Kihnu Veeteed ei ole Vormsi liini kaotusega leppinud

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Reet

KIhnu Veeteede parvlaev Reet sõidab Vormsi vahet veel kaks nädalat. ARVO TARMULA

Kihnu Veeteed jäävad ilma Vormsi parvlaeva liinist, sest Lääne maavalitsus annab selle Vjatšeslav Leedo firma Väinamere Liinid kätte. Esialgu sõlmiti leping aastaks.

Kihnu Veeteede nõukogu esimees ja firma suuromanik Kaspar Kokk ütles, et kui kütusehind maha arvata, võitis Väinamere Liinid aastase otselepingu sellesama hinnaga, mille pakkus riigihankes. Kihnu Veeteede arvamus oli ja on siiani, et suure tõenäosusega on tegemist alapakkumusega: mitte ükski nende arvutus ei näita, et Väinamere Liinide pakutud hinnaga on võimalik sõita.

Koka sõnul viitasid võimalikule alapakkumusele ka riigihangete vaidlustuskomisjon ja nii haldus- kui ka ringkonnakohus. Lääne maavalitsus pidanuks kontrollima Vänamere Liinide pakkumuse paikapidavust. Maavalitsus aga oli seisukohal, et seda pole võimalik neis tingimustes teha, sest laev on uus ja kütusekulu saab hinnata vaid teoreetiliselt. Maavalitsus leppis ringkonnakohtu otsusega, ei läinud enam riigikohtusse, tühistas hanke ja lubas teha uue hanke.

„Nüüd mindi tühistatud hankes pakutud hinnaga otselepingusse,” imestas Kokk.

Koka sõnul ei hakanud Kihnu Veeteed maavalitsuse otsust vaidlustama, sest see olnuks mõttetu: maavalitsus on kohtu kahes instantsis juba tunnistanud, et ei suuda hinnapakkumuste õigsust kontrollida.

„Mida me kaebame, kui maavalitsus ei suuda kontrollida,” ütles Kokk. Kokk ütles, et Lääne maavalitsus pidanuks hankesse tõsisemalt suhtuma.

„Ühe reisi hind ei saa olla ainus kriteerium,” ütles Kokk. „Oleme arvutanud nii ja naa, aga aru ei saa, kuidas on võimalik sellise hinnaga teenust pakkuda.” 

Uues hankes osalemise kohta ütles Kokk, et selleks on praegu infot liiga vähe.

Praegu Vormsi vahet sõitev Reet läheb 1. juunist Kihnu–Pärnu liinile parvlaeva Liisi asemele. Liisi jääb esialgu reservi, aga Koka sõnul hakatakse talle uut omanikku otsima. Reedal ei ole ka Kihnu liinil pikka pidu, sest ka Kihnu saar saab uue laeva, samasuguse kui Ormsö, ja kohe peaks tulema ka Kihnu Virvele reederihange.

 „Olukord on suhteliselt keeruline,” vastas Kokk küsimusele, kas Kihnu Veeteed osaleb Kihnu reederihankes. Ta oletas, et Väinamere Liinid kasutab hankes samasugust taktikat kui Vormsi hankes.

„Püssi pole me põõsasse visanud,” lisas Kokk. Ta lisas, et pole leppinud kaotusega ka Vormsi liinil. „Kaalume konkurentsiametisse pöördumist.” 

Kihnu Veeteede enamusosanik on OÜ Kaldavara kaudu endine suusataja ja Rein Kilgi endine väimees Kaspar Kokk. Rein Kilk on Kihnu Veeteedes vähemusaktsionär.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
2 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
pootsmani pea
8 aastat tagasi

Idioodi jutt.

Pootsman
8 aastat tagasi

Austatud suusamees Kaspar Kokk pole insener ega jaga muhvigi laevandusest. Mingu parem suusatama. Kilk soovib Vormsi liinil Leedot teha ja praamiäris riigiraha tuuri panna, ei läinud õnneks ning nutt-hala lahti, millele kohalik LE kaasa tunneb, arusaamata riigieelarve vahendite säästlikust kasutamisest. See, et päevinäinud ja roostes parvlaeva Reet pole võimalik võrrelda uue kaasaegse säästliku ja võimeka laeva Ormsö, kohtuhärradele ja hästi makstud advokaatilele korda ei lähe, peamine et nutsu tuleb!!!