Ääsmäe-Haapsalu maanteel hakatakse kontrollima keskmist kiirust

Lääne Elu

info@le.ee

Kiiruskaamera Lihulas. Foto: Urmas Lauri
Kiiruskaamera Lihulas. Foto: Urmas Lauri

Sel suvel algab Eesti suurematel maanteedel kiiruskaamerate vahel sõidukite kiiruse mõõtmine, kirjutas ERR.

Võimaliku katselõiguna on välja toodud ka Ääsmäe-Haapsalu maantee lisaks Tallinn-Tartu, Tallinn-Narva ja Tallinn Pärnu maanteedele.

Kliimaminister Kristen Michal selgitas ERR-ile, et nüüd lastakse transpordiametil kontrollida, kuidas keskmise kiiruse mõõtmine toimib, kas see meetod on kasutatav, millised sõidukid ja ajad on lõigu kiiruse ületamisel sagedasemad jms. „Tegemist on eeskätt metoodilise või niisuguse tehnilise uuringuga, et me saaksime liikluskomisjonis siis uuesti hinnata, kas see kui liiklusohutust tõstev meede võiks selles valikus olla, mida tulevikus kasutada,” rääkis Michal, rõhutades, et praeguse uuringu käigus ei koguta isikuandmeid ega väljastata trahviotsuseid.

Keskmise kiiruse automaatkontroll on kasutusel mitmel pool maailmas. Transpordiamet on soovitanud võtta ka Eestis see kastutusele, mis tähendaks, et tulevikus arvutaksid autode tegeliku sõidutempo välja teelõigu algusesse ja lõppu paigaldatud kaks kaamerat.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
42 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Eesti on Pask
1 aasta tagasi

Kuidas on võimalik kulutada riigi raha täieliku pasa peale? Kuradi suurepärased Eesti juhid, olete täis *****!

Andi Talvar
1 aasta tagasi

Ei ole neid tarvis Eesti liiklusesse, puhas mõttetus. Vaid raiskate resursse parandage ennem teed ära ja ärge raisake raha mõttetusele

Penskar
1 aasta tagasi

Tegelikult läbikäidud etapp. Omal ajal (alates 70-kümnendatest) olid RAI-s kasutusel Soomes toodetud kiirusemõõtjad Semel. Mõõdeti välja teatud pikkusega teelõik ja fikseeriti selle lubatud maksimaalse kiirusega läbimise aeg. Tingimuseks oli, et mõõtja pidi nägema nii mõõtmise alg- kui ka lõpp-punkti, vahepeal võis kontrollitav vaateväljast kaduda. Efektiivne oli töötada kolme meeskonnaga: üks mõõtis ja kaks mõlemal pool mõõteala reageerisid rikkumistele. Küllaltki tulemuslik meetod, kuid nõudis palju resursse. Praegu välja pakutud variant on kindlasti palju effektiivsem. Muuseas, enne Semeleid tehti sama stopperi, möödulindi ja vastavate tabelitega. Nendele, kes loevad sellist tegevust totaalseks kontrolliks: tegu on Liiklusseaduse nõuete täitmise kontrolliga. Seadustes kirja pandu on… Loe rohkem »

juht
1 aasta tagasi
Reply to  Penskar

Paistab, et politseid tööjõu nappus enam ei kimbutagi. Bürokraatidel pole midagi teha ja siis mõeldakse endale tööd juurde. Riigil pole ka tgl mingit rahapuudust, muidu ei tegeletaks sellise absurdiga.

see
1 aasta tagasi

tekitab liiklusele ohtlikud autojorud

Kati Nõdra
1 aasta tagasi

Need nohikud ei saa praeguste plõnnidegagi hakkama. Enamus kaste tühjad, kaamerad nahkas. Tühja augu varjamiseks kleebitakse vahel suitsukile ette. Impotentsed rannapoisid pingutavad oma muskleid.

Rumalus
1 aasta tagasi
Reply to  Kati Nõdra

tegelikult ei ole ju nii. Mingi legend lihtsalt, olen ka kuulnud

Kindlates kägistavates kätes ...
1 aasta tagasi

… Eesti. Palju õnne, Eesti rahvas, et valisite endale suurepärased juhid!

AVS
1 aasta tagasi

Ja alternatiiv oleks “ein Volk, ein Reich, drei Helme?” Aitäh pakkumast, pole tollel seltskonnal sedagi taset, mis Reformil. Paraku.

Hmm huvitav
1 aasta tagasi
Reply to  AVS

See ikka rumalus teie poolt nii väita, pole see nii äärmuslik midagi. Ma saan isegi nende ideest aru vist, aga suht teostamatu tänases maailmas. Kahjuks lasti see esimene wabariik põhja ja taastada seda aega on ikka päris keeruline.

Vaeseke
1 aasta tagasi
Reply to  AVS

Kas rohud jälle võtmata?

kodanik
1 aasta tagasi
Reply to  AVS

Faktid räägivad midagi muud, EKRE lühikese valitsemise ajal toimusid majanduses jm väga positiivsed muutused. Riigipöörde hetkel oli majanduskasv suurimaid Euroopas 8%, peale Kremli seltskonna võimuhaaramist on Eesti nii Euroopa kui maailma põhjakihis, FAKT.

NiiOn
1 aasta tagasi
Reply to  kodanik

Kas just maailma, aga EUs kindlasti kõikide majandusnäitajate poolest põhjakihis, välja arvatud inflatsioon, mis oli vist esikohal eu majandusruumis.

martin, kaabuga
1 aasta tagasi
Reply to  kodanik

See on demagoogia õpikunäidis!

Rahvas valis ekre
1 aasta tagasi

Rahvas ei valinud enda piinajaid!
Hääletusrobot valis!!
Maha punased!!!

Liberaalne diktatuur
1 aasta tagasi

Nõnda see ”liberaalne demokraatia” muutubki diktatuuriks, iga jumala sammu kontrollitakse…..Back to USSR!

Sellepärast ongi
1 aasta tagasi

enamusel ossi-bemmidel esimene number esiklaasi taga, mitte numbrialusel. Ükski kiiruskaamera numbrit ei tuvasta, aga kui vormikandja kinni peab, saab alati öelda, et kukkus eest ära, kinnitused katki, panin esiklaasi alla, et vähemalt on näha.

Napak
1 aasta tagasi

Tuleb teha salongis reguleeritav, kolmetahuline number nagu Bondil oli.

...
1 aasta tagasi
Reply to  Napak

Laserikiire paned nubritule ette nagu rööbiti ja ei loe numbrit välja, küll aga auto ja juhi ikka näeb. Muidu neid lasereid saab minu kaudu ka tellida, kui huvi on. Kirjuta otse posti ätt geemail

martin, kaabuga
1 aasta tagasi
Reply to  ...

Aita ka laserplaat, mis riputatud salongi tahavaatepeegli külge! Kitsendav tingimus muidugi see, et plaadil peab olema laul “VõõraLinnaTuled”!

margus
1 aasta tagasi

Idiootsus, Ääsmäe- Haapsalu – Rohuküla mnt liiklus on üks tihedamaid, kuna praamide pealt tulijad tekitavad täieliku kaose. Kahjuks riigiisad ei saa sellest aru, et oleks vaja teha kolmerealine. Kuna laibakaid vähe ei pea vajalikuks. Silla ehitamine kahjulik kuna siis ei saa pappi.

Ei saa aru?
1 aasta tagasi
Reply to  margus

Ma küll ei saa aru, mida põnevat nendel saartel küll on, et sinna peab minema igal nädalavahetusel? Mida seal küll tehakse?
Käisin ka 10 aasta jooksul korrra saared läbi, mind küll sinna rohkem ei tõmbagi.

Kati Nõdra
1 aasta tagasi
Reply to  margus

Hakkan sinu terves mõistuses kahtlema, kolmerealine.

...
1 aasta tagasi
Reply to  Kati Nõdra

kolmerealine tähendab möödasõiduvõimalusega kaherealist maakas, kui ei teadnud!

martin, kaabuga
1 aasta tagasi
Reply to  ...

Lihtsam on liikluseeskirja täita!

Napak
1 aasta tagasi

Kas saaks veel igaüks isikliku nuhi alati autose kaasa?

onju
1 aasta tagasi
Reply to  Napak

telefoni asukoha määraja, pangalink(mida ostsid, mida sõid, )el. arvesti , mida vaatad, mida teed, arvuti kaamera, nsa selveri otsepildis

Nojah
1 aasta tagasi
Reply to  Napak

Hommikukohvi kõrvale võtaks ühe kena näitsiku küll kõrvale istuma- nuhkima.