Tasuta bussisõit toob veolepingute ülesütlemise laviini, sest piletirahast ilma jäetud bussijuhtidel tuleb tõsta palka, ajades veofirmade eelarved lõhki, räägib juhtiv bussiettevõtja Hugo Osula ajalehele Postimees.
Osula sõnul lõpetas tasuta ühistransport ära bussijuhi ametiga kaasas käinud uksehoidja efekti. “Maaliini bussijuhi palk oli väga madal, samas bussiuksel makstav sularaha jäi bussijuhile. Kui oli vaja hange alapakkumisega võita, siis bussijuhile anti läbi lillede mõista, et teda ei tule keegi kontrollima,” rääkis Osula. Nüüd on bussijuhi reaalseks sissetulekuks vaid palgalehel näidatav palk, mis viib lähiaastatel kohaliku bussiliikluse järsule kallinemisele.
Osula ütles, et praegune ettevõtlusmudel avaliku liiniveo sektoris on väga labane: võida hange nii madala hinnaga kui võimalik, saa töö seitsmeks aastaks kätte ja vii kulud nii alla kui vähegi võimalik. Kas sul on bussis inimesi ja kas see logistika on reisijale sobilik, see pole enam oluline. Ta lisas, et saab näha, kas ühistranspordikeskustel on võimekust tajuda nõudluse muutust ja hakata liinivõrku ümber planeerima – sellega pole juba väga ammu tegeletud.
Tund aega ootasime täna bussi Niine peatuses…
Ootaksime siiamaani
..kui poleks rahvas helistanud..
Koolilapsed jäid kooli hiljaks jne…
Buss mis pidi saabuma kl9…saabus kl.10
Siis nad jäid ikka väga hiljaks või tegid poppi. Minu teada algavad tunnid ikka juba 8 ja natuke peale.
Need on eraliinid,kes kurdavad.
On meil siis riiklikke liine ka?
tahtsin ka sama küsida…..
Mis mõttes “bussiuksel makstav raha jäi bussijuhile”?
Sellel küll vahet pole ümbrikupalgaga. Kas see siis on meil lubatud? Välja öeldud, et maksti maksuvaba tulu. Mis edasi? Kas osasid karistatakse ja osad tohivad nii teha? Ma ei mõista.
Minu arvates ka täiesti debiilne jutt “juhtivalt bussiettevõtjalt” Hugo Osula-lt.
Kõikide müüdud piletite rahad pistis oma tasku.
Ainult erafirmades saab nii teha? Raha puhtana
käden, pole mingit maksude maksmist.