0

ERR: Haapsalu raudtee ehitamine võib kaasa tuua sundvõõrandamise

Andrus Karnau

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Haapsalu raudteejaam Foto: Arvo Tarmula

Haapsalu raudteejaam. ARVO TARMULA

Poliitilist otsust vähemalt 60 miljonit eurot maksva Haapsalu elektriraudtee ehitamiseks pole siiani sündinud. Sellest hoolimata on Lääne maavalitsus teavitanud trassi äärde jäävate kinnistute omanikke võimalikust sundvõõrandamisest tulevikus. Põhjuseks on kiirrongid, mis peatuksid ainult paaris suuremas asulas, kuid mis vajavad sõidukiiruse tagamiseks vana trassi õgvendamist.

Kui taastada Haapsalu raudtee kujul, mis lubaks rongidel siin sõita kuni 120 kilomeetrit tunnis piisaks endise raudteetammi kasutusele võtmisest. Lääne maavalitsuse sooviks on aga, et rongid saaksid siin kihutada kuni 160 kilomeetrit tunnis ehk kiiremini kui kusagil mujal Eestis praegu, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Kõige enam mõjutaks see Allikmaa küla elanikke Palivere lähedal, kus raudteetammi tuleks nihutada kuni 100 meetrit ja 12 kinnistult tuleks võõrandada kokku 5,9 hektarit maad.

"Ühel talul läheb pool talukohta minema maad. Noh minul pool hektarit ainult ja siin sedasi jah ikka võetakse maad ära selle väikse paarikümne sekundi pärast, mis rong võidaks selles ajas," ütles Allikmaa küla elanik Heinar Korba.

Lääne maavanem Neeme Suur nendib, et infrastruktuuriobjektide rajamisel on alati inimesi, keda see puudutab negatiivselt.

"See paraku on vältimatu, sest leida üles selline koht maastikul mitte ükski inimene sellest puudutatud ei saaks, sellist kohta ei ole tõenäoliselt väga võimalik leida," ütles Suur.

Vaata ERRi Läänemaa korrespondendi Juhan Hepneri telelugu siit.


Loe samal teemal Lääne Elust: "Haapsalu raudtee täbaraim koht on Palivere õgvendus" ja "Lustirong Peetrikese hooaeg algas Haapsalu-Palivere liinil"

 

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
hakkab
hakkab

natsionaliseerimine pihta, ikka on mingi müstiline riik tähtsam kui inimene ja tema kodu, vene ajal maeti terved külad ja linnad veealla, sest keegi tahtis jõed tagurpidi jooksma panna, nagu näha on kogukond ja omavalitsus vaid tyhi sõnakõlks tankistidele

Katlakütja
Katlakütja

sõitsin laupäeval bussiga Pääskülast Ristile…ainuke reisija olin…keset päeva…mingi kell 3 paiku…
aga veerem ju raudteejaamast ootab juuu..puha vedurid ja vagunid…nii et tuld kateldesse ja minek…

Triibik
Triibik

Tundub,et mòistus pole ikka koju tulnud.Kaubavedu pole ega tule ning maksumaksja rahaga doteeritud bussid sòidavad praegugi pooltùhjalt. Mis mòte on suurt raha musta auku visata,kui isegi Venemaa suunal vàheneb rongide liiklus igal aastal kòvasti ? Ja paha on mòelda laipade peale,mis selle lendava rongi teele jààvad.

Sass
Sass

Ega rong ei peagi tulema. Oluline on sellega seonduvate uuringute/projektide ja muu asjatamise raha kätte saada.

einoh,
einoh,

ma tõesti ei tea, kumb on halvem variant, et kas rong tuleb või ei tule, vasta Sass …

sorts
sorts

see 160 km/h on riisipere(tallinn)-haapsalu trassil ulme ja täiesti ebavajalik.
piisaks 100-120 km/h ja mööda olemasolevat trassi. sel juhul pole vaja maade võõrandamisi ja muid lollusi, tuleks odavam kah.
iseasi on peatuste arv- vajalikud on turba,risti,palivere ,taebla,uuemõisa haapsalu.
omaaegsed nn.postipeatused võiksid välja jääda.

Ja
Ja

Unistame, teeme, et siis jàlle lammutada ja raha aina voolab…. kuhu?!

Ardi
Ardi

No tõesti: MILLEKS?

r
r

vahe on 12,5 min, kas sõita 100km pikkune distants 160 või 120-ga. Tagasi ka, siis 25 minutit kokku. Kui on 100 reisijat, siis võidab see seltskond kokku 40 tundi. See ju ühe inimese töönädala tunnid!!!

To r
To r

Kui veel arvestada, et iga päev käivad rongid 4x edasi-tagasi ja nii 100 aastat jutti, saame lausa 6 miljonit tundi ehk pea 2 aastat. Mõtleks, 2 aastat nagu maast leitud. Hea, kui inimesed liita-lahutada-korrutada oskavd, jagamisest ärme parem räägime.

ongi
ongi

Hea vastus, ::))

juss
juss

Paberil jah, aga elu ei käi paberil!

juss
juss

Nii lühikesel trassil pole vahet, kas rong sõidab 120, või 160km/h. Parem uurige, kas sellel rongil ka tulevikku on? Minu kindel veendumus on ei, kui tegemist reisijate veoga! Kui oleks mingigi kaubavedu, siis võib- olla, et tasubki.

r
r

varsti on autodel lubatud piirkiirus Haapsalu-Ääsmäe lõigul 80km/h. Siis juba mõtleks küll rongile istuda, millega peaaegu poole kiiriemini Tallinnasse tööle saab.

küsimus
küsimus

Kas rong hakkaks käima Rohuküla sadamani või lõpp peatus oleks silla all?

wpDiscuz