Juhtkiri: terviseameti vastutus

Lääne Elu

info@le.ee

Joonistanud Ott Vallik.

Selle eest, et Haapsalus, Ristil ja ka Vormsis oleks olemas põhikohaga oma tööd tegev perearst, vastutab ennekõike terviseamet.

Terviseamet on seni vastutusest hoidunud. Selle asemel on hämatud ja valetatud. Terviseameti juhataja rääkis jaanuari algul „Aktuaalses kaameras”, et perearst Madis Tiik käib mõnel päeval nädalas Haapsalus patsiente vastu võtmas. Ametnik valetas. Käib ühel päeval. Terviseameti kodulehel ripub siiani pressiteade, et Madis Tiigi ettevõte Terviseagentuur tagab Haapsalu nimistu juures arsti kohalolu ja vastuvõtu kolmel päeval nädalas. Jälle vale. Kahel päeval nädalas võtab vastu lastearst, sest mõned lapsed on perearst Ilme Leova endisesse nimistusse jäänud.

Terviseamet polnud valmis korraldama ka uut konkurssi, et leida Haapsallu püsivalt uus arst. Praegu on ameti meel siiski nii palju muutunud, et konkurss tuleb. Nii et selle eest, et 1700 inimesega nimistul pole püsivat perearsti, ei vastuta Terviseagentuur. Äriettevõte võtabki vastu pakutava tasu ning osutab nii nappi teenust, kui riigiamet parasjagu lubab. Terviseamet lubab aga seda, et kui seni võttis perearst vastu 28 tundi nädalas, siis nüüd võib võtta neli tundi. Tasu on sama.

Et oma tegemata tööd ja vastutusest kõrvalehiilimist peita, teatas amet kuu aega tagasi kõikidele Eesti suurematele ajalehtedele, et Terviseagentuuri töökorraldus Haapsalus on eeskujuks perearstipraksiste töö korraldamisel tulevikus. Te saite õigesti aru: kui arst võtab vastu nädalas neli tundi, siis see on eeskujulik esmatasandi arstiabi korraldus.

Peaminister Jüri Ratas võib küll riigikogus öelda, et teledoktor, mida Terviseagentuur Haapsalus kasutab, on tema meelest sobimatu lahendus, aga see ei takista terviseametil endiselt nimetada taolist arstiabi eeskujulikuks tulevikulahenduseks.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
2 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Märkamine ja tegelikkus
4 aastat tagasi

Ametnik saab ülemuselt ülesande teemaga tegeleda ja strateegia projekt koostada. Ametnik koostab ülesande täimiseks strateegia projekti. Kutsub kokku strateegia projekti arutelu koosoleku. Huvilisi arutelule ei saabu, kuigi kohvilaud ja snäkid ootavad. Strateegia alusel koostab ametnik tegevuskava ja kutsub kokku tegevuskava arutelu, jälle kohvilaud kaetud ja snäkid ootavad. Tegevuskava arutelule huvilisi ei saabu ja puudub avalik huvi. Ametnik kannab ülemale ette, et teema on päevakorrast maas kuna puudub avalik huvi. Ülem teeb teema lahenduse kohta tööplaanis linnukese ja teema lahendatud ning läheb kohvi pausile.

kodanik
4 aastat tagasi

ametid ja organisatsioonid, kelle otsene ülesannet on probleemiga tegeleda, ei tegele (tulemuslikult) ja linnakassa peab selle tegematajätmise ise kinni maksma?