Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) energeetika asekantsler Timo Tatar nentis, et Läänemaal on gaasitanklate rajamine turutõrke tõttu keerulisem.
„Tanklad on tekkinud peamiselt piirkondadesse, kus lähedal on gaasivõrk. Seal on vajalikud investeeringud väiksemad ja ettevõtjate valmidus ka ise investeerida suurem. Läänemaal maagaasivõrku ei ole, mistõttu on turutõrge suurem. Vaja on LNG-l põhinevat lahendust ja ka tulevast tuumiktarbijat, näiteks kohalikku bussiettevõtjat,” selgitas Tatar.
Positiivse näitena tõi Tatar Võru, kus KIKi toel on rajatud LNG-tankla, mille ehitas Alexela ja tuumiktarbijaks on kohalike liinivedude korraldaja. „Võrus meil asi õnnestus, sest liiniveohankes seati tingimuseks gaasibussid. Bussid olid olemas juba 18 kuud enne tankla valmimist. Ehk kui tekkis nõudlus, tuli ka tankla,” selgitas Alexela Oili juhatuse liige Alan Vaht.
Tatar lisas, et praegu ei ole Läänemaal õnnestunud sellist lahendust veel saavutada. „Tuleb edasi töötada,” ütles Tatar.
MKMi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda sõnul lähiajal uut toetusmeedet plaanis pole.
Elu on näidanud, et tuumiktarbijaks saab olla kohalikku liinivedu korraldav bussiettevõte. Olgem nüüd ausad, kuna liiniveo hanget ei korralda kohalikud, vaid Harjumaa, siis nendele jäävadki meie probleemid kaugeks. Sukles peaks selle nüüd ise ette võtma, aga kui tahet ei ole, siis Läänemaast kujuneb olude sunnil kaugem ääremaa, kui seda täna Võru linn, kus valitsemise eesotsas tegusad mehed.