25

Uus valitsus Haapsalu raudteega ei kiirusta

Lemmi Kann

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

kiisler

Riigikogu majanduskomisjoni liikme Siim Valmar Kiisleri sõnul võib eraomanikule kuuluv raudteetaristu kujuneda samasuguseks probleemiks nagu eelmine praamileping, mille üle hakatakse läbi rääkima jõupositsioonilt.

Kiisler ütles, et kuigi koalitsioonileppe raames arutati võimalikke investeeringuid raudteesse, jätab kirja pandud sõnastus koalitsioonile ohtralt mänguruumi: töötatakse välja regionaalse raudteevõrgu arendamise kava. „Praegust koalitsiooni jagub ju natuke rohkem kui kaheks aastaks, kuni järgmiste valimisteni, ja tekib küsimus, mida selle ajaga üldse teha jõuaks. Nii lühikese aja peale on väga keeruline midagi lubada,” selgitas Kiisler, kes osales koalitsiooniläbirääkimiste töörühmas, mis tegeles regionaalarenguga.

Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudtee käis küll koalitsioonikõneluste laualt läbi, kuid konkreetsemalt jäi puudutamata tulevase raudtee võimalik rahastamismudel. Kui Lääne Raudtee AS on pakkunud, et ettevõte ehitab raudteetaristu oma vahendite ja laenurahaga ning riigilt oodatakse vaid reisijateveolepingut, siis näiteks Keskerakonna aseesimehed Jaanus Karilaid ja Mailis Reps on viimaste kuude jooksul rääkinud hoopis vajadusest raudtee riigi rahaga valmis ehitada.

„Ma olen eraomaniku mudeli suhtes kahtlev – see on väga eelmise praamilepingu taoline,” nentis Kiisler ja viitas samuti analoogsetele probleemidele, mis tekkisid riigil Edelaraudteega. „Iga leping lõpeb ühel hetkel ja siis on riigil väga raske eraomanikuga läbi rääkida. Me oleme seda teistes valdkondades näinud – ühel hetkel tekib küsimus, kuidas neid läbirääkimisi peetakse – jõupositsioonilt või kuidagi teistmoodi,” meenutas ta kohtuvaidlustega päädinud protsesse.

„Riigil on väga keeruline siis, kui raudtee juba olemas, eraettevõttele öelda, et me enam ei rendi teilt rööpaid. See aga tähendab, et surve hinnatõusuks võib minna väga suureks,” nentis Kiisler.

Kiisler lisas, et endise regionaalministrina on maakondade mured talle südamelähedased ja Haapsalu raudtee ümber toimuv teeb talle väga muret.

„Minus on alati tekitanud hirmu, et Haapsalus läheb nii palju tähelepanu raudtee peale. Ma loodan, et selle kõrval on ka neid ideid, kuidas Haapsalut koha peal arendada. Ma loodan, et keegi ei solvu, aga vahest jääb küll tunne, et Haapsalu puhul nähakse lahendusena seda, et pannakse linnatäis rahvast hommikul rongi, saadetakse Tallinnasse tööle ja tuuakse õhtul tagasi,“ kirjeldas Kiisler, kuidas asi kõrvalt vaataja pilguga välja näeb. „Ma loodan, et Läänemaa arendajad ei pane kõike sellele ühele, raudtee kaardile.“

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
.
.

Jama , tõepoolest !

No+ma+ei+tea
No+ma+ei+tea

Jama

Triibik
Triibik

Ja kus on suurfirmad,mis kaubavedudega seda raudteed elus hoiaks? Neid pole. Piletitulu on naljanumber. Juba praegu vàljuvad iga tund bussid Tallinna pooltyhjalt. Eriti ulmeline on plaanitav Rohukùla pikendus. Kas need u. sada inimest,kes pàevas Hiiumaale làhevad,jaksaks osta nii kallist piletit,mis tegelikud kulud kataks ? Vàga kerge on teiste rahadega majandada.

Kübe
Kübe

Keegi usub ka, et see raudtee tuleb? mingi uus teema oleks aeg valida. Haapsalu-Tallinn lennuliin näiteks?

milleks
milleks

naagelda, hurjutada , manada. Kui on tegu nii mahuka ja kalli projektiga ei ole vaja teha rutakaid ja mõttetuid otsuseid. Üldse pole aga tarvis REFe tehtud töö eest halvustada. Muidugi on suuri* musti auke** nagu tervishoius praegu seis, kuid kes on see ministripoiss kelle vastutusalas asub meie tervihoid ikka ja endiselt ka uues valitsuses.
ON palju põletavamaid teemasid kui Tall-Haaps. raudtee, nii, et rahuneme. ja laseme uuel võimul oma mõistust ja võimeid rakendada. Eksamihinne on uuel riigikogu valimispäeval. Jõulurahu kõigile.

Hardi
Hardi

Tubli, Kiisler. SEDA RAUDTEED POLE HAAPSALUL ÜLDSE VAJA.Raudtee taganutjad, võtke muu teema, mida aastaid järada

mees
mees

OÜ Haapsalu Laudtee oiatab

Tiit
Tiit

Rahu,ainult rahu,küll ka raudtee
tuleb omal ajal.Praegu on uuel
valitsusel pakilisemaid ülesandeid,
et riik 10aastasest seisakust välja
tuua,kuhu reformlik valitsus 17 a
valitsemise jooksul on riigi viinud.Praegu püütakse uuele
valitsusele igal vöimalusel kaikaid
kodaraisse loopida nii meedia kui
ka eelmiste poolt.Riigikogu,
tegutsege koos parema elu nimel
Eestis,olete ju köik selleks rahva
poolt sinna valitud.Ärge unustage
seda mitte iialgi.Ühtsust,hoolivust
ja üksmeelt!

irwe
irwe

Kesikuaju oskab ju vaid karjuda mantraid mis ülevalt ette loobitakse

Tiidule
Tiidule

Mida sa halad 17. aastast. Selle aja sees on kõik tänased koalitsiooni erakonnad refiga valitsuse tasemel koostööd teinud. Kui ref oleks ikka nii kehv olnud, kui need tõprad nüüd räägivad, siis õiged mehed poleks nendel aastatel temaga ühes paadis vastuvoolu sõudnud.

To tiit
To tiit

Praegune kitsevalitsus on juba kogu arengule tagurpidi käigu andnud -ettevõtjad on seisatanud kõik projektid , õlleralli on algamas .

Volli
Volli

Jumal tänatud. Valitsusel tuli hetkeks mõistus koju

Volli͈,+saarlane.
Volli͈,+saarlane.

„Ma olen eraomaniku mudeli suhtes kahtlev – see on väga eelmise praamilepingu taoline,” nentis Kiisler ja viitas probleemidele, mis tekkisid riigil Edelaraudteega.

Pudru ja kapsad!

wpDiscuz