10

Hololei: Rail Baltic aitab suurendada Eesti julgeolekut

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Rail Baltic (zuzu izmailova)Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi peadirektor Henrik Hololei sõnul ei tohiks unustada Rail Balticu rolli Eesti julgeoleku suurendamisel, kirjutab Pärnu Postimees.

“Kui nüüd vaadata laiemalt, aitab Rail Baltic säästa keskkonda, sest kaup viiakse maanteelt raudteele, loob töökohti ja võimalusi reisijatele. Alla tasuks kriipsutada julgeolekupoliitilist dimensiooni, sest mitut Euroopa riiki ühendavad taristuprojektid on alati strateegilise tähtsusega. Ühendus muu Euroopaga suurendab julgeolekut,” rääkis Hololei.

Vastuseis suurte taristuprojektide puhul on tema sõnul tavapärane ja arusaadav. “Maailmas ei ole ühtegi suurt taristuprojekti, millel poleks vastaseid,” ütles ta. “Kui Rail Balticut ei tule, läheb raha mujale: ülejäänud Euroopa riikidesse, muude suurprojektide toetamiseks. Tahtjaid on palju.”

“Mind teeb kurvaks, kui näen, et need, kes on jõuliselt projekti vastu, ei paku omalt poolt välja ühtegi tulevikku suunatud ideed. Olla kõige vastu ja teha kõike vanaviisi edasi on kõige lihtsam, aga tõsiasi on see, et paraku ei vii see meid edasi ega loo uusi majanduslikke võimalusi,” märkis ta.

Kuigi konsultatisoonifirma EY tehtud tasuvusanalüüsis on suurt tähelepanu pööratud projektist saadavatele sotsiaalmajanduslikele tuludele, on see Hololei sõnul koostatud Euroopa Komisjoni regionaalpoliitika peadirektoraadi kehtestatud taristuprojektide teostatavuse tasuvusanalüüside juhendmaterjali kohaselt, mis on aluseks muudegi EL-i rahastatavate projektide analüüsi koostamisel. “Euroopa Komisjonile piisab sellest täiesti, et projekti hinnata,” sõnas Hololei.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Kirikuisa
Kirikuisa

Eriti arvestades praegust ametikohta…

Kirikuisa
Kirikuisa

Julgeolek…mis mōttes nagu???
Kui ma ei exi,siis Hololei isa oli Riikliku Julgeoleku..ehk KGB ag e nt…
Jahhh…KGB ei sure..vōi kuda see lause oligi…

Arvos
Arvos

Hendrik,. ära enam peale võta!

Herbert+ving
Herbert+ving

Ehk saab soomusrongid käima panna ongi julgeolek garanteeritud!

Mnjah:)
Mnjah:)

Mis kuradi Tartu kaudu, aegruumi mõiste tuleb ikka enne selgeks teha kui hakata kommenteerima. Jakob Hurda sõnad kehtivad ikka veel, et saame suureks vaimult.

Silmakirjateener Hololei
Silmakirjateener Hololei

Mind teeb kurvaks, kui näen, et need, kes on jõuliselt projekti vastu, ei paku omalt poolt välja ühtegi tulevikku suunatud ideed.
Kogu vaidlus ja vastuseis jääks ju ära kui RB läheks Tartu kaudu…

irwe
irwe

Ainult i.ioot ehitaks raudtee läbi tartu ( pooldajatel tasuks ka meelde tuletada et lätlased ei olnud mingi hinna eest nõus raudteed tartu poolt ehitama )

Mnjah:)
Mnjah:)
Lahe on kui eestlased on ullikesed ja ei suuda aru saada EL poliitika sundusest. Toon näite, me kõik maksame taastuvenergia tasu kuivõrd peame täitma EL poliitilisi eesmärke. Samas ei ole taastuvenergia konkurentsivõimeline, aga toodame ikka, sest peame täitma EL kliima- ja energiapoliitika suuniseid. Samuti on selle Rail Balticuga ehk mõttetu rabelemine. Tegelikult on Hololeil õigus, et puudub reaalne alternatiiv ning majandusliku mõtlemisega ei ole mõtet vehkida. Auto transport läheb tulevikus väga kalliks oma kliima eesmärkide täitmisel, et töö pole enam konkurentsivõimeline ning raudtee kasutamisele inimassi vedamiseks makstakse EL juba ammu dotatsiooni, mida lennunduses teha ei tohi. Teemas peaks rohkem süsteemset… Loe rohkem »
Rein
Rein

Olin EL suur pooldaja, aga nüüd kui kunagine Siimu parem käsi noka lahti tegi, muutun EL vastaseks. Kahjuks! Mis julgeolekust ta räägib, kui rahvaga ei arvestata. Trass läbi Tartu tuleks korda teha, see oleks mitte ainult sotsiaalmajanduslikult vaid majanduslikult vajalik,

soh
soh

Julgeolek justnimelt ongi rahvaga arvestamine. Peale sõda poleks siin enam kellegagi arvestada.

wpDiscuz