siis saab nulliga kaubeldud juba.

Lihtsalt arvan,
2 aastat tagasi
Reply to  Labidas

et vabalt võivad elanikud seal autode vahel sügisel veeloikudes ja talvel mööda jäiseid hangesi turnida (Käbi tn), sest kõnniteed vajalikuks ei peeta, rääkimata ühest mõnusast poest või väikesest kohvikust, kus võimalik autotki remondist oodata!

Teisiti
2 aastat tagasi

Eks ise tuleb algatust teha, kui keegi muu ei tee. Avada kohvik või pood või koguni mõlemad ja “nautida” ettevõtja elu. Pakun välja, et ennem peaks paar raamatut läbi lugema, et aru saada, miks pole sinna rajooni veel midagi taolist tehtud.

Lihtsalt arvan,
2 aastat tagasi
Reply to  Teisiti

et ketipoodi on sinna vaja. Väike poeke, kalli kaubaga, ei tule seal toime ja paluks nende raamatute pealkirju, mis mul veel lugemata on jäänud!

Linnakodanik
2 aastat tagasi
Reply to  K.s

Ja kõik ostud teen ka siis Selveris

Ei tea
2 aastat tagasi
Reply to  Linnakodanik

Kahjuks seal mõni toode kuni 50 protsenti kallim võrreldes kastani või mõne muu kauplusega linnas. Ei mõista seda müügistrateegiat neil eriti. Natukese peletab eemale.