Haapsalu aselinnapea Peeter Vikman. Foto: Arvo Tarmula
Haapsalu aselinnapea Peeter Vikman ütles vastuseks linnavolikogu liikme Merle Mäesalu arupärimisele Haapsalu tänavate ja teede seisu kohta, et linnal on raha vaid selleks, et vältida tänavate lagunemist.
Mäesalu pole rahul linna teede seisukorraga ning tahtis linnavalitsuselt saada teede, tänavate ja kõnniteede remontimise ja parendamise plaani selleks, samuti järgmisteks aastateks. Haapsalu aselinnapea Peeter Vikman ütles, et Roneco OÜ koostas 2001. aastal Haapsalu teede ja tänavate, sildade ja truupide inventariseerimistööde põhjaliku plaani, milles hinnati ka objektide seisukorda. Sellele tuginedes on tehtud teehooldushankeid ja parendatud katendite seisukorda. Üks põhitöid on Vikmani sõnul olnud teede tolmuvabaks muutmine, mis on suures osas ka tehtud.
„Teede kapitaalremondiks puudub raha. Teehoius jätkub raha ainult teede ja tänavate jooksvaks remondiks ja hädavajalikeks hooldustöödeks, et vältida tänavate lagunemist. Nende töödega ei ole võimalik korrastada teede lainelisust, küll aga saab pikendada katendite säilimist,” märkis aselinnapea oma vastuses.
Sel aastal on kavas teha tolmuvabaks lõigud Kase, Raudtee, Kaluri ja Potissepa tänaval, Tiigi põigus, Lihula maanteel ja Holmi kaldal. Ühekordne pindamine võetakse ette Tallinna maanteel, Posti, Suur-Lossi ja Lahe tänaval ning Kiltsi teel, kahekordsed pindamistööd Lille tänaval. Defekt- või ribapindamist tehakse Tallinna maanteel ning Põllu ja Posti tänaval.
Ühtekokku tehakse teedel mitmesuguseid pindamistöid 110 895 euro eest. Samas mahus on linnavalitsusel plaanis teha teehooldustöid järgmistelgi aastatel.
Vikman ütles, et tahetakse rekonstrueerida ka Kõlakoja tänav ja kõnniteedest on projekteerimisel Suur-Lossi tänava lõik Neidude tänavast kuni algkoolini, et luua ratastoolidele paremad liikumisvõimalused. „Soov on see lõik valmis ehitada juba sel aastal,” lisas Vikman.
Sel teisipäeval sai asfaldi alla kõnnitee lõik Kastani kauplusest Haapsalu muusikakoolini.
Vaadake monikord teise pilguga kõnniteid, mis jäävad tallinna mnt äärde. Okse tuleb peale…Nagu Tallinn pärast märtsipommitamist.
see haapsalu linn on ikka täitsa persses,sõitsin paar päeva tagasi haapsalus rattaga,rohukülla,sealt hiiumaale,kurat on alles teed seal haapsalus raiskk
Selle raha eest, mis vehklemishalli ehitamiseks kulub, saaks kõik teed uue katte.
Aga point on selles, et villisega saab isegi remontimata teedel sõidetud, aga, kui linnapea ikkagi vahest vehelda tahab, siis peab halli ehitama.
Ootan juba Ridalaga liitumist, siis saame kõik teed ka korda.
Haapsalu linna elanike arv pidevalt kahaneb,samas on palgal kaks või isegi kolm aselinnapead.Kes saavad suhteliselt kõrget palka,puhkusetasu jne.Muidugi on teeremondiks vaja suurt raha,samas,kui pidevalt räägime,et raha pole,siis on see kindlasti üks kokkuhoiukoht.Tädi Maalisit koristja vallandamisest kahjuks ei piisa.
ainuke ttelõik mis kannatab jalgrattal ohutult sõita on Õhtukaldast Raudteejaamani kulgev kergliiklustee…
ülejäänud teetaristu raputab viimsed hambad ja proteesid suust…
JAvarsti peale ühinemist,ei sära ka Uuemõisa.Neid mutiauke on linnal rohkesti,kuhu raha panna! Enne kõike vaja vanad võlad maksta.
No mis, siin rääkida. Tallinna poolt õhtusel ajal Haapsalusse sõites, võtab meid vastu tuledesära, nagu suures linnas. Paraku ei-ei see ei ole Haapsalu, kõigest selle Ridala valla Uuemõisa, aga suurlinna edasi sõites, võtab meid vastu tuhm, Iljitši lambikeste sära.
Talvel oli tõesti nii, et linnas (Lihula mnt kõnniteel jm)oli võimalik liikuda ainult uiskudel aga Uuemõisas,peale linna piiri,olid kõnniteed liivatatud vòi isegi pàris lumevabad. Vastab tóele, et Ridala aitab! 😉
Haapsalu teed saavad siis korda, kuid toimub ühinemine Ridalaga.