2

Vanaraua hind on vähenenud ligi neli korda

Avatar

Kristjan Kosk

kristjan.kosk@le.ee

IMG_2825Vanaraua hunnikud Läänemaa jäätmejaama teenindusplatsil ei kasva, kuna vanaraua toojaid napib. Foto: Arvo Tarmula

Vanametalli madal maailmaturuhind on langetanud vanametalli kogumispunktides kokkuostuhinda ligemale neli korda, seades metallifirmad raskustesse.

Läänemaa jäätmejaama juhataja Heino Eslas ütles, et kõige populaarsema vanametalli ehk musta pleki kokkuostuhind on langenud 100 euro võrra tonnist. „Kevadel maksime kliendile tonni eest 130, nüüd 30 eurot,” sõnas Eslas.

Eslase sõnul mõjutab kokkuostuhinda maailmaturu hind. Kuna nõudlus on peaaegu olematu, ongi turuhind nii madal, selgitas Eslas. Läänemaa jäätmejaama vanametall liigub läbi Paldiski sadama peamiselt Türki ja Hiinasse.

Läänemaa jäätmejaama klientuur on hinnalanguse tõttu vähenenud kaks korda. „Klient on nutikas ja ootab hinnatõusu,” arvas Eslas. Ta selgitas, et on kahesuguseid kliente. Ühed on sellised, kes koristavad ja toovad kohe metalli ära, neile ei olegi vastu saadud eurod olulised, peaasi et kraamist lahti saavad. Teised jälgivad hindu ja toovad siis, kui hind kõrgem. „Hinnakirja lugedes ei ole värava tagant keegi minema jalutanud,” ütles Eslas.

Madalast hinnast hoolimata ootas Läänemaa jäätmejaama teenindusplats suuremaid laadungeid vanametalli. „Ootasime, kuid imet ei sündinud,” teatas Eslas.

Eslase selgituse kohaselt peitub loogika selles, et jõulukinkide tarvis on rahval ikka raha vaja. Eelmistel aastatel olevat siis klientuur hüppeliselt kerkinud.

Endise PKC ja Haapsalu päästekomando vahelisel territooriumil vanarauda vastuvõtva Rauaspets OÜ juhataja Margus Jarusov ütles, et nende klientuur on samuti kaks kuni kolm korda vähenenud. Sellest hoolimata ei kavatse nad vastuvõtupunkti sulgeda. „Kui vanametall enam ei toida, teeme kõrvalharu ja hakkame näiteks keevitama või autosid remontima,” sõnas Jarusov. Rauaspetsidel on kaks kokkuostupunkti: üks Haapsalus ja teine Raplas. „Haapsalus tuuakse ikka meeletult vähe, Raplas on käivet rohkem,” nentis ta.

Jarusov rääkis, et vanarauatoojate põud sunnib rohkem reklaami tegema. „Kõige lihtsam variant on oma ettevõtet kohalikes lehtedes eksponeerida, kuid küll me midagi muudki välja mõtleme,” sõnas Jarusov.

Eslasega sama moodi põhjendas ka Jarusov kokkuostuhinna langust maailmaturu hindadega. Aastaid tagasi oli Hiina majandus veel nii madal, et nad ei suutnud enam mujalt metalli osta ning pidid hakkama ise seda kaevandama ja töötlema. Nüüd on neil seda kogunenud nii palju, et Hiina müüb vana ja ka uut metalli Euroopast tükk maad odavamalt, selgitas Jarusov maailmaturu hinna langust.

„Ega uut tõusu paista lähiajal tulevatki,” sõnas Jarusov.

Nii Eslas kui ka Jarusov kinnitasid, et musta metalli kokkuostuhind on kordi odavnenud, värvilise metalli hind aga mitte nii drastiliselt.

Jarusov rääkis, et kui mullu maksid nad vase tonnist veidi üle 4000 euro, siis nüüd saab tonni eest 3100 eurot.

Taebla Auto vanametalli vastuvõtupunktist öeldi, et vanametalliturul midagi uut ei ole. „Hinnad on kõvasti langenud, kuid nüüd on langus pidurdunud ja kokkuostuhind on madalalt stabiilne,” sõnas end abitööliseks nimetanud Taebla Auto müügimees. 

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
kohustuslik
kohustuslik

tooge Tallinna,siin saate 60 jeurut tonni eest.

To kohustuslik
To kohustuslik

Ja mis vedamine maksab? Äkki ōpid arvutama.

wpDiscuz