0

TTJA tuletab meelde: külmade ilmade saabudes kontrolli akud ja patareid üle

Lääne Elu

info@le.ee

Autopuldi aku tuleb enne külmade saabumist üle kontrollida. Foto: Pixabay
Autopuldi aku tuleb enne külmade saabumist üle kontrollida. Foto: Pixabay

Välistemperatuuri alanedes võivad hakata tühjenema ka lähitoimeseadmete akud ja patareid, mistõttu tuletab tarbijakaitse ja tehnilise Järelevalve amet (TTJA) meelde neid aeg-ajalt kontrollida ja vajadusel välja vahetada. Vastasel korral võivad seadmed hakata välja saatma häirivat signaali, mis segab teiste samal sagedusel toimivate seadmete tööd.

Lähitoimeseadmete hulka kuuluvad näiteks auto- ja väravapuldid, garaažiukse puldid, tööstuskraanade juhtpuldid, juhtmevaba nupuga uksekellad, juhtmevaba mõõteelemendiga termomeetrid ning juhtmevabad kodulahendused (aknakatted jne).

Iga kuues häireteade on seotud lähitoimeseadmete tööga, kuid iga sellise häire lahendamine on ressursimahukas, mistõttu võib juhtuda, et kannatab mõne elutähtsa teenuse tagamisega seotud häirele reageerimine.

„Enamasti tekitavad probleeme nö mahajäetud seadmed. Näiteks on inimene toas oleva termomeetri ammu ära visanud, kuid väljas olev juhtmeta mõõteseade on ikka akna taga või aias puuoksa küljes. Kui selline seade kortermaja aknal häirivat signaali välja hakkab saatma, siis võibki tekkida probleeme maja ees parkivate autode lukustamise ja avamisega. Või segab rikkis seade naabruses olevate väravate ja garaažiuste tööd, autodest rääkimata,“ selgitab TTJA sideosakonna sagedushalduse talituse juht Erko Kulu.

Probleeme on esinenud ka mõningates tanklates, kus reklaamtahvlid on seganud autopultide tööd – autojuhid ei saanud autouksi lukustada ja/või avada. Reklaamtahvlite infovahetus toimus samas sagedusalas, kus autopuldid. Kehtivate regulatsioonide järgi on kõik korrektne, kuid selliseid olukordi siiski esineb ja tihtipeale aitab reklaamtahvlite töösageduse muutmine.

„Lisaks markantne näide Tartust, kus ühe kaubanduskeskuse parklas oli veepumba automaatikasse sattunud vesi, mille tulemusena tsükliliselt saatma pidav seade hakkas andma pidevat signaali. Tulemuseks summutas pidev signaal auto pultide signaalid ja keegi ei saanud oma autot valve alla, ega avada juba valves olevat autot,“ lisas Kulu.

Häireallikaks võib osutuda ka seisma jäänud auto, mille aku tühjenedes hakkab auto valveseade häirivat signaali välja saatma ning ümbritsevas parklas on probleeme autode lukustamisel ja avamisel. Parklates ongi väga keeruline häireallikat leida kuna signaal peegeldub autode pealt ja ajab häiret otsiva meeskonna mõõteseadmed segadusse.

Soovitused tõrgete ennetamiseks:

  • Kontrolli juhtmevabade seadmete akusid ja patareisid regulaarselt (tuleta seda ka naabrile meelde);
  • Kontrolli juhtmevabade seadmete korrasolekut (ega korpuses ole auke või pragusid, kõrgest temperatuurist tingitud deformatsioone vmt);
  • Seadmete utiliseerimisel ära unusta nende väljas olevaid komponente (uksekella nupud, termomeetrite mõõteelemendid jne);
  • Töökindlust vajavate lahenduste osas võiks võimalusel kaaluda juhtmega seadmete kasutamist.
  • Kui aga probleeme ikkagi esineb, saab raadioside häiretest mugavalt teada anda TTJA kodulehe Kindlasti tuleks anda võimalikult täpne kirjeldus: millise seadmega, kus, millal ja kuidas ning kui tihti esinevad probleemid. Samuti on vajalikud teavitaja kontaktandmed, et vajadusel asjaolude täpsustamiseks ühendust võtta.
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
wpDiscuz