2

MKM tahab juba lähiajal alustada Rukki kanali süvendamisega

BNS

Rukki kanal.

Kuigi algselt plaanis majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) mandri ja Hiiumaa vahelist laevaühendust võimaldavat Rukki kanalit süvendada käesoleva aasta suvel, siis praegu plaanib ministeerium süvendamistöödega alustada lähikuudel.

Selleks, et Rukki kanalit süvendada on ministeerium esitanud taotluse keskkonnaministeeriumile muutmaks varasemalt veeteede ametile väljastatud vee erikasutusluba, mis võimaldab Rukki kanalit süvendada.

Täpsemalt võimaldas 14. märtsil välja antud vee erikasutusluba 8000 kuupmeetri ulatuses hooldussüvendada nii, et need toimuksid regulaarselt iga 2-3 aasta järel vastavalt vajadusele mahus kuni 2000 kuupmeetrit korraga. Selle loaga kohustas keskkonnaministeerium süvendustöid keskkonnamõjude vähendamise tõttu läbi viima, kas augustist oktoobri keskpaigani või detsembrist märtsi keskpaigani.

Kuna möödunud nädala lõpus langes merevee tase Rukki kanalis niivõrd, et ei olnud võimalik mandri ja Hiiumaa vahelist stabiilset parvlaevaühendust tagada, siis esitas majandus- ja taristuminister keskkonnaministeeriumile taotluse muuta vee erikasutusluba ja võimaldada Rukki kanali hooldussüvendust esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 1. mai.

Viimati tehti Rukki kanalis traalimistöid 2016. aasta oktoobris, millega saavutati kanali minimaalne sügavus 5 meetrit. Traalimine ei ole andnud soovitud tulemust ja saavutatud sügavus ei püsi, sest hoovused kannavad kanalisse setet.

Selleks aastaks plaanitud süvendus- ja hooldustööde käigus on eesmärk saavutada kanali minimaalne sügavus 5,2 meetrit, mis tagaks parvlaevaliikluse mandri ja Hiiumaa vahel ka madala veetaseme korral tagaks. Sügavused on arvestatud uue kõrgussüsteemi ehk Amsterdami nulli alusel.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Enriko
Enriko

Kusagilt ajaloost on nagu meelde jäänud, et enne I Maailmasõda süvendati Väinamere veeteed 6 meetristeks. Nüüd, 100 aastat hiljem, käib tõsine kemplus 5 meetri süvendamisel 20 cm kaupa. Keegi spetsialist võiks otsesõnu öelda, miks ei tasu Rukkirahu kanalit kohe 6 meetriseks kaevata? Kas see valguks ikkagi kiirelt setet täis? Või on suuremaks probleemiks sõukruvid, mis madalas sõites põhimõtteliselt kasvatavad kiilu alla liivavalli?

nipi
nipi

No ei mõista, algselt plaaniti süvendada suvel aga nüüd lähikuudel. Suvi ju ongi käes lähikuudel.

wpDiscuz