Reportaaž: kuidas Riisiperes liipreid pandi

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Raudtee-ehitus. Foto: Andrus Karnau

Montaažirongi kraana tõstis „redeli” õhku ja sättis paika eelmise jupi otsa. Töömehed ootasid seni kannatlikult. Foto: Andrus Karnau

Kolmapäeval kutsus Eesti Raudtee ajakirjanikke Riisipere lähedale Kivitammile, kus näidistöölõigul pandi liiprid maha. Sellest saab Eesti kiireim raudteelõik.

Päike kõrvetas, õnneks oli tuult. Kella poole ühe ajal passisid kiivrites ja helkurvestides mehed montaažirongi ümber. Eks kella üheni, mil üritus pidi algama, oli aega ka veel. Pärisin, et miks nad juba tööga pihta ei hakka.

„Ministrit ootame,” kostis üks töömeestest. „Minister tuleb ja ajakirjanikud ning siis juuakse šampust ja lõigatakse lint läbi.”

Selge.

Teine mees ütles seepeale, et muidu oleks neil töö ammu valmis ja ise ka juba kodus lõunat söömas. Montaažirongil ootas neli „redelit”, igaüks 25 meetrit pikk, kokku sada meetrit.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
15 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
K.S
5 aastat tagasi

Tore lugeda järjekordsest töövõidust. Ainult miskipärast Tallinna maantee remondi venimisest ei taheta siin kirjutada. Viimane artikkel oli 4 juunil kus lubati suure suuga et nädala pärast on valmis…

noh
5 aastat tagasi

Rahulik, istud ja ei pea ennast liikluses väsitama ja siis jouad balti jaama ja hakkad motlema mitme bussiga sa pead veel soitma, et kuskile teise linna ossa tõõle jouda.

Jäme
5 aastat tagasi

Kui riisipere omad liipreid panevad siis meie võtame viina ja paneme siin naisi.
Huvitav mis veel turba omad nende liipritega teevad?

need
5 aastat tagasi

pole eriti head uudised, riigil raha pole, inimesi pole, aga ehitatakse raudteed. Parem võiks õpetajatele palka maksta ja noori inimesi toetada, kes maale tuleksid. see raudtee ehitus on rumalus kuubis, lihtsalt mõnele poliitikule egolaks ja väljapressimise koht

Georg
5 aastat tagasi
Reply to  need

Ebaadekvaatne kommentaar. See on EC sihtraha raudteede jaoks. Seda ei saa jaotada pensioonideks, palkadeks jn, selle eest pannakse ju vangi! Sihtraha eest saab ehitada raudteed Eestis, Albaanias j ne. Mina olen selle eest, et ehitus oleks ikka kodumaal

Jaan
5 aastat tagasi
Reply to  Georg

sihtraha on sellest kõvasti alla poole, ülejäänu on ikka puhtalt maksumaksja raha

Georg
5 aastat tagasi
Reply to  Jaan

jama jut, see on osa suurest Läähe-Harju projektist, kus ikka 85% ÜF

Arvos
5 aastat tagasi
Reply to  need

Mis imeloomad need õpetajad on, et peavad saama metsikult ülemakstud?

Georg
5 aastat tagasi

Head uudised=)

liisi
5 aastat tagasi
Reply to  Georg

turbani raudtee on igal juhul õige ja vajalik, sealt käib hulk inimesi linna poole tööle, praegu sõidavad ,,marsaga,, osadja ka oma transpordiga. Rong on hea rahulik ,istud ja ei pea liikluses end väsitama. Kuni haapsaluni aga küll ei ole vaja raudteed edasi teha, see olekstõesti raiskamine.

Georg
5 aastat tagasi
Reply to  liisi

Haapsaluni oleks raiskamine, nõus, peaks ikka olema Rohukülani

reisija
5 aastat tagasi
Reply to  Georg

Ja mida sinna Rohukülasse siis rongiga transportima hakatakse, vaevalt, et inimesi, sest enamus sõidab praamile ikka autoga kuna kuhugi on ju vaja ka edasi liikuda kui praam on sihtkohta jõudnud.
Turbani on õigustatud ja edasi lihtsalt valimislubaduste ja muidu jututeema, pole riik nii rikas, et emotsioone ehitada.

Ära
5 aastat tagasi
Reply to  reisija

Hiiumaal sadamad rendid auto, elektriauto, või hobuvankri ja siis õkva edasi

Enriko
5 aastat tagasi
Reply to  reisija

Sa pole ilmselt kokku puutunud sõidukitevooriga, mis pea igapäevaselt pendeldab Hiiumaa ja Tallinna vahet. Ega ole näinud Rohuküla pilgeni täis hiigelparklaid. Kui Tln-Rohuküla liin muutuks sisuliselt Tondi trammipeatuse pikenduseks, võib küll prognoosida Rohuküla rdt-le suurt edu (või vähemalt äratasumisväärsust). Jalgrataste transpordiks võiks rongil olla kasvõi lisavagun. Sest paljud ratturid (keda on gruppidena) tahaks alustada seiklemist eksootilisel saarel alates Rohukülast, mitte Riisiperest. Tõele au andes tuleb tunnistada, et Haapsalu ei puutu peaaegu üldse asjasse, arvestades et eestlased (ja siia laekunud välisturistid) on suured saarte fännid.

Tige kala
5 aastat tagasi
Reply to  Enriko

Ilmselt pole inimene sõitnud kunagi tallinn-ikla trassil , peale seda tundub see haapsalu trassike külateena