Jaanus Karilaid. Foto: Arvo Tarmula
Keskerakonna aseesimees ja riigikogu liige Jaanus Karilaid leiab, et viimase ööpäeva jooksul absurdselt kriitiliseks muutunud parvlaevaühendus Hiiumaaga näitab, et mingit plaan B-d polnud valitsusel kunagi olemas.
„Taavi Rõivase kabinetiliikmed on kinnitanud, et 1. oktoobrist parvlaevateenus suursaarte ja mandri vahel ei halvene. Suvel kinnitati avalikult ka plaan B olemasolust, mis inimesi rahustas. Nüüd pole enam ka kümne sidruni eest võimalik varjata, millisesse kriisi on parvlaevaühendus tüüritud,” ütles Karilaid. „Parvlaev Kõrgelaid on 20 päeva seisnud kai ääres. Eile õhtul katkestati piletimüük, mis tähendab, et teenus katkes. Rohkem kommentaare polegi vaja.”
Karilaid nentis, et juba levivad naljad sellest, kuidas madala veetaseme tõttu kuulutab valitsus välja hanke veetarnimiseks suursaarte ja mandri vahele. „Olukord on sedavõrd kurvaks muudetud, et inimesed ei oskagi enam muud kui nalja teha. See, et veetaseme muutumise tõsiasi tuleb riigile üllatusena näitab taaskord, milline mereriik on Eesti. Hiidlased ja saarlased on olnud seni kannatlikud, kuid kaugel pole enam hetk kui nad ei lepi selle jaburusega, mis sadamates toimub.”
„Taavi Rõivase poliitiline meeskond räägib suurima rõõmuga Venemaa ohust aga ise ei suuda ka rahuaja tingimustes vastavalt lubadustele nelja uut parvlaeva liinile tuua, ei suuda isegi plaan B-d välja töötada. Kuidas siis selline valitsus tegutseb kriisiaja tingimustes?” küsis Karilaid. „Parvlaevasaaga on paljastanud riigi äärmiselt haavatava koha. Kui suursaartel peaks juhtuma mingisugune suurem õnnetus, olgu siis looduslik või tööstuslik, on praeguses olukorras inimeste suuremahuline evakueerimine praktiliselt võimatu.”
„Võimuliidu poliitikud peavad välja pakkuma adekvaatse kriisiplaani ning veelgi enam peavad nad toimunu eest võtma vastutuse,” rõhutas Karilaid.
Näed nüüd, plaan B on olemas ja hakatakse laevateed süvendama. Ära looda, et valitsus telliks veel uue madalasüvisega parvlaeva ja nimetaks selle Karilaiuks. Varsti vesi tõuseb nii meres kui ka Keskerakonna sees.
Rauda tuleb taguda, kuni see veel kuum on — seda teab Karilaid väga hästi ja rauda ta ka taob. Kahjuks ei tea aga mees, et rauda tuleb taguda alasil ja vasaraga — teema on õige aga argumendid on nonsenss. Nagu see “uute laevade vanade mootorite probleem”. Uued mootorid on vanad – moraalselt vananenud, kuna kasutavad ainult kallist diislikütet, mitte LNGvõimelised, nagu algul välja praaliti. Karilaid ei saa asjale pihta ja lällab midagi “kasutatud” mootoritest. Sama praeguse olukorraga. On varemgi seoses veetasemega või jääoludega probleeme olnud ja siis said hiidlased liikuma läbi Saaremaa. Oli ring küll aga liikuda ikkagi sai. Nüüd… Loe rohkem »
karilaid on loll.
Ida tuul Venemaa poolt puhus merevee Rootsimaa randa ja ongi kriis käes. Sama on ilm olnud ilm kolm nädalat ühtejutti, kus tugeva kirde või ida tuule võimuses on merevesi liikunud läände. Sellist ilma ei mäletagi, kus nii pikalt merevee tase nii madal ja võib imetlda merepõhja Promenaadil, mis on vesi mõne “opositsioonipoliitiku” veskis.
Hüva nõu Karilaidile! Küsigu Rõivaselt, miks laevateed ei süvendata?
tervele keskerakonnale on olukord, ___mida halvem, seda parem.
olukord ju igati tänuväärne. Rõivas on j*bu, teda peabki sõimama, lisaks teeb Karilaid oma idiootse plämaga ka iseennest lolliks. Seega kaks head asja korraga. Kus Karilaidu ka ei näeks ega kuuleks, korrutab ikka oma kolme päheõpitud lauset. Olenemata teemast.
Mis ühele halb, see teisele hea. Karilaiu jaoks on madal veetase nagu lotovõit. Millest ta muidu räägiks ja pildi lehte saaks?