Juhtkiri: tasuta transpordi hääbumine

Lääne Elu

info@le.ee

Joonistanud Ott Vallik.
Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :
Joonistanud Ott Vallik.

Transpordiamet teatas teisipäeval, et uuest aastast seni tasuta kaugliinidel enam ilma rahata sõita ei saa. Haapsalust väljub selliseid liine neli: Tallinna, Tartusse, Pärnusse ja Märjamaale. Kõigile ja päris tasuta polnud neil liinidel sõitmine ka seni. Pileti eest maksmata said sõita kuni 19aastased ja üle 63aastased reisijad. Vahepealses vanuses sõitjad pidid siiski ostma pileti, mis, tõsi küll, oli tunduvalt soodsam kui samal marsruudil sõitvatel kommertsliinidel.

Sellised tasuta maakonnaliinid on mõnes mõttes jäänukid – kunagi aastaid tagasi sõlmitud pikaajaliste lepingute tagajärg. Ei tundu olevat ühtki loogilist põhjust, miks peaks Haapsalust, kust väljub Tallinna poole iga päev keskmiselt 12 bussi, kord päevas saama pealinna ja tagasi sõita olematu piletihinna eest. On üsna arusaadav, et sellised doteeritavad odavliinid häirivad piletitulust elavaid kommertsliinide pidajad – kui on valida, kas sõita kalli või tund aega hiljem väljuva odava bussiga, on üksjagu neid inimesi, kes valivad odava.

Suurem osa bussisõitjaid valib bussi siiski kindlasti väljumisaja, mitte piletihinna järgi. Tänapäeva mugavas ja samas kiires maailmas ei viitsita ju mitu tundi kusagil aega parajaks teha lihtsalt selleks, et odavalt kohale saada. Nii et selles mõttes ei tohiks vähemalt Läänemaa inimestele tasuta maakonnaliinide kadumine väga tasku pihta käia.

Ometi teevad viimasel ajal transpordiametist tulevad uudised ettevaatlikuks. Kõigepealt teated, et kokkuhoiu tõttu korjatakse riigiteeäärsetest taskutest ära käimlad ja prügikastid, seejärel uudis maakondade liinivõrgu kärpimisest, olgu liinid siis tasulised või tasuta, ja jääteede rahata jätmisest. Kui nendest kokkuhoiukohtadest ei piisa, kas järgmine samm on tasuta ühistranspordi kaotamine?

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
6 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
uskmatu Toomas
3 aastat tagasi

Kes siis tänapäeval enam bussiga sõidab ?

Kummaline maailm
3 aastat tagasi

Miks reformierakond kipub kärpeid tegema ikka vaesema osa elanike arvelt?
Miks mitte näiteks tõsta tulumaksu 1% võrra üle 5000 kuusissetulekult (sh dividendid, intress jms mittetöine tulu)?

Lonni
3 aastat tagasi

Huvitav,et “õndsal Vene ajal”maksid kõik inimesed bussisõidu eest!Ei tulnud kellelgi pähe mõtet,et saaks sõita tasuta! See tasuta sõidu pakkumine oli ju KE populistlik valimiseelne väljamõeldis,et endale valijate hääli rohkem saada.Iga asja eest tuleb siin elus maksta,sest”tasuta lõunaid ei ole olemas”!Ei saa elada nii,et keegi teine peab kogu aeg sinu eest maksma!Maksa ise oma lõbude eest!
Mina isiklikult ei teadnudki,et kaugliinidel sai kah tasuta sõita!

Valin ekre
3 aastat tagasi
Reply to  Lonni

Ei saanudki!
Seegi on populism!
Järgmine kord valige EKRE!!!!

Hellat
3 aastat tagasi
Reply to  Valin ekre

Sai, aga ainult teatud vanuses

asi pole
3 aastat tagasi

hääbumises, vaid lobigruppide tegevuses igast võimalusest kasumit teenida, mille tagajärjel tehakse kõik selleks , et sõidugraafikud rahvale ebamugavaks teha ning sellega süsteemi diskrimineerida, näidates, et see ei tööta sellisel viisil. lugege , mida kirjutab täna lehes elroni vereimeja, mitte ei mõelda kuidas see transpordi liik rahvale mugavamaks muuta , vaid põhimõttel , võtame hoopis ronge vähemaks , eelmine nädal kirjutas rase naisterahvas , et ta pidi terve tallinn- tartu reisil põrandal istuma , kuna istumiskohta ei jätkunud.