Vaata, milline hakkab nägema Risti-Turba raudtee

Lääne Elu

info@le.ee

Ellamaa ülesõit. Foto: Kaader videost

AS Eesti Raudtee kuulutas aprilli lõpus välja Turba–Risti raudteelõigu ehitushanke, raudteelõik võiks valmida 2024. aasta lõpuks. Videost näeb, milline tulevane raudteelõik välja hakkab nägema.

Turba–Risti ligikaudu 13,5 km pikkuse lõigu ehitus hõlmab muldkeha, rööbastee, ülesõitude, ülekäikude, tunnelite, piirdeaedade ja ooteplatvormide ehitamist. Sama hanke raames rajatakse Ellamaa kanti üle Ääsmäe–Haapsalu maantee raudteeviadukt ning rekonstrueeritakse raudteelõigule jäävad truubid ja sillad.

Samuti kuulutas Eesti Raudtee aprilli lõpus välja riigihanke Haapsalu-Saunja raudteelõigu projekteerija leidmiseks.

Haapsalu-Saunja vaheline teelõik on 10 km pikkune, ulatudes Haapsalu raudteejaamast Haapsalu linna piiri ehk Võnnu ojani. Lisaks raudteele endale tuleb projekteerida ka raudteeülesõitud ja -käigud, rajatised, platvormid, parklad, ühendusteed ning muuseumiraudtee raudteeharud.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
15 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
En.
1 aasta tagasi

Kas Risti ja Saunja vahele raudteed ei projekteeritagi või on projekt juba valmis?

Kullu
1 aasta tagasi

Tragikomöödia raisk

Tere
1 aasta tagasi
Reply to  Kullu

Andres olen

Uskmatu-Toomas
1 aasta tagasi

Kui veel avaldataks Haapsalu-Tallinn tulevase pileti hind siis … ?

Neh
1 aasta tagasi

Kõigepealt hävitame maaelu, siis kisume üles raudtee, siis laseme mööda odava raha aastakümned ja nüüd kui inflatsioon läheb kosmosesse ning kõi tarneahelad seiskuvad, hakkame ehitama ilma elanike ja ilma majanduseta piirkonda raudteed materjalidest mida pole olemas ning raha eest mis ei maksa midagi, Saaremaa silda ka ehitatakse juba 30 aastat. Naabrimees tegi Krimmi silla 3 aastaga valmis.

Misasja
1 aasta tagasi
Reply to  Neh

Naabrimees, kelle kontole laekub pidevalt miljardeid maavarade eest saadud müügist, tulete võrdlema Eestiga!!?? Suurused on natuke teie arvestustes paigast ära.

K.s
1 aasta tagasi
Reply to  Misasja

Võrdleme siis pisiriik Singapuriga, ainus maavara liiv seal….Ikka oleme äpud…

siinseal
1 aasta tagasi
Reply to  Neh

Naabri juures on vaba pinda küllaga, mida nautima minna. Hea elu peale saada. Pea vaevamine pealegi jääb olemata, et Eestis on kõik halvasti.

K.s
1 aasta tagasi

Misasja, ainult üks rööpmepaar tulebki??? Valides mind, hakkan lubama teise rööpmepaari rajamist, saaks rikastele ja ilusatele panna kiirongi ka käiku Hps-Tll-Hps

jummel
1 aasta tagasi

kohalikud pole ammu rongiga harjunudki ja nüüd selline hunnik ülesõite. mitte ainult ebamugav sõita seal vaid lausa ohtlik autojuhile. rääkimata milline haige raharaisk. h.iatki hakkab rahvas rongi eelistama kui piletihinnad ikka väga väga palju bussile ära ei tee. rääkimata maakonasisesed on ju tasuta ka veel. aga tegemist on eestiga. asja nagu meie palkadele vastav või ükskõik mis mõttes mõistlik hind ma ei oota siin enam kunagi

Imelik
1 aasta tagasi

Üllatas nähtud videos samatasapinnaliste teede lõikumise hulk. Loodan, et seal on siis ka rongil vähendatud liikumiskiirus. Ebaadekvaatsete hulk on ühiskonnas piisav-kahjuks, lisaks tehniliste rikete ja ebasoodsate ilmaolude komponent. Ehituskulude kokkuhoid on siin ilmselt prioriteet olnud?

Nojah
1 aasta tagasi
Reply to  Imelik

Vaatasin ka, et ikka tehti veel tänasel päevalgi üliohtlikud ülesõidud. Vähemalt keegi jagas suurema maantee raudtee alt läbi viia.

Mari
1 aasta tagasi
Reply to  Nojah

mitte maanteed ei viida alt vaid rong viiakse õhku- lendav Läänlane ikkagi 🙂

Tere tere
1 aasta tagasi
Reply to  Mari

Nii et maantee ei lähegi raudtee alt läbi? Videos on näha, et läheb ikka alt läbi ja rong pealtpoolt. Ole tähelepanelik!

En.
1 aasta tagasi
Reply to  Imelik

Aga mõelge, kaaskommijad, kui ohutult/ohtlikult läbis Tln-Hps trassi 1930-tel 90 kmh-ga Lendav Läänlane! Autoliiklus oli toona hõre aga elanikke maal tänasest rohkem. Üldse ei imesta, kui võluvitsaks osutus ülesõidukohtade mehitatud valve. Inimesed said seal leiba ja tööd. Kas tänane maailm ei pinguta automatiseerimisega juba üle? Vigu teevad või ignoreerida saab mõlemaid süsteeme aga summaarselt ei pruugi vahet olla.