Haridus- ja teadusminister Mailis Reps arutles koolijuhtidega põhikooli lõpueksamite võimaliku kaotamise üle.
„Olukorras, kus rõhutame üha enam õppijakesksuse põhimõtet ja õpilase toetamist vastavalt tema individuaalsele suutlikkusele, ei ole põhikooli lõpus toimuv kõigi õpilaste ühtmoodi testimine põhjendatud,“ sõnas minister Mailis Reps. „Eksamite vajalikkust on ka õpilastele väga raske põhjendada, sest selleks ajaks, kui nad lõpueksameid sooritavad, on paljudel gümnaasiumikatsed juba läbitud ja koolidesse pääsemine selge,“ lisas ta.
Seminaril osalenud koolijuhtide seast kõlas mõtteid, et praegusel kujul põhikooli lõpueksamite eesmärk jääb ebaselgeks ja muudatused oleksid teretulnud. Põhikooli lõpus kontrollitakse praegu kõigi õpilaste teadmisi kahes aines – eesti keeles ja matemaatikas. Seega saab võrreldavat tagasisidet õppe tulemuslikkuse kohta üksnes nendes ainetes, samuti puudub võimalus seirata üldpädevuste omandamist.
Pärnumaa koolijuhtide ühenduse korraldatud seminaril osales 30 alus-, üld- ja kutsehariduse koolijuhti kümnest maakonnast. Teiste seas ka koolijuhtide mentorite programmi II lennu vilistlased.
Kohtumisel ministriga arutleti Eesti hariduselu murekohtade ja olulisemate hariduspoliitiliste suundumuste üle. Lisaks põhikooli lõpueksamite küsimusele räägiti kohtumisel muuhulgas koolivõrgu korrastamise probleemidest ja õpetajaameti tulevikuväljakutsetest.
suur osa õpetajatest on juba vanemas eas ja noori sellele ametile eriti ei tule.Nii et igati loogiline samm,pole ju varsti inimesi,kes õpetaks…..
Kui sellele küsimusele läheneda radikaalselt siis tuleks kaotada ka gümnaasiumi lõpueksamid ja jätta ainult ülikoolide sisseastumiseksamid .See mis tänapäeval nende eksamitega toimub on lihtsalt mõtetu raiskamine.
Milleks üldse koolid?
neid panda suure hooga pidevalt kinni. Paistab, et see on keskkerakonna motoks saanud:Milleks yldse koolid?