Riigikogus moodustati Haapsalu raudtee taastamise toetusrühm

Lääne Elu

info@le.ee

Haapsalu raudteejaam. Foto: Urmas Lauri
Haapsalu raudteejaam. Foto: Urmas Lauri

Riigikogu saadikud moodustasid Haapsalu raudtee taastamise toetusrühma eesmärgiga aidata parlamendi tasemel kaasa Haapsalu raudtee taastamisele ja Lääne-Eesti rongiliikumisele avamisele.

Toetusrühma esimeheks valitud sotsiaaldemokraat Reili Rand avaldas heameelt selle üle, et parlamendirühma kuulub saadikuid kõigist kuuest riigikogu fraktsioonist. „Haapsalu raudtee taastamisest on taas saamas erakondadeülene projekt. Haapsalu raudtee eest seisev parlamendirühm tegutses juba XII riigikogus. Ligi kümne aasta jooksul on see idee kogunud poolehoidjaid juurde ja asi on ka edenenud, kuigi kaugeltki mitte soovitud tempos. Täna oleme liikumas projekti ettevalmistustööde lõpetamise suunas – viimase lõiguna on projekteerimisel Haapsalu-Rohuküla lõik. Edasiseks ühiseks väljakutse on leida rahastus raudtee väljaehitamiseks,“ lisas Rand.

Toetusrühma kuuluvad Jaanus Karilaid, Jüri Ratas, Ester Karuse, Aleksei Jevgrafov, Lauri Laats, Tõnis Mölder, Enn Eesmaa, Maria Jufereva-Skuratovski, Andre Hanimägi, Tanel Kiik ja Aleksandr Tšaplõgin  Keskerakonnast, Aivar Kokk ja Mart Maastik Isamaast, Henn Põlluaas, Anti Poolamets, Rain Epler, Siim Pohlak ja Martin Helme EKREst, Raimond Kaljulaid, Tiit Maran ja Jevgeni Ossinovski Sotsiaaldemokraatlikust Erakonnast, Kalev Stoicescu ja Hanah Lahe Eesti 200st ning Pärtel-Peeter Pere Reformierakonnast.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
29 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Garmin
1 aasta tagasi

Hea toimetaja, Hanah Lahe on Reformierakonnast, mitte Eesti 200-st.

jätke
1 aasta tagasi

meelde, keda kindlasti ei tohi kuhugi valida, pidurid

Kurb
1 aasta tagasi

Täiesti nõus, olen raudtee ja selle toetusrühma tegevuse vastu. Vastuargumente on tohutult palju, see ongi mingi mugav valimiste teema, mida kogu aeg ette lükata, selmet lahendada päriselu probleeme. Soovitus selle rühma liikmetele ja üldse riigikogule: järgmisel nädalal lubab kuni 30 kraadi meeldivat soojust, palun tulge siis bussiga Tallinnast Haapsallu, kõige paremad (kuumemad) kellaajad on seal 12 ja 16 vahepeal ja eriti just reedel ning pühapäeval. Tulge nautige bussisõitu kuurorti ja mõtisklege ühistranspordi maakatele peale sundimise üle. Tulge kogu perega, kõik tited ja koerad ka bussi kaasa!

Kurb
1 aasta tagasi
Reply to  Kurb

See vastus oli mõeldud viimasele kirjutajale, Vänt Võll.

Vänt Võll
1 aasta tagasi

See on teadaolevalt kõige kallim häälteostmise projekt. Ja kuna kaubavedu pole ja ei tule, jäämegi seda hobuse une ägu kümnete miljonitega aastas doteerima…Kui juba praegu sõidavad pooltühjad bussid iga paari tunni järel Tallinna kust tulevad siis rongireisijad ??

KODANIK
1 aasta tagasi

Loen ja imestan – kuidas tekivad sellised nn toetusrühmad . Kas tõesti need saadikud on nii madala mõtlemislävendiga et ei suuda isegi uurida : palju on rahvast seal piirkonnas , palju ehitus maksma läheb , palju selle ülalpidamine maksab jne, jne . Praegu räägime et vaja makse tõsta kuna raha ei jätku ja samas tahame veel ühe dotasioonipumba sisse visata – praegu tuleks lausa vastupidi teha , osa neist kaotada – näiteks lennuliiklus saarte vahel jne

Teine KODANIK
1 aasta tagasi
Reply to  KODANIK

Ära sa,KODANUK,dotatsioonipumba pärast ülearu muretse,küll riigi eesotsas
olijad leiavad ka muid allikaid,millega riigikassat täita,selleks ei peagi olema
eelpoolnimetatud raudteeprojekt.samuti ka sinu poolt mainitud lennuliiklus.
Mõtlemislävendiga riigijuhid leiavad ka teisi teid ja küll näed,sa saad veel neid
ja riiki selles finantsiliselt toetama nii,et vähe pole.

KODANIK
1 aasta tagasi
Reply to  Teine KODANIK

No see lennuliiklus ja raudtee viivad ikka riigikassast raha ja selleks tahetakse lausa automaks kehtestada

kribu
1 aasta tagasi

Kadus raudtee ja kadusid ka slaavlased,nüüd on Haapsalu jälle slaavlasi täis veetud ja nendele kaka lemmikkülalistele on kindlasti raudteed vaja muidu panevad viimati pahaks ja lähevad tagasi oma kodumaad kaitsma.

Krõbu
1 aasta tagasi
Reply to  kribu

Ja need slaavlased peavad sind kribu-krabuks,kelle arvamusel pole tähtsust
peale tema enda.Sa är mõtlegi kunagi rongiga sõita,vaid longi jala ja hääleta
autodele- sõida autostopiga,nagu vanadel headel aegadel,nii väldid ka ise,nagu
kirjutasid,kaka levimist.

rohepööre
1 aasta tagasi

– sõidame kõik rongidega, kes ei taha saab propeller ja liugleme justkui “Karlson’id” , age ju…

tumepööre
1 aasta tagasi
Reply to  rohepööre

Ära siis väikemeest ja majasokku unusta.Ja konservatiivne härra
Jantson ootab ka sinu kõigekülgset tähelepanu ja lugupidavat suhtumist.

lasteaed
1 aasta tagasi

see on selle tagajärg, et hullarid ära kaotati

kooliaeg
1 aasta tagasi
Reply to  lasteaed

Hullarid pole kuhugi kadunud.Nagu ka võimalus väljaspool hullareid
hullata,lustlikult aega veeta ja mõtteid vahetada,on need siis konstruk-
tiivsed või ebakonstruktiivsed.

Oooot?
1 aasta tagasi

kas taas valimised tulemas et see teema üleval?

vanamees
1 aasta tagasi

Nad tõstavad veel makse ja ehitavad kummitusraudtee kuhugi. Raha kulutatakse ja hajutatakse nagu rotid.
Aga see, et platvorm laguneb ja on varsti hädaolukorras, ei huvita kedagi

Uhne
1 aasta tagasi
Reply to  vanamees

Kummitusraudtee asemel ehitavad sulle,vanamees,ühe hooldekodu,koos sinule
sobiva toakesega,mille eest sa,vanamees hästi maksma ja elad nagu see multi-
filmis elav vanamees oma veidruste ja veidrikest kaasteelistega.

Napak
1 aasta tagasi
Reply to  vanamees

Kindlasti on platvorm olulisem kui raudtee selle äärde? On sinuga kõik korras, vana päss?