Väinamere laevareisijate arv tegi aprillis läbi aegade rekordilise kasvu

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

parvlaev

Parvlaev Hiiumaa. Foto: Urmas Lauri

Väinamere Liinide teatel olid Kuivastu-Virtsu ja Heltermaa-Rohuküla liinil aprillis läbi aegade suurimad kasvunumbrid – Hiiumaa liinil tõusis sõidukite arv mulluse aprilliga võrrelduna koguni 30% ning Saaremaa liinil 21%.

Väinamere Liinide juhataja Urmas Treieli sõnul suurenes reisijate arv mitte ainult lihavõttepühade ajal, vaid kogu kuu vältel. „Lihavõtted andsid möödunud aastaga võrreldes juurde 4-5 protsenti. Kindlasti mõjutas nõudlust oluliselt suviselt soe ilm, eriti kuna varasematel aastatel on aprill olnud reeglina raskete jääolude kuu. Suuremat pilti vaadates näitab selline kasvutempo, et laevaühenduse stabiilsus on kinnistunud meie klientide teadvuses ning pakub kindlustunnet,“ lausus Treiel.

Saaremaale sai pühade ajal sõita pea ooteajata, Hiiumaa liinil tekkisid tippajal veel kuni 3-tunnised ooteajad. „Selle lahenduseks on ainult teise samasuguse laeva toomine liinile. Regula on kahjuks tänaseks juba väike. Kogu piirkonnale annaks aga hoopis uue hoo uus laev ka Triigi-Sõru liinile. Väinamere reisijaarvu statistika tõestab, et esmalt tuleb luua võimalus ja siis kasv tuleb sellele järele, mitte vastupidi. Pikaajaliselt pakkumisest suurem nõudlus hoopis peletab eemale,“ rääkis Treiel.

Kuivastu-Virtsu liinil teenindas Väinamere Liinid aprillis 99 948 reisijat ja 45 247 sõidukit, mida on mulluse sama kuuga võrreldes vastavalt 22% ja 21% enam. Heltermaa-Rohuküla liin kogus 34 684 reisijat ja 15 545 sõidukit, mida on eelmise aasta aprillist koguni 33% ja 30% enam. Triigi-Sõru liin säilitas mullusega enamvähem sama taseme – reisijate arvuks kujunes 1288 ehk mullusest 6% vähem, kuid sõidukeid tuli 665 ehk mullusest 6% rohkem.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments