3

Kümme ettevõtet ehitaksid Saaremaa ja Hiiumaa sillad oma kuludega

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Raivo Hein. Foto: Urmas Lauri
Raivo Hein. Foto: Urmas Lauri

Kümme ettevõtet ja fondi ehitaksid oma kuludega Muhu ja mandri ning Hiiumaa ja Saaremaa vahele sillad; sildade rahastamise viisi otsustab kevadel uus valitsus pärast mõjuanalüüsi valmimist, vahendas ERRi uudisteportaal.

“Neid ettevõtteid ja fonde on rohkem kui kümme, kes tuleksid täna ja paneksid kogu raha ise – neil pole isegi vaja laenu võtta – ja ehitaksid kogu teema valmis kahe aastaga, lisaks veel Hiiumaa ja Saaremaa vahelise silla ka,” ütles projekti eestvadaja Raivo Hein BNS-ile.

Suurele väinale silla ehitamise ideega tuli Hein avalikkuse ette tänavu jaanuaris. Esimeses etapis peaks kolme aastaga valmima Muhumaad ja mandrit ühendav sild, mis läheks maksma kuni 500 miljonit eurot.

Hiiumaa ja Saaremaa vaheline sild maksaks kaks korda vähem, kuna seal on meri madalam.

Saarte Hääl kirjutas septembri alguses, kuidas Hiina riiklik ehitusfirma China Construction Communication Engineering Croup käis Muhumaal ja kinnitas oma valmisolekut osaleda Muhu saare ja Mandri-Eesti vahelise silla rahastamisel ning ehitamisel.

Seda visiiti ei tähtsustaks aga üle Saaremaa silla idee ellu äratanud ettevõtja Raivo Hein. “No see käik oli lihtsalt viisakus- ja tutvumiskäik. Neid Hiina ehitusdelegatsioone tuleb lähiajal veel. Lausa Hiina ehitusdelegatsioonide liit – kes rajab infrastruktuurifonde –, on oktoobrikuus Tallinnat väisamas suurte ja tähtsate juhtidega,” ütles Hein Postimehele.

Kui Saaremaa sild uuesti päevakorda tuli, andis valitsuskabinet majandusministeeriumile ülesandeks järgmise aasta märtsiks välja töötada uus, ajakohastatud analüüs, et kevadel saaks uus valitsus pärast valimisi otsustada, millisel moel ühenduse rajamisega edasi minna.

Plaanitava Saaremaa silla trass algab mandrilt Virtsust vana kalatööstuse territooriumilt, mis koosneb peamiselt kasutamata maast koos vanade hoonevaremetega. Trassi pikkus maal on mõnisada meetrit. Merel kulgeb trass Virtsu sadamast põhja suunas: kõigepealt üle mere madala osa, edasi paralleelselt parvlaevateega kuni jõuab Muhu saarele mõnisada meetrit praegusest Kuivastu sadamast põhja poole. Trass järgib praegust parvlaevateed kõige rohkem.

Muhu saarel algab trass praegusest Kuivastu parvlaevasadamast põhjas, kulgeb mööda niidualasid ja ühineb Kuivastu–Kuressaare maanteega Pädaste maanteest läänes.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Linda
Linda

Hein vöiks jäädä Rubikukubikute myymise juurde.Ja nagu ta ärilehes mainis, söitku oma kopteriga saaremaa ja tallinna vahet. Ei taha seda silda ykski saarlane, muhulane ega virtsulane.Kogu maailm pyrgib looduse kaitsmise, kohalike inimeste elukeskkonna kaitsmisele.Mis paganasild! Mis maailma tähtis transiit kulgeb virtsust-kuivastusse???et PEAB olema sild. Saarlastele-muhulastele tasuta praam ja asi ok.

Kodanik
Kodanik

Sillal sõitmine tasuliseks kindlasti. Aitab neist tasuta lõunatest juba.

juss
juss

Kui sild valmis saab, on Saaremaaga kööga! Saar lagastatakse korralikult ära!

wpDiscuz