Majandusministeerium pakub välja seadusemuudatuse, mis vabastab autokütuste müüjad kohustusest füüsiliselt kütustesse biokomponenti lisada ning lubab nõutava biokütuse kohustuse täita muul viisil.
„Pakkusime välja, kooskõlastatult sektoriga, et kaotame niinimetatud 6,4 protsendi põranda piiri ehk jätame eelnõust tarnijate kohustuse lisada kütustesse kuuekuulise perioodi jooksul füüsiliselt keskmiselt vähemalt 6,4 protsendi ulatuses biokütust,” rääkis majandusminister Taavi Aas ERR-ile. „Uue ettepanekuga otsustab tarnija ise, kas täidab kohustuse osaliselt või täielikult füüsilise biokütuse abil või kasutab kohustuse täitmiseks tarnijate vahelisi kokkuleppeid.”
See annab kütuse müüjatele piisava paindlikkuse, et pakkuda turul ka biokomponendita kütust. Eesti ei loobu seega Euroopa biokütuse kohustuse täitmisest ehk keskkonnasõbralikemate kütuste kasutusele võtmisest.
Keegi seda 95 E10 solki ei osta, sellepärast hakkasid nüüd peaga mõtlema.
Vaadake Alexela kodulehte. Sealt leiab põhjenduse, miks nad juba praegu oma kütust ilma biolisandita müüvad. Võin kinnitada, et vähemalt E98-ga pole mul probleeme olnud ei vanakooli autos ega muudes karburaatormootorites.
Ma ka ei lootnud,et nii kiirelt asjad korda aetakse.Üldse kuidagi kiires tempos käivad uuel valitsusel asjad.Pole mingit nämmutamist ja molutamist nagu me juba harjunud olime . Jõudu !
Uskumatu,et mõistus koju tuli !! Loodame,et ka tulevikus solki,mis mootoreid rikub, müüma ei hakata. 🐏