Lääne-Nigula ja Haapsalu lähevad eelmise valitsuse vastu halduskohtusse

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Haapsalu raudteejaam peab veel hulk aega ootama, enne kui ta uue raudtee sõlmpunktiks saab. Foto: Urmas Lauri

Haapsalu raudteejaam peab veel hulk aega ootama, enne kui ta uue raudtee sõlmpunktiks saab. Foto: Urmas Lauri

Esmaspäeval esitab vandeadvokaat Indrek Leppik halduskohtule kaebuse, milles Lääne-Nigula vald ja Haapsalu linn tahavad teada, kas seadus lubab miljonite äravõtmisel kõigest viie ministri otsust ja niinimetatud lehmakauplemist.

Kuu aega tagasi otsustasid valitsuse viis ministrit – Keit Pentus-Rosimannus, Urmas Kruuse, Signe Riisalo, Maris Lauri ja Liina Kersna –, et jätavad kolm riiklikku projekti ilma 360,3 miljonist eurost. Rahata jäid Tallinna haigla, Haapsalu raudtee pikendamine Turbast Ristini ja kavatsus osta kaks meditsiinikopterit. Toonane valitsus põhjendas seda ehitushindade hüppelise kasvu ning Euroopa Liidu toetusvahendite mahu vähenemisega.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
27 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Lugeja
2 aastat tagasi

Miks mulle tundub, et kohtusse lähevad Karilaid keskerakonnaga. Sukles muidugi ei saa ka keelduda.

Lääne Elu sõltlane
2 aastat tagasi

Kuskil käis läbi soomusrongide teema. Hea idee..kui õnnestub kohtuvaidlus võita, ostaks mõned soomusrongid ka, see annaks teatud sõjalise eelise.

Para Grahv
2 aastat tagasi

Hea,et mõistus viimasel minutil koju jõudis. Mis raudtee, kui iga tund läheb Tallinna ja tagasi mugav buss,millel on 2 korda rohkem peatusi kui 3 korda päevas käival rongil ?? Iga raudtee põhitulu on kaubavedu,mida Läänemaal pole. Ja ei tule. Tundub,et tegu on Karilaiu viienda pensionisambaga,mida maksumaksjad maksma peavad…

Kros
2 aastat tagasi
Reply to  Para Grahv

Ignorantne on rääkida kaubaveost võtmes, et kindlasti ei tule. Praegu on kaubavedu puudulik. Luues võimaluse selleks, on kõik teed valla. Püüame ikka olla positiivselt tulevikule orienteeritud.

Poliitvõhik
2 aastat tagasi

Huvitav kui palju selline kohtuskäik maksumaksjale maksma läheb?
Äkki parandaks selle raha eest hoopis tänavaid v rajaks kergliiklus- v kõnnieid?

Politoloog
2 aastat tagasi
Reply to  Poliitvõhik

Eesmärk on võitlus võita! võhik!
Siis maksab see jobu valitsus! võhik!

Kah valija
2 aastat tagasi
Reply to  Politoloog

Mis võitu sealt loota on?

Uskmatu-Toomas
2 aastat tagasi

Mis jutt see on “raha pole,raha pole” kui vaatad ringi siis seda pahna on nagu ratsahobuse sitta aga inimesteni ei jõua!
Kui meie nn.”sossepad” Soomes samasuguse töö eest teenivad ca 3-4 korda rohkem ja kaubahinnad on meil peaaegu võrdsed siis tekib küsimus kus on see must auk mis meie raha kõik neelab ?
Kuna Tallinn on niiöelda tõmbekeskus ja Haapsalust Tallinna sõit kestab ca tunni siis on täiesti mõeldav seal tööl käimine.
Vene ajal käis Tallinnas tööl inimesi nii Riisiperest,Turbast kui Paliverest!

Hea Okkupant
2 aastat tagasi
Reply to  Uskmatu-Toomas

Must auk on eestlaste peas – Soomes elekter on 10 korda odavam kui Eestis, ja keegi ei vaidlusta midagi – sest börsihind, a lihtsalt spekulandid.
Juut Rothschild müüb maske – kannavad, ja nii edasi

vipp
2 aastat tagasi

see raudtee on jevro-juutide rahajagamise projekt. muidu ei pääse Karilaid ja Sukles jeveo rahadele ligi.

Martin S
2 aastat tagasi

See raudteepromo on algusest peale olnud mõne poliitiku reklaamitegevus. Raudtee asemel oleks palju tasuvam arendada hõreda asustusega Läänemaal ja Haapsalus korras teede- ja tänavatevõrku. Rong iga maja ees ei peatu, aga inimesed tahavad iga päev liikuda ja vajadusel ka kiiret päästeabi saada. Raudtee oli Venemaa projekt, algul tsaariõukonna lahemutta vedamiseks ja külma sõja ajal sõjaliselt-kaubanduslikult tähtsa militaarbjektina. Kaks korda päevas reisijateveoks oleks see liialt uhke luksus. On odavamaid ja paindlikumaid võimalusi, mida tuleks arendada poliitisel tasandil.

Mats
2 aastat tagasi
Reply to  Martin S

Aga railbaltiku ehitus on igati OK,või???

Diktaatorile
2 aastat tagasi
Reply to  Mats

Raibaltic ongi väga ok, aga liiga palju aeglased eestlased mölutavad, selle asemel et tarku insenere palgata maailmatasemel, kes asja jagavad ja soomes, mujal maailmas on raudteetransport väga tähtsal kohal ja väga hästi toimiv, kõrgetel raudteesildadel, mis on betoonpostidel, mitte nagu eestis, muldkehadel, ajast ja arust, aga mitte tsaariajal ei ehitatud raudteed, vaid tsaar võttis eeskuju välismaalt, kus oli juba ammu raudteevõrgustik olemas, ja soomes rong peatub iga maja ees ja nii peabki olema, inimesed elavad ka maal, aga rehvi mooridel ei ole nii palju mõistust, et raudtee ei vaja diislit ega bensiini, vaid õhk on puhas

Krus
2 aastat tagasi
Reply to  Martin S

Mõtleme riiklikult ja tegutseme kohalikult. Leian, et on hea võidelda Läänemaa eraldatuse vastu. Tahame ju olla osa tervikust ja püsida jätkusuutlikud. Läänemaa on viimase kümne aasta jooksul mandril olnud üks enim hääbuvaid maakondi. Isegi Lääneranna vald otsustas Pärnumaa kasuks, nähes seal ilmselt rohkem potentsiaali, toetusi ja suurprojekte. Sellega lõigati Lääne maakonnast päris suur tükk ära, k.a. asulatena Virtsu ja Lihula. Samas kui meie maakonnas näevad suurprojektid pigem protesti ja vastupanu, nt. Risti tuulepark.

mõmmi
2 aastat tagasi

huvirav on see et haimersite ostmiseks leiti 500 miljonit nagu nipsti, ennem seda leiti veel 800 miljonit ukraina sõja toetuseks.

Hea Okkupant
2 aastat tagasi
Reply to  mõmmi

Eestis elab 1.4 miljonit inimesi ta on rikkas. Ukrainas elab 41 miljonit inimesi – ta on vaene. On loogiline, et peame aitama! Raha pole kuhugi panna.
Keegi elab mõistusega veel 20. sajandil : pole tähtis, et igal kolmandal on oma auto, et bussid sõidavad pooltühjad, ei, olgem raiskame miljonid ja taastame raudtee ning laseme sellel soomusrongi – võib-olla sureb Putin hirmust. Või naerust

Mis see puutin siia eesti asjadesse puutub
2 aastat tagasi
Reply to  Hea Okkupant

Unusta ära oma puutin, sellise peigmehe peale on mõttetu loota, teid, venelasi, ta niikuinii ära ei võta, ega raha teile ei anna, vaid kasutab teid, lolle, ära, saadab põrandakaltsuna kahurilihaks, sest teab,et elusalt sealt niikuinii keegi tagasi ei tule, ja kasutab teid, lolle venelasi, kes te siin, sinimustvalge lipu all hästi, jõukalt ja rahulikult elate, et oma saamatuid, haigeid, skisofreenilisi unenägusid ellu viia, mis eluilmaski ei täitu, sest ei ole meest, on vaid mehe anekdoot, sapoozniku järeltulijad ei oma mõisavalitseja geene, ning ta on tsaariperekonna mõrtsukate huvide elluviija, ning eestlasi ei huvita, mis nägu ta teeb meie eesti elu kadestades… Loe rohkem »

Hea Okkupant
2 aastat tagasi

take easy, iˇm not russian

Rehvidele
2 aastat tagasi
Reply to  mõmmi

Meditsiinikopterid peavad olema, aga koroonasolki ostku see ise oma raha eest, kes tahab ennast mürgitada, riigi raha eest peavad muud maksumaksjad meditsiiniteenuseid saama, aga rehvimoorid ei saa otsustada omavahel riigi asjade eest.

Ettepanek
2 aastat tagasi

Kas mitte kaaluda juba kohtuskäiku rahastaja EL vastu?

Tige kala
2 aastat tagasi

Õnneks mõistus võitis ja absurdsus-haapsalu raudtee-jäeti ära

Akvaariumi tigekalale
2 aastat tagasi
Reply to  Tige kala

Õnneks ei pea sulle keegi hauale lilli tooma kui sa selles pooltühjas bussis, mis on ennast Ääsmäe Rohuküla maanteel külili keeranud ja kõik reisijad kinnitamata turvavöödega istmetes elu kaotanud. Aamen.

Irw
2 aastat tagasi

Bussis on turvavööd vähemalt olemas , rongis mitte . Ja kui nüüd mõni palgivedaja ….

Mats
2 aastat tagasi
Reply to  Tige kala

Ka jälle railbaltiku fänn!!!