Taavi Aas: Reformierakonna otsus peegeldab peaministri suhtumist Läänemaa ja Hiiumaa inimestesse

Lääne Elu

info@le.ee

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas. Foto Urmas Lauri
Riigikogu liige Taavi Aas. Foto Urmas Lauri

Reformierakonna poolt juhitava valitsuse otsus peatada Haapsalu raudtee ehitus peegeldab peaministripartei suhtumist regionaalpoliitikasse ning Läänemaa ja Hiiumaa inimestesse, ütles riigikogu Keskerakonna fraktsiooni nimel peaminister Kaja Kallasele arupärimise üle andnud Taavi Aas.

„Turba-Risti raudtee ehitushange viidi läbi ettenähtud tähtajaks 30. juuniks ja pakkumised jäid prognoositud eelarvesse. Lepingu tekst AS Eesti Raudtee ja ehitaja vahel oli kokku lepitud ning ootas allkirjastamist ehk 1. juulil oleks saanud töödega alustada. Raudtee ehitamise korral hakkaksid töölised kohe palka saama, mille pealt laekuksid maksud riigile ja kohalikele omavalitsustele. Teisisõnu – 34 miljonit eurot Euroopa Liidu raha elavdaks Eesti majandust,” lausub Taavi Aas.

Endine majandus- ja taristuminister Taavi Aas märgib, et kui ehitust alustada juulis, nagu algselt planeeritud oli, siis oleks see töö enne Rail Balticut valmis ning raudtee-ehituse kõrghooaja hinnad ja kvalifitseeritud tööjõu puudus ei mõjutaks Haapsalu raudtee taastamist. „Reformierakond on keeranud selja hinnatundlikele ja rohelise mõtteviisiga Eesti inimestele. Ühistranspordi kasutajate arv on sel aastal rekordkõrge inflatsiooni tingimustes suurenenud, kuid lisaks Haapsalu raudtee tühistamisele soovib Reformierakond lõpetada ka tasuta ühistranspordi,” ütles Aas.

Keskerakonna juhatuse liikme sõnul on Haapsalu raudtee olulise regionaalpoliitilise tähtsusega projekt, mis kindlustab Läänemaa ja Hiiumaa elanikele kiire ning turvalise liikumisvõimaluse Harjumaaga. „Läänemaa on jätkuvalt ainuke mandri-Eesti maakond, kus ei ole raudteed. Miks on rohepöörde eesmärgid olulised Tallinnast idas ja mitteolulised pealinnast läänes ning kuidas on Vabariigi Valitsusel kavas kompenseerida raudtee ehitusest loobumine?” küsis Aas Kallaselt.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
10 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
m42
2 aastat tagasi

Kahtlemata oleks toimiv raudtee kasuks regiooni arengule, lisaks ka Vormsile ja Hiiumaale.

miks?
2 aastat tagasi

trammiliin ei kuhugi. tegelikult ju on nii. Sõbrakesed, aeg on poliitikat teha, mitte odavat populaarsust taga ajada.
Ja seejuures raudtee tühja kohta ei ole üldsegi mitte odav meelelahutus.

Nojah
2 aastat tagasi
Reply to  miks?

milleks Läänemaa arengu vastu olete? Jääb arusaamatuks

Irw
2 aastat tagasi

Raudtee ehitus mingisse väikekülla elavdab majandust – päeva parim nali . Ainuke mida see teeb -küsib kuhjas ülalpidamisraha

Nojah
2 aastat tagasi
Reply to  Irw

no aga nii on see läbi aegade ju olnud. Teie peate end kõige targemaks või? Niisama ei liigutata midagi, juu teadjamad siis teavad, et regionaalne areng siiski toimuks, kui rongike saaks käiku. Sealt edasi ju on tööstustel kergem tulla jms. Aga pole vast minul mõtet seletada, kui inimene ise on arenemise vastu.

Hellat
2 aastat tagasi
Reply to  Irw

Naer ongi terviseks. Naera aga.

Paljas porgand
2 aastat tagasi
Reply to  Hellat

POE oma urgu tagasi , et me ei kuuleks sinust rohkem ……

IRW
2 aastat tagasi

Raudtee eikuhugi !!! Kuidas selle raudtee viimine ristile elavdaks mingit majandust ?

see on
2 aastat tagasi
Reply to  IRW

keskerakonna suhtumise projekt – maksumaksjad, maksate selle ise kinni. Lapsed ja lapselapsed jäävadki maksma. Lõbus asi küll, aga kallis.

misvõitu
2 aastat tagasi
Reply to  see on

…ee rumalavõitu?