Lääneranna vallavanem Mikk Pikkmets. Foto: Lemmi Kann
Lääne maavalitsuse maasekretär Kristel Jupits maavanema ülesannetes tuletas novembri alguses omavalitsusjuhtidele meelde, et maavalitsuste tegevuse lõpetamisega lähevad alates järgmise aasta algusest maavalitsuste ühistranspordiseadusest tulenevad ülesanded üle maanteeametile, kes annab need halduslepinguga edasi ühistranspordikeskustele. Omavalitsustel on viimane aeg valida tulevase maakondliku ühistranspordi korraldaja.
Haapsalu linn oli esimene, kes otsuse ära tegi – kaalukauss langes pärast tuliseid vaidlusi Harjumaa Ühistranspordi Keskuse kasuks.
Eile toimunud volikogu istungil otsustas ka Lääne-Nigula liituda Harjumaa Ühistranspordi Keskusega.
Vormsis ja Lääneranna vallas on asjad natuke keerulisemad – ühistranspordi korraldamine jaguneb kahe keskuse vahel.
„Koonga ja Varbla vallad olid Pärnumaa Ühistranspordi Keskuse liikmed, mistõttu on nende õigusjärglane Lääneranna samuti PÜTKi liige ehk need liinid, mida korraldas seni PÜTK, jäävad nii nagu on,“ selgitas Lääneranna vallavanem Mikk Pikkmets.
Liinivõrgu osas, mis puudutab Läänerannat, on ettepanekud Pärnumaa Ühistranspordi Keskusele Pikkmetsa sõnul tehtud. „Mitmed muudatused jõustuvad peagi ja osa hiljemalt järgmise aasta juunis. Olulisemad ettepanekud on olnud Lääneranna eri piirkondade ühendamine Lihulaga ning tihedam ühendus Pärnuga,“ rääkis ta.
Senist Lõuna-Läänemaa liinigruppi jääb aga suure tõenäosusega koordineerima Harjumaa Ühistranspordi Keskus.
„Tänase teadmise järgi peaks need liinid, mida majandas Lääne maavalitsus, mineva tervikuna Harju ÜTK-le ehk siis ka need Lõuna-Läänemaa liinid, mis sõidavad Läänerannas Hanila ja Lihula piirkonnas,“ ütles Pikkmets.
Vormsi volikogu arutab ühistranspordi küsimust 16. novembril toimuval volikogu istungil.