9. august: Eelista kodust

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Jaekaupade tarbimine läheb ülesmäge, aga kohalikele ettevõtetele lisandub üha uusi komistuskive. Haapsalus on uksed avanud üle riigi tuntud ja hea mainega poeketid Selver ja Rimi ning teistest odavamalt müüv Maxima.

Kui poepidajale on konkurents pingeline, siis ostjale igati kasulik. Kauplused peavad võitlema, et ostjale meeldida — parimat hinda ja kvaliteeti pakkuma. Maal seda muret ei ole, monopoolsed kauplused saavad tõsta hindu kas või ebaõigluse piirile. Klient võib pahandada, aga mujale ostma minna tal ei ole. Nii ongi peamiselt monopolipoodidega Lihula tarbijate ühistu omadega mäel — käive kasvab, ettevõte on kasumis, töötajad saavad palgalisa.

Haapsalu tarbijate ühistu suutis aga suurenenud konkurentsile vaatamata 2011. aastal ikkagi leida viisi, kuidas kohalikule tarbijale meeldida ja käivet–kasumit kasvatada. Selle nimel pingutati teadlikult — korraldati kampaaniaid, suurendati sortimenti ja mõeldi välja uusi nippe klientide meelitamiseks.

Tean inimesi, kes käivad põhimõtteliselt just Konsumi kaubamajas — kui kõik muu on sama hea kui mujal, siis eelistab teadlik kohalik inimene just kohalikku ettevõtet toetada.

Ühistu olgu eeskujuks Aardemaa OÜle: suurte ketikaupluste tulek võib paratamatu olla, aga klientidest ilma jäämine mitte. Tuleb vaid ära tabada, kuidas klienti meelitada.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments