Riina Sikkut: Haapsalu raudtee ehituse rahastamine otsustatakse tuleval aastal

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Majandus- ja taristusminister Riina Sikkut. Foto: Urmas Lauri

Majandus- ja taristusminister Riina Sikkut ütles, et Haapsalu raudtee ehitamisest pole loobutud, praegu otsitakse investeeringuteks raha.

Läänemaa omavalitsusjuhid kohtusid täna majandus- ja taristusministri Riina Sikkuti ja riigikogu liikme Reili Rannaga. Arutelul osales ka Läänemaa raudteeprogrammi direktor Rein Riisalu.

Minister Sikkutiga rääkisid omavalitsusjuhid üürimajadest, raudteest, saarte parvlaevaühendustest, elektrivõrkudest, kortermajade rekonstrueerimisest ja internetiühenduse nn viimasest miilist.

“Kuna minu portfellis on energeetika, ehitus, transport ja merendus, siis need kõik puudutavad ka Läänemaad,” ütles minister Sikkut Lääne Elule.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
37 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Piilupart
1 aasta tagasi

Rongidega sõitmine on saanud populaarseks, sest see on suht odav, kiire, ohutu ja väga mugav. Nüüd on tekkinud mure, et rongid on nii rahvast täis, et osa inimesi seisab…

Heiki
1 aasta tagasi

Teeme Fra Mareni kohe ära , muidu hiljem maksame ikka kogu linnaga ……

Triibik
1 aasta tagasi

Kuna kaubavedu enam ammu pole ja ka ei tule,ei tasu see hobuse unenägu end iial ära. See reisijate vedu annab mingit tulu vaid 3 suvekuud ja me jäämegi seda utoopiat doteerima.Kui iga kahe tunni tagant sõidavad Tallinna vahet pooltühjad bussid,siis kust tulevad veel rongireisijad ? Mõni tahab igal võimalusel teiste kulul elada. Olen siis raudtee poolt,kui piletihind katab kulud. 😼

Taal
1 aasta tagasi
Reply to  Triibik

Ootan huviga ……võtan kiirelt jälle relsid üles…….loodan , et Juhans tõmbab sama jope jälle selga , mis tal oli , kuna ostis minu rahade eest .

Vabadus võitleja
1 aasta tagasi

Mingi punane seda ikka ei otsusta!
Valime inimesed, valime ekre!!

IRW
1 aasta tagasi

Kõige haigem projekt on haapsalu raudtee -selge raharaiskamine eriti suures ulatuses

Hellat
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

No siis ärge raisake raha.

Nõus
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Turbast pealinna sõidab rong tund ja 20 minutit ,kui kaua see siis Haapsalust veel sõidab?Tööle Tallinna sellega sõita pole küll mõtet.

Nimikohustuslik
1 aasta tagasi
Reply to  Nõus

Kas olete rongiga kunagi sõitnud? Turbast linna sõiduks kulub tund aega kui Te just Riigikogus ei tööta et vaja Toompeale (Balti jaama) sõita. Rong on avar, mugav ja kiire. Sõidu ajal saab laua taga istudes sülearvutiga töötada, rongi saab vajadusel siseneda jalgratta, lapsevankri ja ratastooliga. Rongis on WC, seal saab telefoni laadida. Ja kõike seda tunnise sõidu ajal Turbast linna. Proovige enne kui kritiseerite! Ega autoga ka kiiremini saa kui just lubatud kiirust kõvasti ei ületa. Ja ega rooli taga olles muid tegevusi teha saa.

Kurb
1 aasta tagasi

Ole hea inimene ja palun võta nüüd see jalgratas, lapsevanker ja ratastool käekõrvale ning mine tänaste lumiste oludega ühistransporti ja pärast tule sama teed tagasi, ostukotid ka käe otsas. Palun, tee see reis läbi ja õhtul kodus tagasi olles tule räägi uuesti, kui vahva ja imeliselt kerge on sõltuda kogu oma asjaajamises ühistranspordist ja too välja argumendid ühistranspordi eelisest auto kasutamise ees! Veel parem: oota sellist ilma, nagu me kõik nautisime esmaspäeval, eriti Saaremaal! Teiseks oota sellist ilma, kui on kõva tuisk, temperatuur on -20 ja tuleb rühkida sinna ühistranspordi peatusse ca kilomeeter ning pärast ka koju tagasi rühkida see… Loe rohkem »

nimikohustuslik
1 aasta tagasi
Reply to  Kurb

Raudteejaamades on korralikud parklad, sinna saate autoga ligi. Ei pea kilomeetreid jala kõmpima. Ja selliste lumiste oludega on küll rongiga palju kindlam ja ohutum sõita sest võimalus lumme kinni jääda või raskete teeolude pärast kraavi sattuda on pea olematu.

need
1 aasta tagasi

logud ei suuda isegi suvel sõita, rääkimata talvest

juba
1 aasta tagasi

vene ajal oli haapsalu rong pooltühi, aga praegu proovi sõita rongiga tallinnast tartu, seisad püsti seltsimees, sest rong on sama väike kui kopli tramm, enamus rahvast sõidab mugava bussiga

Vahur Reede, saarlane
1 aasta tagasi

Valimised on tulekul, mis muutub?

Kardan, et läheb, nagu ikka – tehakse paar ministrikohta valitsusse juurde.

Nimi (kohustuslik)
1 aasta tagasi

Inimesed, vaadake ikka kaugemale, kui 2- 3 aastat! Kolme aasta pärast maksab kütuse liiter võib olla juba 20€ ja palk on 5000€, 8 aasta pärast võib olla sisepõlemismootoriga autosid polegi!

kui
1 aasta tagasi

putja lolliks läheb pole siin enam midagi

Ei tea
1 aasta tagasi

kes loll neid elektriautosid niikangesti ostab kui elektri hind üleval on? Ja tee peale jätavad nad ka, erinevalt näiteks diiselmootoriga liikuritest.

andres
1 aasta tagasi

Järgmine aasta ei otsusta sa enam midagi.

Hellat
1 aasta tagasi
Reply to  andres

Ja teie otsustate?!

rumal pensionär
1 aasta tagasi

kuidas Putin saab kuningaks, siis tema jaoks on tee juba valmis – Tere tulemast Gapsal.
Muud põhjust kasutu kalli projekti taastamiseks lihtsalt pole

Andi
1 aasta tagasi

On ikka. Niisama seda lõbu pärast ei arendata.

miksmitte
1 aasta tagasi
Reply to  Andi

esimene raudtee ehitati ju lõbu pärast, ja üks juhan tahab uut raudteed pidi haapsallu teatrisse käia, ikka lõbu pärast

mis
1 aasta tagasi

kallis, rahastatakse järgmise panga rahapesu rahadest

Georg
1 aasta tagasi

Kui raudtee rajamise juures on mõte see rajada kuni Rohukülani, siis kuidas see Haapsalust Rohukülla peaks minema? Vana tammi osa on Paralepas kruntideks jagatud?
Ma lihtsalt mõtlen, et kas potensiaalset trassi on enam üldse võimalik kasutada või on sealt mingid krundid juba maha müüdud. Lisaks peaks trassi kõrval asuvad elanikud olema valmis seda ka taluma (kui seal midagi talumist vajavat üldse tekib).

Andi
1 aasta tagasi
Reply to  Georg

Ma pigem pakun, et see raudtee jääb tulemata lähima saja aasta jooksul. Pange tähele, et seda teemat arutletakse korduvalt vahetult enne valimisi. Sarnaselt pensionitõusu ja õpetajate palkade jutuga, hakkab ka see olema just enne valimisi arutlusel. Lubatakse ja inimene läheb ja valibki, et näe nood vähemalt lubasid. Sikkut käis lihtsalt maad kuulamas, mida inimesi siinkandis huvitab, siis teavad oma valimislubaduste plakatitele midagi kirjutada, mis siinset valijat kõnetaks.

Georg
1 aasta tagasi
Reply to  Andi

Mulle endale tundub ka see projekt pigem kahtlase väärtusega raha paigutusena. Läänemaalt saada piisav arv rongireisijaid, et see kas rahaliselt või sotsiaalmajanduslikult ära tasub tundub pisut utoopiana. Toimima peab korralik ette ja ära vedu. Ja siis on küsimusl, et miks siis see vedu ei võiks juba toimida tänasel moel tiheda bussigraafikuga otse Tallinnasse.
Kui linn ise on potensiaalsele trassile elamukrunte müünud, siis on see silmakirjalik käitumine.
Iga partei on valmis seda enne valimis lubama, et mõni kindel hääl valijatelt püüda.

Jaan
1 aasta tagasi
Reply to  Georg

Raudteed on vaja, et Talllinnasse tööle ja tagasi saab.Siin on ainult konkurentsivõimelised vastavalt tulemustele palk.

Georg
1 aasta tagasi
Reply to  Jaan

Kas raudtee asendab bussiliikluse või jääb toetusest sõltuvaks “nišitooteks”? Nišitooteks selles mõttes, et enamusele sellel suunal liiklevatele inimestele ei ole see sobiv lahendus. Kas siis väljumise/saabumise ajad ei sobi, rong ei peatu tema elukoha lähedal või ei ole mõistlikku lahendust jaama saamiseks.

peatused
1 aasta tagasi
Reply to  Georg

ehitatakse vastavalt nõudele, raudtee ise tuleb neljarajaline, ristilt alates, üks rada noarootsi, üks haapsallu, üks virtsu ja neljas jääb tagavaraks

Abcmas
1 aasta tagasi
Reply to  Georg

Millal R Baltic ära tasub?

on juba
1 aasta tagasi
Reply to  Abcmas

isegi üle tasunud, kõiksugu asjapulkadel ja ehitajatel taskud täis, võibolla kokkuhoiu mõttes relsse ei pandagi maha vaid antakse kohe vanarauda

Hellat
1 aasta tagasi
Reply to  Georg

Kuidas saab see olla kahtlasem, kui muud sarnased projektid. Ja kui te nii tark olete, paluks igapäevast aruannet sellel liinil sõitvate reisijate ja igapäevase piletihinna kohta. Ja paluks siis ka tunni täpsusega.

Kurb
1 aasta tagasi
Reply to  Hellat

Aga palun, analüüs. Sõidan tihti bussiga, sest autot mul ei ole. Aastate jooksul jääb reisijaid, kes sõidavad algpeatusest (Tallinn, Tartu, Pärnu) lõppu välja (Haapsalu raudteejaam) järjest vähemaks. Ja ka vastupidi. Keskmine sõitja on keskeas kuni pensionieas naine, sekka ka õpilasi, kes ei ole veel autokoolis käinud. Õpilasi viivad valdavalt ka spetsiaalsed koolibussi või vanemad. Väga vähe on meessoost reisijaid, sest traditsiooniliselt lähevad noormehed niipea, kui võimalik, autokooli ja liiguvad autoga. See jutt, et rongiga hakkavad inimesed pealinna vahet tööle käima, on lahmiv-unistav suunatud ja laest võetud reklaamjutt. Nagu eelnevalt kirjas, lähevad tänapäeva noored valdavalt autokooli ja bussi on jäänud valdavalt… Loe rohkem »

Kurb
1 aasta tagasi
Reply to  Hellat

Tunniajase täpsusega andmed võid küsida bussifirmadelt otse, aga ilmselt nemad on sunnitud oma juttu ilustama a la kliente on nii palju, et ei jõua ära teenindada, sest neile on kasulik, et võimalikult palju inimesi kasutab ühistransporti. Samas nad kardavad ka sedasama konkureeriva paralleelse rongiliini avamist, mis on minu meelest täielik raha raiskamine ja looduse rikkumine. Tõde on see, et tulevikus ei jagu ühistransporti enam iialgi nii palju reisijaid, kui nõukaajal, mil laiutati küll bussiga, trammide, rongide kui laevadega, sest autode turgu hoiti kunstlikult kinni ja kõik muu oli nii odav. Eesti on täielik hajaasustusega riik, kus vähegi liikuv ja ettevõtlik… Loe rohkem »

Gen
1 aasta tagasi
Reply to  Hellat

Homme saad vastu hambaid , kui näen töllerdamas jälle , kährik rsk –

Hellat
1 aasta tagasi
Reply to  Georg

Kõik on võimalik, kui ainult tahta.

Pamp
1 aasta tagasi
Reply to  Hellat

Homsest ära mulle ette jää …..