Kommertsreklaam munitsipaalväljaannetes on probleem, millega Eesti ajalehtede liit on juba aastast 2012 tegelenud, kirjutas Raplamaa Sõnumid.
Maksumaksja raha eest väljaantavad lehed saavad müüa reklaami turuhinnast madalamalt. “See annab ebaõiglase eelise, võrreldes väljaannetega, kes teenivad oma tulu vaid reklaamimüügist,” tõdes Katri Reinsalu oma artiklis.
Rapla vallas on pärast võimuvahetust langetatud selles osas oluline otsus. Vallavanem Piret Minn kinnitas, et kommertsreklaamist loobumine on vallalehe põhimõtetesse tõesti kirja läinud.
“Minu meelest on see täiesti eeskujulik käitumine,” ütles Eesti ajalehtede liidu tegevdirektor Mart Raudsaar Rapla valla otsuse kommentaariks. Tema arvates võiks see olla eeskujuks kohtadele, kus sinnamaani veel jõutud ei ole.
Raudsaar lisas, et just viimasel ajal on hakanud kinnustuma arusaam, et vanal kujul munitsipaalmeedia on probleem. Valdade ühinemise käigus on tekkinud suure pindala ja eelarvega üksused. Enam ei saa öelda, et nende suurte valdade lehed ei mõjuta maakonnalehti.