Imatra Elekter parandab aasta-aastalt kvaliteeti

Kaie Ilves

kaie@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

energialeht_imatra elekter parandab aasta-aastalt kvaliteeti, fotol Märt Jemmer, foto erakogu

Imatra Elektri juhatuse esimees Märt Jemmer. ERAKOGU

Imatra Elektri juhatuse esimehe Märt Jemmeri sõnul on viimase aasta areng olnud igati positiivne.

„Elektrimüügi turuosa on kasvanud kahe protsendini ja elektrituru avamisest peale on lisandunud 3500 uut klienti väljastpoolt võrgupiirkonda,” ütles Jemmer.

Mullu mais sai uue välimuse ka Imatra Elektri koduleht ning kasutusele võeti uus veebipõhine iseteenindusbüroo. Peale Läänemaa osutab Imatra Elekter võrguteenust ka Viimsi vallas.

Väga hea on Jemmeri sõnul ka võrguteenuse kvaliteet. Sügistormidele vaatamata on keskmine riketest tingitud katkestuse aeg tarbija kohta 13,6 minutit. Näiteks 2003. aastal oli see näitaja 220 minutit. „Katkestuste aeg on aastatega kordi vähenenud, samuti rikete arv,” täpsustas Jemmer.

Heast võrguteenuse kvaliteedist ja heast klienditeenindusest tulenevalt on kasvanud ka kliendirahulolu, mis oli mullu aasta lõpus 87,5 protsenti. Eelmisel kolmel aastal oli see 84,5 protsenti.

Imatra Elektri investeeringute kogumaht oli möödunud aastal umbes 2,4 miljonit eurot. „Peamiselt investeeriti elektrivõrgu kvaliteedi parandamisse ja töökindluse tugevdamisse, olulise osa investeeringuist moodustas ka kauglugemissüsteem,” avaldas Jemmer.

Siiani on paigaldatud on 23 110 kaugloetavat arvestit, mis moodustab 92 protsenti tarbimiskohtadest. Kauglugemisega mõõdetakse ligi 95 protsenti võrguteenuse tarbimisest.

Elektrihind on languses

Elektrienergia hind on olnud aastast 2013 pidevas languses. „Näiteks 2013. aasta keskmine hind elektribörsil Nord Pool Spot oli koos käibemaksuga 5,18 s/kWh, 2014. aastal oli see 4,51 s/kWh ja selle aasta esimese 9 kuu keskmine on olnud 3,71 s/kWh,” ütles Jemmer.

Tema sõnul on viimaste aastate head hinnad tingitud ka pehmest talvest. Madalat hinnataset aitavad hoida mõni aasta tagasi paigaldatud kaks Soome merekaablit. Jemmer loodab ka tulevikus näha pigem stabiilset ja soodsat elektri hinda.

Olenemata meie igapäevaellu lisanduvaist kodumasinaist on ka majapidamiste tarbimine stabiilne. „Tehnikat tuleb küll juurde, kuid uus tehnika on tunduvalt energiasäästlikum kui vanemate põlvkondade oma. Samuti on inimesed hakanud tähelepanu pöörama oma seadmete energiatarbele,” teadis Jemmer.

Jemmer soovitas külastada Imatra Elektri kodulehte, kust leiab elementaarsed õpetused energia säästmiseks. „Plaan on kodulehte veelgi täiendada ja leida lisavõimalusi, kuidas oma klientidele enam toeks olla,” lisas Jemmer.

Tema sõnul on uus trend ka päikesepaneelidega ise elektrienergiat toota.

„Oleme omalt poolt arendanud lihtsustatud võrguga liitumise tingimused, et sellise seadme paigaldamine oleks tarbijale võimalikult lihtne.” 

Samuti ostab Imatra mikrotootjailt vajadusel tagasi nende poolt võrku antava elektrienergia. „Kui mikrotootjal jääb elektrit üle ehk tema enda vajadus mingil ajal on väiksem kui päikesepaneelide toodetud kogus, siis see ülearune kogus suundub elektrivõrku ning arvesti mõõdab selle ära – selle alusel saamegi mikrotootjalt võrku antud koguse ära osta ning kellelegi teisele müüa,” selgitas Jemmer.

Jemmer on arvete tasumisega Läänemaal rahul. „Nii võlglaste arv kui ka võlasumma on aasta-aastalt vähenenud.”

Võlgnike elektrivarustuse lülitab Imatra Elekter välja, selliseid juhtumeid on aastas vähem kui 100.

„Üldjuhul piisab meeldetuletusest, et klient oma võla likvideeriks,” lisas Jemmer.

Suurim elektrimüüja Läänemaal ja Viimsis

Imatra Elekter on suurim elektrimüüja Läänemaal ja Viimsis. Jemmer on tänulik usalduse ja otsuse eest toetada kohalikku ettevõtet. „Kaubanduskeskustes elektrilepingute pakkujad on pildilt kadunud ja üldiselt võib öelda, et paljud inimesed, kes seal ka lepingu sõlmisid, tulid paari kuu möödudes meie juurde tagasi,” avaldas Jemmer.

Imatral on kavas jaotusvõrku pidevalt rekonstrueerida varustuskindluse tugevdamiseks ja elektrienergia kvaliteedi parandamiseks. Samuti on plaan investeerida kaugloetavaisse arvestussüsteemidesse. „Järgmise aasta juuni lõpuks on kõik meie kliendid saanud kaugloetavad arvestid,” lubas Jemmer.

Üle 90 protsendil Läänemaa peredel on näitude teatamine  ajalukku jäänud ja arvesti andmed jõuavad Imatrasse kauglugemise teel. Viimased 1500 arvestit viib Imatra kauglugemisele sel ja järgmisel aastal.

Üldjuhul on arveldusperioodiks üks kalendrikuu. „Väikese tarbimise korral aga lükkub alla kolmeeuroste arvete väljastamine järgmisse kuusse või siis hetkeni, millal arve summa ületab 3 eurot. See tähendab, et väga paljud maakodude omanikud saavad vaid ühe arve aastas.”

Kavas on suurendada ka elektrienergia müügi turuosa.

Kolm korda vähem rikkeid

Rikete osakaal on viimase kümne aasta jooksul vähenenud ligi kolm korda. „Üks põhjus on kindlasti paljasjuhtmete asendamises maa- ja õhukaablite ning isoleeritud juhtmetega,” ütles Jemmer.

Kõrgepinges ehitatakse tema sõnul enamasti isoleeritud juhtmetega õhuliine ja maakaabelliine, madalpinges õhukaabelliine ehk AMKA-liine ning maakaabelliine. See ei ole aga rikete vähenemise ainus põhjus. „Väga suur osa on kõrgepingeliinide trasside laiendamisel, sest nüüd kukub tormide ajal liinidele hoopis vähem puid,” täpsustas Jemmer.

Imatra liinidest on paljasjuhtmetega veel ligi pooled.

Tähtsaks peab Jemmer ka pidevat liinide läbikäimist ehk inspekteerimist, mis võimaldab avastada defektsed kohad, viimaste õigeaegne parandamine aitab rikkeid ennetada.

Viimase kümne aasta jooksul on Imatra ehitanud ligi 200 kaugjuhitavat lülituspunkti, seega on veelgi enam lühenenud katkestuste kestused. „Kui varem tuli lülitamiseks kohapeale sõita, siis nüüd saab juhitavaid lüliteid juhtimiskeskusest laua tagant lülitada – rikkeindikaatorid näitavad ära vigastatud liinilõigu, see lülitatakse välja ja väljalülitatud liini ülejäänud tarbijad saavad voolu tagasi mõne minuti pärast,” selgitas Jemmer.

Imatra pakub oma klientidele kaht tüüpi elektripakette:

1. Fikseeritud hinnaga elektripakett PÜSIV – ühikuhind on lepinguperioodil (6 või 12 kuud) muutumatu. Iga perioodi lõpus saadab Imatra kliendile uue perioodi hinnad ja kui need sobivad, siis leping jätkub järgmiseks perioodiks.

2. Muutuva hinnaga elektripakett TÄPNE – ühikuhind muutub pidevalt vastavalt elektribörsi hinnale. Kuna Imatra Elektri võrgus on enamik elektriarvesteid juba kaugloetavad, siis on see pakett ka praegu tarbijaile pigem tunnipõhise arvestusega, kui et kuu kaalutud keskmise põhine. Tunnipõhise arvestusega saavad tarbijad soovi korral ka oma tarbimist tunnihinna kohaselt juhtida.

Imatra pakub samuti tasuta teenust, mis saadab tarbijale meilitsi järgmise päeva hinnad, kui need peaksid ületama tarbija seatud lävendit. Sedasi on veelgi mugavam oma tarbimist juhtida. Teenuse saab tellida iseteenindusest. Mõlemad paketid on kodutarbijaile lõpetamis- ja püsitasudeta.

Väikese lisaraha eest saab tarbija teha ka „rohelise valiku”, mille korral tagatakse, et tarbitud elektrienergia ulatuses ostab Imatra rohelise energia päritolutunnistusi. „Rohelise valiku” tegijaile väljastatakse selle kohta ka asjaomane sertifikaat. „Roheline valik” on hea võimalus panustada keskkonda ja arendada Eesti rohelist energia tootmist.

 

 

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
7 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Firma visiitkaart
9 aastat tagasi

võiks olla viisakam! Mitte iga arve hilinemise peale kohe kohale lennata ja tangid käes tarbija ilma elektrita jätma .Eriti suurel tarbijal kes maksab iga kuu suuri summasid.Eesti ettevõtetel on veel palju arengu ruumi.

Kah pensionär
9 aastat tagasi

Mitte õhtegi paha sõna Imatra kohta. Katkestused (harvad ) alati ette teada. Probleemi puhul teenindus kiire . Edu !

just
9 aastat tagasi

ei ole samuti ühtki halba sõna….

Pensiomär
9 aastat tagasi

Minult ainult kiidusõnad Imatra Elektriku kohta, tublid olete.

sorts
9 aastat tagasi

jass mis mureks? naine on kuri ja õlu otsas?

omaltpoolt pean ütlema,et Imatra võrgud on väga heas korras, 15 aasta jooksul,mil olen elanud Läänemaa metsakolkas ,on olnud vaid 2 v 3 katkestust max 30 min ja seda ka põhjusel,et sügisel on noored kured liinidesse takerdunud.
EE teenustega ei anna võrreldagi–viimasel on iga tugevama tuule korral mitutuhat majapidamist elektrita ja seda päevadeks.

Jass
9 aastat tagasi
Reply to  sorts

Võrgud võivad ju korras olla ja elektri saadavus on väga hea, ei saa salata.
Kuid mille või kelle arvelt?
Mine vaata näiteks Taebla-Haapsalu vahelist Imatra liinialust ning võrdle seda siis Eleringi omaga. Siis saad aru millest jutt.

Jass
9 aastat tagasi

Kes see teine ikka kiidab, kui mitte ise.
Võiks sellest ka väikese loo kirjutada, kuidas liinikoridoride puhastamine ja laiendamine aset leiab. Maaomanikke ei teavitata, et liinikoridori laiendamisel, peab tööde teostaja puidu välja vedama jne.
Korralik materjal vedeleb võsa all, kraavid on umbe aetud ja “puhastadut” liinikoridor näeb lausa jube välja.
Südame ajab pahaks selline kiidulaul…