Video: Lääne-Eesti ralli võitsid Egon Kaur – Silver Simm

Tarmo Õuemaa

tarmo@le.ee

Kaur_L-E_Ray Poder

Egon Kaur ja Silver Simm võstlusrajal. Ray Põder

Eesti autoralli meistrivõistluste kolmas etapp Lyoness Lääne-Eesti Rally jätkus täna kaheksa kiiruskatsega. Ralli võitjatena finišeerisid Egon Kaur – Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX), kellele see oli teiseks järjestikuseks meistrivõistluste etapivõiduks. Kaur – Simmile kuulus esikoht ka klassis N4 (EMV2).

Ralli võiduga tõusid Kaur – Simm ka uuteks absoluut ja N4 klassi punktiliidriteks. „Võtaks ralli kokku nii, et oli ikka väga väga raske. Kui mõnel rallil õnnestub vahe sisse sõita, siis siin sellist katset ei olnud ja heal juhul sekundi või poolteist sai suure punnimise pealt teistel eest. Natuke vabamalt sai hingata siis, kui Rolandil see apsakas juhtus. Meie hooaeg jätkub nüüd auto24 Rally Estoniaga,“ ütles Kaur.

Kui kaks nädalat tagasi sõidetud Harju rallil edestasid põnevas lõpuheitluses Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX) vaid 0,4 sekundiga Roland Murakat – Kalle Adlerit (Mitsubishi Lancer Evo X), siis seekord edestati vaid 0,7 sekundiga Kaspar Koitlat – Andres Otsa (Mitsubishi Lancer Evo IX). „Millegipärast on jah mulle viimasel ajal see number kaks antud, loodetavasti see järgmisel rallil muutub. Kaotusekundid kogunesid väikestest apsudest, mis ma pikkade sirgete lõpus pidurdades tegin. Kukkusime küll N4 arvestuses 3 punktiga teisele kohale, kuid hooaeg on alles poole peal ja kõik on veel ees,“ ütles Aus.

Üle tüki aja taas rajal olnud Kaspar Koitla pidas tagasitulekut õnnestunuks. „Lõpuks poodiumil ja kõik super, kuid tööd oma kiiruse tagasisaamiseks on veel kõvasti vaja teha. Kaotasime küll Ausile 0,7 sekundiga, kuid just Andresega (Ots) naljatasime, et see on köömes võrreldes sellega, kui me 2011.aastal Lõuna-Eestis Raul Jeetsile 0,1 sekundiga ralli võidu kaotasime. Järgmise võistluse teeme Rally Estonial,” sõnas ta.

N4 klassi esikolmiku sõitjatele kuulusid ka punktikatse lisapunktid, kui parima aja sõitis välja Aus, kellele järgnesid Kaur ja Koitla. Kahjuks jäid seitsmendal katsel rajaäärde avapäeva järel ralli liidrikohta hoidnud Roland Murakas – Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo X), kelle võistlusmasinal purunes väikese väljasõidu tagajärjel õliradiaator. Kusjuures irooniline selle katkestamise juures see, et eelmise kiiruskatse võiduga teenisid mehed Mobili poolt välja pandud eriauhinna, milleks oli mootoriõli.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses võitsid Miko-Ove Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208), kellele kuulus ka SS9 Uuemõisa Autokeskus EMV3 klassile välja pandud eriauhind. Klassi teise koha said Gustav Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta), kes kaotasid võitjatele 55,6 sekundiga. Kruuda – Järveojast vaid 1,6 sekundi kaugusele jäid Ken Torn – Riivo Mesila (Ford Fiesta R2).

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV4 viisid Lyoness Lääne-Eesti Rally ́lt võidu koju Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R), kes vaid 3,3 sekundiga edestasid David Sultanjantsi – Siim Oja (Citroen DS3). Klassi kolmandad olid Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Honda Civic Type-R), kes kümne katse kokkuvõttes kaotasid klassi võitjatele 1.01,0.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste masinatega võttis võidu taas ralliradadele naasnud Timmu Kõrge (VAZ 29105).
Koos kaardilugeja Erik Vaasaga edestati lähimaid konkurente Steven Viilot – Jakko Viilot (Toyota Starlet) 33,5 sekundiga. Klassi kolmanda koha said venelased Klim Baikov – Andrey Kleshchev (Lada 2105), kes kaotasid Kõrge – Vaasale 1.44,5.

Rahvusliku rühma EMV 6 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega viisid hooaja kolmandalt meistrivõistluste etapilt võidu koju Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3).
 Võitjatele vaid 7,3 sekundiga kaotasid avapäeva järel klassi liidrikohta hoidnud Madis Vanaselja – Jaanus Hōbemägi (BMW M3), kellest vaid 0,3 sekundi kaugusele jäid Dmitry Nikonchuk – Elena Nikonchuk (BMW M3).

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses võtsid Läänemaa teedel klassivõidu ja võitsid ralli viimase kiiruskatse Priit Koik – Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Võitjatest 16,9 sekundi kaugusele jäid Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Klassi kolmandad olid Harju rallil klassivõidu võtnud Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kellel kogunes kaotust Koik – Heldnale 1.41,2.

Veoautode EMV8 (E13) arvestuse Lääne-Eesti ralli parimad olid Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A). Veokate arvestuse teise koha said 1.03,8 kaotusega Rainer Tuberik – Tauri Taevas (GAZ 51) ning klassi kolmandad olid Veiko Liukanen – Toivo Liukanen (GAZ 51),kellel kogunes kaotust võitjatele 2.04,2.

EAL Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad augustis, kui 12.-13. augustini sõidetakse Lõuna- Eesti ralli. Lääne-Eesti ralli 2016 detailsed tulemused leiab: http://autosport.ee/results/?race_id=345&.

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
rotipoiss
7 aastat tagasi

aga kui ainult esimene võidab, miks need teised seal siis sõidavad?

kotipoiss.
7 aastat tagasi

Ja see kes võidab on kõige kõvem polt kõige oma au ja kuulsusega .

juss
7 aastat tagasi

A miks nad nii koledasti kihutavad!

rotipoeg
7 aastat tagasi
Reply to  juss

seal pidi mingi selline värk olema, et vöidab see kes jöuab köige kiiremini punktist A punkti B