Raudtee taastamine on arengukavas sees

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Kas uued moodsad reisirongid ükskord Haapsallu ja Rohukülla sõitma hakkavad, oleneb nüüd muu hulgas sellest, kuidas mujal Eestis reisirongiliikluse uuendused omaks võetakse. Foto: internet

Majandusministeeriumis viimast lihvi saavas transpordi arengukavas on Haapsalu raudtee taastamine ettevaatlikus sõnastuses siiski ära mainitud, aga täit kindlust see ei anna.

Majandusministrilt heakskiitvat allkirja ootava transpordi arengukava (TAK) viimane versioon lubab kaaluda rongiliikluse laiendamist uutel suundadel. Uute suundade näiteks tuuakse Riisipere–Haapsalu ja Valga–Koidula–Pihkva.

Seda kõike lubatakse kaaluda edaspidi, analüüsides seni tehtud investeeringute mõju reisirongiliiklusele, uute investeeringute sotsiaal-majanduslikku tasuvust ja mitmesuguseid investeerimisvõimalusi.

Maavanemana raudtee taastamise tasuvusuuringu algatanud riigikogu liige Neeme Suur ütles, et sõnastus on küll tingivas kõneviisis – kaalutakse edaspidi –, aga et raudtee on arengukavas sees, on ikkagi suur samm edasi.

“Seegi nõudis parajalt selgitustööd,” ütles Suur. “Raudtee taastamise tõenäosus suurenes, aga see pole veel kindlasti mitte sada protsenti kindel.”

TAKi kooskõlastamine on lõppenud. Kavva tehti üle 170 ettepaneku, nende seas on ka ettepanekuid Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudtee ehitamiseks (siseministeerium, Haapsalu linnavalitsus, linnade liit). Raudtee taastamist arutanud riigikogu majanduskomisjon sõnastas oma ettepaneku pisut konkreetsemalt: teha ettevalmistustööd.

Kui majandusminister on arengukavale alla kirjutanud, läheb eelnõu valitsusse. Majandusministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda lootis eile, et valitsus hakkab arengukava arutama tuleva neljapäeva istungil, aga täpsemalt selgub see uuel nädalal. Valitsusest liigub eelnõu edasi riigikogusse, kus see vastu võetakse.

Arengukava konkreetsed tegevused pannakse kirja rakenduskavas, mille majandusministeerium peab koostama kolme kuu jooksul pärast arenduskava vastuvõtmist riigikogus. Transpordi arengukava aastaiks 2014–2020 elluviimine maksab esialgsel hinnangul 3,3 miljardit eurot.

Peale Haapsalu raudtee nimetab arengukava eelnõu olulisemate investeeringutena Läänemaalt ka Sviibi sadamahoone ehitust ja Rohuküla 2. kaid.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
18 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
tuletooja
11 aastat tagasi

nõustun eelmisega – kui selleks et ministeerium suvatseks selle haapsalu raudtee teema arengukavasse kirjutada peab sellist karnevali korraldama siis see on tõsine järele mõtlemise koht. Aga eks Kerli Nilp ja möösalu nõustavad valitsust ka vastavalt. Ja nagu aru võib saada ega kindel pole see raudtee ka siis kui see kirja pandud on. See näitab et jumalaks on raha ja raha teenindamine mitte rahva heaolu tagamine. Poliitiku lubadus on nagu kassi piss. Rahvas on võimu jaoks kõnts keda võib rentslist alla lasta sest ta pole majanduslikult kasulik sestoskab ise hakkama saada

ätt.
11 aastat tagasi

Kogu asi praeguses seisus suur mull ja plära !

kodanik
11 aastat tagasi

Tulgu enne kiirtramm, mõni mure.

...
11 aastat tagasi

Jumal küll, millest te unistate, enne tuleb kiirtramm Viimsisse kui raudtee Haapsallu.

eelmised
11 aastat tagasi

Te katsuge niigi palju ära teha, selmet siin vaimselt onaneerida hommikust õhtuni. Te ei kujuta ettegi, kui palju tööd sellegi sõnastuse saamiseks on tehtud.

sulle
11 aastat tagasi
Reply to  eelmised

Kujutame ette küll ja tublid mehed, kes asjaga sinnamaani on jõudnud. Samas ei tasu saavutatut üle hinnata. Minu hinnangul pandi see sisse vaid selleks, et koerad lõpetaks haukumise. Nüüd järgneb lõputu mõtlemine, analüüsimine jne. Eravestluses ütleb Parts laia naeratuse saatel, et mingit raudteed ei tule. Aga ma väga loodan, et kõik see nii ei ole ja raudtee tuleb.

isamaamüüja
11 aastat tagasi
Reply to  eelmised

lubadus #kodukulud alla# näitab asjade seisu, aga kirikurahvas on taevasse minekut oodanud tuhandeid aastaid, nii et kannatust unistajatele

max
11 aastat tagasi

Pealkiri on eksitav!!! Sama hea kui raudteed ei tule. Meie seisime ikka selle eest, et raudtee taastataks KINDLAS kõneviisis. See hämamine on üks paras jama lõpp-kokkuvõttes. TÄIELIK JURA! Ja nüüd kohe Neeme Suur võtab rahuloleva positsiooni sisse: “hea, et niigi läks”. Nõrk, härrased, väga nõrk.

Neeme Suur
11 aastat tagasi
Reply to  max

Minus ei ole rahulolu selle lahenduse ega selle sõnastuse osas mitte karvavõrdki. RK majanduskomisjoni ettepanek oligi loobuda tingivast kõneviisist ja kirjutada ettevalmistustööde teostamine kindlas kõneviisis arengukvasse sisse. Seda ettepanekut MKM arvesse ei võtnud. Majanduskomisjoni ettepanekut arvestati osaliselt – laiendati lauset, kuid tingiv kõneviis jäi püsima. Lõpuks aga see mitte ei ole oluline. Siiamaani tõrjutakse teemat väitega, nagu oleks tegemist eriliselt mitteäratasuva ja eriliselt kalli ehitusega. Kumbi väide aga tegelikult tõele ei vasta ja tõrjetöö juures räägitakse mida iganes(näiteks korrutatakse numbrid viiega ja räägitakse tõsise näoga et nii see ongi). Kõige parema meelega peidetaks see asi kapi põhja ära. Meie töö… Loe rohkem »

kolka patrioot
11 aastat tagasi
Reply to  Neeme Suur

Ainuke võimalus kindlas kõneviisis saab olla see, kui kõik tahtjad vabatahtlikus korras seda teeksid. Aitab lobast, tehke ise füüsiliselt esimesed kilomeetrid ära. Riigikogu liikmena Teil ju ajast puudu ei tohiks tulla. Sellinne eskuju oleks kindlasti nakkavam, kui kabinettide palavuses seda jura ajada.

suurushullustus
10 aastat tagasi
Reply to  Neeme Suur

ehk see hinnatõusu tegelikkus toob ajupestud maapeale tagasi

mina tegin mina tegin
11 aastat tagasi

imeks panna, Lauri Luik polegi veel jõudnud seda oma töövõiduks nimetada