Viimases volikogu infotunnis võttis linna teede ja tänavate eest vastutav aselinnapea ohvri rolli, kui rääkis Haapsalu linna teede ja tänavate olukorrast. Ta elab koos perega ühe remonditava tänava ääres, kus on tee üles kaevatud juba mitu nädalat, kust liigub lisaks kohalikele läbi kogu Hiiumaa transiitrantport ja see tekitab talle palju kannatusi ning ebamugavust. Maaslamajat ei lööda! Ja nii jäidki volikogu liikmetel saamata vastused küsimustele, kas vastab tõele, et projekteerijal Tinter-Projekt AS-l pole vajalikku projekteerija kutsetunnistust omavat töötajat ja mida võtab linnavalitsus ette Haapsalu tänavatel kaevetööde tähtaja ületamise puhul. Järgmine volikogu on septembris. Vastuseid palun varem.
Tamme tn ristmiku saaga pole veel läbi. Markantse alguse sai see 2015. a, kui linnavalitsus unustas riigilt taotleda 500 000 eurot transiitteede toetust. Selle rahaga oleks saanud Tamme tn ristmikul teha põhjalikumaid ümberehitusi. Nüüd leiti 223 000 eurot linnaeelarvest, millega sai ära teha vaid miinimumi. Täna on sel ristmikul igas suunas üks sõidurada ning valgusfoor. Järgmine remont võetakse ette alles aastakümnete pärast. Seepärast oleks olnud mõistlik juba nüüd projekteerida ja ehitada Tallinna maanteele vasakpöörderajad, mis väldiks hommikusel tööle- ja koolimineku ajal pikki järjekordi. Liiklussageduse uuringu järgi vasakpöörderadu pole justkui vaja. Eks sügisel saab näha ja tunda.
Üks asi häirib mind ristmiku remondi ja teiste kaevetööde ajaks kehtestatud liikluskorralduses – pikka aega kestnud teetööd tehti kohalike arvel. Seda, kas viimaks saab Tallinna maanteed kasutada, pidi jälgima nagu rindeteateid – kord oli ristmik avatud, siis suletud, olukord muutus iga päev. Polnud ju kellelgi tahtmist ilmaasjata sõita Jalaka tänaval, kus tee olukord päev-päevalt halvemaks muutus ja ümberkaudsete elanike turvaline keskkond tihedast liiklusest oluliselt häiritud oli.
Üks tagantjärgi tarkus veel. Ajal, mil Tallinna maantee liiklussagedus oli oluliselt väiksem, oleks võinud ära remontida Tallinna suuna Niine tänava bussipeatuse ümbruse. Palju kasutatavas peatuses on bussi sisenemine ja väljumine madala ja katkise kõnnitee tõttu juba ohtlik. Bussipeatuses on piisavalt ruumi, et ehitada bussidele peatumiseks ja teisi liiklejaid mittetakistav teetasku ning nõuetele vastav platvorm/kõnnitee.
Kannataja roll on mugav. Kui linnavalitsus, tööde otsese või kaudse tellijana (kaevetööd on tellinud munitsipaalettevõte Haapsalu Veevärk AS) vastutust linnas tehtavate teetööde kvaliteedi ja tähtaegadest kinnipidamise ning liikluskorralduse eest ei võta, siis kes võtab?
Ridala valla teed on hetkel heas korras, kas saab ka tulevikus nii olema või linn saab tänavad korda ja valla teed jäävad auklikuks just nagu täna Haapsalus`?
Aga mulle meeldib Haapsalus elada! Vinguda ja viriseda võib kõikjal ja alati saaks paremini teha.
Asjapulkade poole pealt. Vot nii tahtsime öelda.
Ja kes meil bussiootepaviljonid kõik puruks on rebinud? Miks neid ei remondita/uuendata/asendata? Kutsekooli juurest hakkab peale ja eranditult iga paviljon on sandistatud kuni kõnelause Niine tänava omani. Ja millal siis “maarahvas” Ridalast Suur-Haapsalusse tasuta linnaekspressiga sõita saab? Näe, meil siin küsimusi kohe palju. Koguaeg võiks küsida ja kõike. Ei tea, kas keegi märkab vastata ka. Asjapulkade poole peale.
Sa Nibukati käest lubatud tasuta neti said? Või said tünga?
jabur oli selle Tamme ristmikuga ka see, et kuigi pidevalt muudeti liikluskorraldust siis politsei oli kogu aeg kohal, et trahve teha. Isegi siis kui linnavalitsus ei suutnud õigesti ümbersuunavaid märkegi üles panna. Suklesel oleks tõesti aeg hakata oma ärile pühenduma, ja jätta see linn natuke värskematele ideedele ja inimestele.
Urmas Suklesel ei ole suhtlemisprobleeme,ikka vana hea Suku.
Teed nalja või? Jälle oodata, et Daamil on päevad. Muidugi sel tasemel pole suhtlemisprobleeme, aga midagi tõsiseltvõetavat sealt küll välja ei tule.
Selline anekdoot,et linnapea võiks selle oma visiitkaardiks võtta!Kõige enim pressis kajastamist leidnud linnapea ka ju.
Tsirkuse mustkunstnik selgitab oma bossile uut tõmbenumbrit. Areenile veeretatakse suur s**alähker, mis on pilgeni virtsa täis. Kui see jõuab ootusärevuses publiku ette, läigatab lähker külili ning kogu p**k lendab publiku peale. Kõik inimesed on nördinud ja üritavad end puhtaks rookida. Tsirkuse direktor küsib mustkunstnikult: kus peitub asja iva? Seepeale teatab too võidukalt: ja siis tulen mina, üleni valges!
Ei ole keegi “valges” aga küsimus linnavalitsuse vastutusest oma tegude tulemuse üle on asjakohane.
Kas on mõni veel,keda vastutama panna poole miljoni tonni käest laskmise eest?Sel ajal,kui kogu linn magas….
Vaatasin igaks juhuks üle volikogu infotunni salvestuse. Merle tundus adekvaatne. Kust artiklisse jõudnud info pärit on jääb minule mõistatuseks. Kes huvi tunneb, vaadaku ise salvestust linna kodulehelt.
Räägi asjast, mitte Merlest. Hakatuseks sellestsamast 500’000-st, siis ülessongitud ja terve suve lappimist ootavatest tänavatest. Pole tööd, millega sa hädavares hakkama oleks saanud. Kõrvalt vaadates tundub, et linna juhivad täielikud idioodid.
Kas mure ei lasknud nii hilja uinuda või paistis kuu tuppa? Vaatasin ka infotunni salvestuse üle, mis sind häirib? Merle jutt ju jumala õige.
Viimase volikogu infotunnis lubasid, et Karja tänaval SEB panga lähedal asfalteeritakse kaevekoht.. Mis jama te olete linnas tegema hakkanud – mitte ei asfalteeri vaid hoopiski lapite auke tänavakividega? On see suvine muster linna tänavate lapitekile?