Haapsalu raudtee taastamise käigus rajatakse Palivere jaamahoone juurde kergliiklustunnel ning Taebla jaam saab kolmanda, kaubarongidele mõeldud rööbastee.
Palivere tunnelile andis kohalik kogukonnakogu heakskiidu, Taebla rööbastee veebiarutelu oli esmaspäeval.
Läinud kolmapäeva keskpäeval käis tibutavast vihmast hoolimata nii üle raudtee kui ka praegu kergliiklusteena kasutataval raudteetammil tihe jalakäijate ja jalgratturite liiklus.
Raudtee taastamise kavast on paliverelased küll kuulnud, kuid täit ettekujutust, milline aleviku elu kolme-nelja aasta pärast olla võiks, siiski veel pole. „Ma pole täpselt süvenenud,” ütles lapsevankriga üle raudteesillakese turninud Liina Räli. „Tunnelist räägivad, aga ma ei ole vaadanud, kuidas see välja hakkab nägema.”
Vankris poolteisekuust Miat kohendav Räli suhtus tunnelisse mõnevõrra kõhklevalt. „Kui ma lapsevankriga… Okei, kolme-nelja aasta pärast mul vankrit ilmselt enam pole, aga ma ei kujuta ette, kuidas iga päev sealtkaudu liigun. Ega ta mugav vist ole,” rääkis ta.
Kellel korter plaanis sinnakanti soetada, on paras aeg seda teha. Pärast trammiliikluse avamist Turbani tõusid Turbas korterite hinnad kolmekordseks.
Väike konks peitub selles, et kui projektis tehakse ettevalmistusi rongi läbisõiduks Paliverest 160 km/h, ei pääseks lootusrikkad korteriostjad kuidagi selle rongi peale, et hommikul kiirelt Tallinnasse ja õhtul tagasi sõita.
Kulla Liina kui sa ei tea kuidas tunnelis liikuda siis küsi Kirna poistelt kuda see käib ,neil juba aastaid tunnel et saaks poes käia .
Vot uudis…ei teadnudki et Kirna poistel ka tunnel kaevatud…seni ikka Kirbla poisid käisid poes tunneli kaudu
Kas Kirbla tunnel ei kulge mitte kõrge maanteetammi alt? Keset Palivere alevit raudteetamm küll kõrge pole. Tunneli läbimiseks tuleb vankriga järelikult treppe pidi maa alla ja üles kolistada. Ka jalgrattaga sama jama. 21. sajandile oleks ehk kohasem mingi lüüsitaoline värav, mis hoiab läbikäigutee vabana, kuni rongi pole ja sulgub, kui rong tuleb. Ma ei pea silmas tõkkepuud vaid klassikalist kõrget võrktraadist väravat , mis pöördub 90 kraadi. Jalakäijatele avatud raja korral oleks ligipääs rdt.-trassile suletud ja vastupidi. Aga noh, taolised motoriseeritud väravad ei pruugi olla 100% töökindlad, oh seda häda, kui nad 100-ga lendava rongi ees ei avane või jäävad… Loe rohkem »
Keset Palivere alevit raudteetammi õieti polegi, aga mine veidi Nigula poole, seal tamm missugune, pea hakkab ringi käima.
to vau: Tean. Aga seal on vist soo ja kellelgi pole tunneli jaoks huvi. Metsaelukatel ehk?
Siukest jura ikka annab välja mõelda…
Puhtalt alkoholi pealt sellist sitta ikka ei toida…
Ilmselgelt eelsoodumus häirete tekkeks. Mm
Huumorit Talumees!!
Naer on terviseks-ka ilma viinata võib naerda!!
Appi anna mõistust, osake näha kaugele mitte ninaette. Ei saa ju oma arvamust avaldada, solidaarsusleping kuhu allkiri antud ei luba, pean Minult luba küsima.
Kas mitte Mikk, kes annab juhtnööre, kuidas ja mis, vastavlt lepingule tõstan kätt!
Ohssa , nii , kolin ka Palivere ära , otsustatud .
see tütarlaps kadri lukk polnud mitte tuuganite suur eestkõneleja, ikka teiste õuele, endale tunnel maa alla. Maale tehakse tavaliselt loomadele maa-aluseid tunneleid, isegi linnades ei taha keegi tunnelisse minna, liiati siis alevis. Selle peale võiks hüüda- mõistus tule koju. Ei mina usu, et Palivere kogukond teda aktsepteerib, ilmselt paberimäng paberi peal
Suht blond, hea lükata ja tõmmata, talle meeldib.
Kardad tunnelit!!!
Küll see kestab, ega katus kuku selga.Ära vaid oma salatankiga sealt läbi söida?