1

Lääne-Eesti ainus hüdrokopter teenib vabatahtlikke merepäästjaid

Kaire Reiljan

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Vabatahtlike merepäästjate hüdrokopterit tutvustati avalikkusele Haapsalu uisumaratonil. Foto Kaire Reiljan

Haapsalu vabatahtlike merepäästjate hüdrokopter, mida saab kasutada päästetöödel keeruliste jääolude puhul, on ainus omalaadne Lääne-Eestis.

„Vahet pole, ta sõidab nii jää, vee kui ka maa peal,” tutvustas Haapsalu vabatahtlike merepäästjate eestvedaja Janno Aser hüdrokopterit, mida avalikkusele näidati esimest korda Haapsalu uisumaratonil.

Aser ütles, et hüdrokopter on päästetöödel asendamatu sõiduvahend siis, kui jää- ja ilmastikuolud muude sõiduvahenditega laidudele või merele appi minna ei lase. „ATVd või lumesaanid vajavad paksemat ja tugevamat jääd,” selgitas ta.

Artikli lugemiseks tellige digipakett või logige sisse!

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Lauri Kreen
Lauri Kreen

Kust see väärsõna “hüdrokopter” jälle leiti? Ta ei ole ju rootori jõul õhku tõusev kopter, samuti pole ta veealuse tiivikuga (hüdro) veesõiduk. See liikur on ju veesõidukite registris, tema ametlik nimetus on tiivikliugur, ka: tiiviksõiduk, tiivikamfiib, tiiviksaan, aerosaan, aeroliugur, (inglise keeles aeroboat, fanboat). Miks merekeele ja lennunduskeele terminoloogide tööd ei austata?

wpDiscuz