39

Keskkonnaminister ei pea Noarootsi silda mõistlikuks

Noarootsi silla eskiis.

Kui noarootslastel on unistus, et Haapsalu ja poolsaare vahel on sild, siis keskkonnaminister Tõnis Mölder seda mõistlikuks ei pea. „Ma ei kujuta ette, et siia tuleb tee, ehitus oleks ebarealistlikult kallis,” ütles Mölder.

Kuus aastat tagasi valminud kava järgi lühendaks üle Tagalahe kulgev tee vahemaad Pürksi ja Haapsalu vahel 19 kilomeetrit ja toonaste arvutuste kohaselt läheks sillaehitus maksma 20 miljonit eurot.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Väänkael
Väänkael

Kõik on väga kavalad ja muudkui ehitaks- aga ainult võõra raha eest nagu raudteedki. Mina sellise sihtumisega iial ei nõustu ja teen ettepaneku sillakallistajate kinnisvara ehituse rahastamiseks maha müüa. Või tulgu siis tasuline sild- üks sõiduauto pilet 10 euri ja jalakäija viiekas…Aga ega autoga ei peagi loodust rikkuma- las linna ristleja Kallis Mari süstib seda vahet…

ohoh
ohoh

Võõra rahaga? Te mees ajate jama

2. kodanik
2. kodanik

Loodan, et Haapsalu ja Lääne-Nigula Keskerakonnal on julgust ka vahetult enne sügisel toimuvaid KOV valimisi välja öelda, et nemad võitlevad silla vastu viimse veretilgani. Mitte ei hakka ajama mingit häma, et sild on hea ja Mölderil õigus oma arvamusele jne…. Keskerakond on valitsuspartei ja ministri väljaütlemine on ametlik seisukoht. Sama jama käib praegu RES-iga. Valitsus kärbib täiega ja keskerakondlased hõiguvad, et nemad teeks kõik teisiti, kui ainult saaks. 🙂

Talumees
Talumees

Kes ehitab silda Noarootsi, kes ehitab raudteed Turbasse… Ja seda juba viimased 25 aastat…
Kohe näha, et valimised peatselt tulemas ja madalalaubalised oma tegemisi ja saavutusi Lääne Elus kajastamas… 🤪 😍 😍 😍
Aadu rajatud maanteed kestavad Saksamaal siiamaani… Üle 80 aasta…
See härra, kes on valitud ka aasta inimeseks kunagi… rajas toimiva teedevõrgu Saksamaal üle 80 aasta tagasi… 😍 😍 😍 😍 😍 😍
Sest tema oli tegudemees ja tuli Soomele ja Eestile appi… 😍 😍 😍

Ka talumees
Ka talumees

Et ei jääks muljet, nagu talumehed nii ühekülgselt mõtlevadki. Juhiksin tähelepanu, et selleks tuli kelleltki kuld ära võtta (millega paraku ei piirdutud) ja kust niipalju tublisid protestantlikke töölisi leida kui Saksas suure üleilmse majanduskriisi ajal. Kõik asjad on käsitletavad omas kontekstis. Ja “appi tulemine” oli lihtsalt osa maailma vallutamise plaanist. Mis omakorda oli märk hullumeelsusest, hullud teevad jah mõnikord valmis hulle asju, aga parem oleks mõistuse juurde jääda.

Agu
Agu

Minister tuleb järelikult uus valida. Ei saa rongi, ei saa sildagi. Tühi jutt. Inimesed palun olge valimistel selle erakonna poolt ikka, kes väljaspool pealinna ka arengut tahab näha!

jajaa
jajaa

ei saa rongi, ei saa silda- kui ei saa tuulikuid ega tehaseid, siis, kelle jaoks on vaja neid sildasid ja ronge?
Mis asi kompenseerib nendele objektidele tehtud kulu ja eriti just keskkonnale tekitatud kahju?

Agu
Agu

jälle üks tuuliku fänn. Miks see monstrum nii oluline on ma ei mõista, et kohe vägisi suruks küla vahele püsti. Taani ju teeb nüüd koos Eestiga suure suure meretuulepargi, millest jätkub kogu maale ja jääb ülegi. Miks te ikka seda vana lugu leierdate? tuulik tuulik…

Äkre
Äkre

Jääb arusaamatuks vastuseis sildadele ja tunnelitele. Eestil on vaja kiireid ühendusi. Mis järgmiseks? Peatame Soome tunneli ehituse ka?

hehee
hehee

ja mida annab juurde sild Noarootsi? Kõige pealt kikerdad Haapsalu vanalinna vahel ja siis mööda kõveraid külavahesid? Kuhu seal minna on? Pürksi vallamajasse? Ja kes need toredad inimesed on, kes selle silla kinni maksavad või tasuvaks teevad?

Hmm
Hmm

Sild mida annab? Iga sarnane arendus loob vägagi palju võimalusi selle piirkonna ellu äratamiseks. Ennem luuakse ikka midagi ja siis hakkab see andma.

hehee
hehee

see on ikka lahe- vingume lageraiete pärast, kust saadav puit läheb terve inimkonna tarbimisharjumuste rahuldamiseks ja samal ajal tahame ehitada silda, mida reaalselt võik vaja olla mõnel sajal.
Ja loodame, et ehk hakkab mitmekümnemiljonilist projekti kasutama mõni tuhat- kes, enamasti lõbu pärast, meelelahutuseks, hakab seni vähe pruugitud loodust veel rohkem retsima. Ja seda nimetatakse piirkonna “ellu äratamiseks”.
Einoh, mis se mõni suvilaköks võrreldes lageraiega ikka on…. onju?
Lihtsalt 20 aastat tagasi neid putkasid ei olnud. Oli inimesel ruumi ja lindudel loomadel kah.

Hmm
Hmm

kes see lageraie pärast vingus? Ma ei märganud küll mitte oma kommentaarides seda kohta.

Lutikas
Lutikas

Linnamäele on juba 11km, sealt Pürksi mingi 25km. Kust see 19km tuleb?

Arvos
Arvos

Sama jutt nagu siis kui mingi tähtsam ja targem tegelane rammis kord 20 tonni kaaluva trammi rööbastelt linnas maha ja imestas kuidas 900-kilone tramm välja sõitis.

Lutikas
Lutikas

Kui see on see minister, kes lubab RMK-l enamus metsi maha võtta ja hunte mitte küttida, siis arusaadav. Kui näiteks Viljandisse saab siseneda 5-6 tee kaudu, siis Haapsalusse ainult kahest suunast. Noarootsi sild teeks kolmanda ja väga olulise tee lahti. Mõelda vaid, mingi 20milj euri, köömes.

tark mees...
tark mees...

See keskkonnakahju, mida üks silla ehitus tekitab, on kosmiline, võrreldes RMK lageraietega, kus mets siiski taastub. Seda enam, et need metsad on suurelt osalt just puidu tootmiseks- ehk, siis lageraieteks, kasvatatud.
Ja rmk ei võta suuremat osa metsa maha- pool metsamaast Eestis on eramets, ja see pool, mis RMK hallata, on väga suures osas (ikka väga suures osas) kaitsealune maa.

Teadmine
Teadmine

Noarootsist Haapsallu edasi tagasi 60 km lühem maa. Kui palju aega ja raha inimesed hoiaksid kokku. Aga 20 milj. kallis. Aga maanteega parallelselt kulgevale Rohuküla raudteele võib kulutada 100 miljonit, pole probleemi!

just
just

kumbki projek ei ole ei majanduslikult, ega keskkonna seisukohalt ennast õigustav. Rets raiskamine.
Aga muidu on hea idee- sild Haapsalusse annab Rohuküla sadamale kohe kõva eelise Paldiski sadama ees, ja loomulikult toob metsavarud lähemale ka Pärnu sadamale- see omakorda tõstab maa ja metsa väärtust tublisti- positiivne seegi.

Trassi pikkus, üldine
Trassi pikkus, üldine

on 8,5 km. Sild sellest 2 km. Tee kulgeb Uuemõisast Tahu küla suunas läbi Väikse- ja Suur-Roograhu. On küll arvestatav kokkuhoid liiklemisel, kuid mitte eriti suur. Esimesest valminud sillaprojektist möödub 83 aastat.

juss
juss

Metsade mahavõtmine on siis mõistlik?

Einojah
Einojah

aga palkmaju ja mööblit tahavad kõik?

jaa
jaa

muidugi on mõistlik. Teistmoodi minu teada puitu ei saa.
Puusõber Läänemaal ülearu muretsema ei pea, kuna suurem osa maast on nagunii kaitsealune ja suur osa metsa endine karjamaa, kus olekski õigem karja kasvatada, mitte metsa.

Kummardane siis jälle
Kummardane siis jälle

Vähese haridusega minister teab, mis meile õige ja hea on. Ha ha haaa.

muidugi
muidugi

Ja Sina siis tead, mis meile hea on? Demokraatia võlu ongi selles, et see, mis sina arvad, et on hea ei tähenda seda, et kõik peavad nii arvama.
Ja ministri asi ei ole midagi arvata- temal on ette antud töö ja kohustus tegutseda.

Arvos
Arvos

Tuleb ehk järgmine ja arukam ning ajab mehejuttu.

wpDiscuz