3

Riisipere-Palivere teelõigu remont läheb plaanipäraselt

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

teeremont arvo tarmulaTeeremont Risti-Palivere teelõigul. Foto: Arvo Tarmula

Juuni algusest remondis olnud Palivere ja Risti vahelisel teelõigul käivad pinnasetööd, ehitaja on töödega graafikus, alustati ka Riisipere-Risti teelõigu taastusremondiga. Ääsmäe-Rohuküla-Haapsalu maantee remont võib kesta kuni aasta lõpuni.

Palivere ja Risti vahel on korraga remondis kaks lõiku ja liiklus remondilõikudel on valgusfooridega reguleeritud.

Esimses järgus tehakse remonttöid 5,2- kilomeetrisel lõigul Jaakna ja Palivere vahel (km 44,2– 49,4) ning seejärel 4,9-kilomeetrisel lõigul Risti ja Jaakna vahel (km 39,3–44,2 ).

„Teise remondilõigu töödega ei ole lubatud alustada enne, kui esimesel remondilõigul on paigaldatud vähemalt alumine asfaltbetooni kiht ja tagatud lubatud sõidukiirus 70 km/h,“ selgitas Maanteeameti lääne regiooni peaspetsialist Urmas Robam.

Praeguseks on esimesel remondilõigul kruusalus paigas, killustiku vedu käib. „Juuli teisel nädalal on plaanis killustikaluse stabiliseerimine,“ ütles Robam ja lisas, et kui seejärel on paigaldatud ka asfaldi alumine kiht, saab töödega alustada Risti-poolsel lõigul.

Rekonstrueerimistööde käigus on ette nähtud olemasoleva mulde tugevdamine ja katendi ümberehitus, samuti vahetatakse välja olemasolevad truubid ning puhastatakse külgnev teemaa võsast ja puudest, et tagada külgnähtavust. Tee rekonstrueerimisel ülejäävast freespurust rajatakse tolmuvaba kate Taebla-Kullamaa maanteele.

„Fooritsükli roheline tuli põleb enamasti 50 sekundit, mis peaks võimaldama keskeltläbi 25 auto läbimise,” ütles Nordeconi teedeehituse direktor Ain Pähkel. Fooritsüklite pikkust korrigeeritakse vastavalt liiklusvoole, et vähendada ootejärjekorra tekkimist ja tagada võimaluste piires sujuv liiklus.

Tihedama liiklusega olukordades on vajadusel kasutanud liikluse reguleerimist reguleerijate kaasabil. Reedel, tipptunniliikluse aegadel püütakse tööd lõpetada pärast lõunat, et vähem takistada liiklust. Kuna objekti töös oleva osa kiirused on madalad (kruus- ja killustikalustel ei ole võimalik kiiremini liigelda) ning töölõigul on kaks fooridega reguleeritud ala, siis tegelik ajakaotus on  u 10 minutit.

Esimene, Palivere-poolne teelõik peaks valmis saama augusti alguseks, terve tee selle aasta lõpuks. Robami sõnul on ehitus graafikus. Pähkli sõnul on halb ilm praegu ainus remonti pikendav oht.

„Eile alustati ka taastusremondiga Riisipere-Risti lõigul (km 18,3–38,9), kus tehakse olemasoleva katte tasandusfreesimine ja tasanduskihi paigaldus ning kogu lõigul uue asfaltbetoonist kulumiskihi ehitus,“ ütles Urmas Robam. Ka sel teelõigul teeb töid Nordecon.

"Reguleerijad jälgivad liiklusvooge ja esmajärjekorras lastakse läbi liiklusvoog, kus on ühistransport. Tegelik ajakadu objektil ei tohiks ületada 10 minutit," teatas Allan Kasesalu maanteeameti avalike suhete osakonnast. Töid tehakse lõikude kaupa ja teelõigul, kus töid ei tehta, peab olema tagatud lubatud sõidukiirus 90 km/h ning lõikudel, kus on freesimis- või asfalditööd teostatud, 70 km/h. Esimese 10 km lõigu valmimisel teostatakse seal ka markeerimistööd ja taastatakse kiirusrežiim 90 km/h. Tööde alas on liikumiskiirus piiratud vastavalt töö iseloomule kas 30 või 50 km/h.

Maanteeamet loodab, et enamiku ajast saab liikluse siiski kiiremini läbi lasta, kui eelpool mainitud. "Tavaolukorras on senine keskmine ajakadu jäänud u 8 min piiresse," ütles Allan Kasesalu. "Kui on tekkinud olukorrad, kus ühe poole liiklusvoog kasvab suureks ja fooride taha tekivad järjekorrad, on liiklust reguleeritud käsitsi. Hetkel oleme püüdnud asja ajada nii, et reede peale lõunat püüame liiklust vähem häirida, kui hakkavad sõidud saartele. Sama püüame jälgida ka pikemal ülekatte lõigul."

Foorid

  • Pikemad järjekorrad fooride taga on siis, kui Hiiumaa parvlaev on just sildunud, samuti hommikuse ja õhtuse tipptunni ajal.
  • Fooriga reguleeritud lõikudel on kiirus 30 km/t. Paigus, kus ehitus parasjagu ei käi, on kiirus kuni 50 km/t.
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Fred
Fred

miks kuiva ilma korral keegi teed ei kasta, tolmune on!

saemees
saemees

Miks ei ole mainitud,et võsa ja puude raiumine venib.
Hea on nüüd kruusa sisse saagima minna.

kommentaator
kommentaator

Miks ei ole artiklis mainitud, et selle teeremondi käigus on vähemalt kahel korral lõhutud Haapsalust Tallinna suunduv andmesidekaabel?

wpDiscuz