Arenduskeskus võttis Koit Uusilt raudteeprojekti üle

Tarmo Õuemaa

tarmo@le.ee

Raudtee lõpp Riisiperes. Foto: Urmas Lauri

Raudtee lõpp Riisiperes. Foto: Urmas Lauri

Möödunud nädalal otsustas Lääne-Eesti arenduskeskus (LEAK) võtta Haapsalu raudtee arendamise ärimeestelt üle.

2015 asutasid Läänemaa ettevõtjad Koit Uus ja Veiko Tishler aktsiaseltsi Lääne Raudtee, mille eesmärk oli aidata kaasa Haapsalu raudtee taastamisele. Ettevõtte juhatajaks sai Rein Riisalu. Nüüd läheb Riisalu LEAKi palgale.

„Kuni siiani ajas raudtee taastamist Koit Uus, aga Koit Uus ütles ühel hetkel, et tema seda edasi ei aja ja omavalitsused pidid otsustama, kuidas edasi,” rääkis Haapsalu linnapea, LEAKi nõukogu esimees Urmas Sukles. „Leidsime, et kõige õigem raudteeasja ajaja oleks LEAK.”

„Leppisime LEAKiga niiviisi kokku küll, et see oskusteave, mis on kogunenud, kaotsi ei läheks,” ütles Riisalu.

Riisalu sõnul ei kao Lääne Raudtee veel kusagile, vaid jätkab alustatuga, näiteks keskkonnamõju hindamisega Turbast Läänemaa piirini.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
8 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
kalvevipoeg
6 aastat tagasi

Ei noh kui see arenduskeskuse marginaalsete kujude kätte arendada antakse siis on see täpselt sama hästi arendatud kui Läänemaa tervikuna kus läänemaa rahvastik on ligi poole võrra vähenenud. See on uusküüditamise uus laine. Ma tahaks näha millal need vennad vastutusele võetakse ? See raudtee planeerimine on vaid suitsukate mitte midagi tegemise ja suutmatuse varjamiseks.

möh
6 aastat tagasi
Reply to  kalvevipoeg

Et millest-kellest koosneb täpsemalt see LEAK, ah?

Aivar Liivilt
6 aastat tagasi
Reply to  möh

Seni pole sealt midagi tarka tulnud ja arvata on, et peale linnalegendide levitamise pole miskit loota

Arvos
6 aastat tagasi

Tegusid tahaks juba näha, kaua seal arendada.

Enriko
6 aastat tagasi

Paberlehes on lause, et Uusil olnud riigipoolse rahastuse ärajäämisel tagataskus variant teenida investeerimiskulud tagasi raudteetammi ehitusmaterjali müügiga. Nüüd aga ei tahtvat riik maksta ja olla võtnud hoiaku, et tammgi ei kuulu Uusile. Kas sain õigesti aru, et ‘altruistlikult Läänemaad arendavad ärimehed’ kavatsesid seni pühaks peetud ja tervikuna säilinud raudteetammi muldkeha ehitusmaterjaliks maha müüa, kui riik rahakraane ei ava?

REIN
6 aastat tagasi
Reply to  Enriko

Maa on riigi oma. Kas ilma maaomaniku loata saab muldkeha ära viia?

koolipapa
6 aastat tagasi
Reply to  REIN

uusi pole rumal, ainult tõesti rumalad võivad uskuda, et raudtee Haapsalusse tuleb.Riigil pole raha isegi Pärnu ja Tartu suunda korralikult doteerida, siis kümne tuhande inimesega Haapsallu, kus pole ei tööstust, ega korralikku turismimajandust ehitada raudtee- see on teatud poliitikute kiiks rahvast lollitada ja hullutada- võtke ja arvutage ja siis arendage

Vana metsamees
5 aastat tagasi
Reply to  koolipapa

Raudtee tõi Haapsallu turistid ja tsaaripere ja kõik muud hüved – enne seda elas Haapsalus 600 elanikku.
Nüüd on aeg see taastada ja selle najal ka kohalikku elu edendada.