Täna hommikust kuni laupäeva hommikuni postitab politsei- ja piirivalveamet 24 tunni jooksul oma Facebooki seinale infot numbrile 112 tulnud väljakutsete kohta. ARHIIV
Kokkuvõtted laekunud kõnedest avaldatakse tunnise viivitusega ja suure üldistusastmega, et tagada teatajate anonüümsus ning mitte kahjustada võimalikke menetlusi. Näiteks annab politsei osalisi või aadressi täpsustamata teada, et sai väljakutse Tallinna kesklinna, kus korterist kostab lärmi.
Kõigil neljal Facebooki väljakutsete maratonil osalenud veebikonstaabel Maarja Punaku sõnul joonistub 24 tunni jooksul PPA Facebooki lehele postitatust tervikpilt, milline on üks keskmine reede Eestis ja kuidas näeb välja politseinike argipäev.
„Eelmised väljakutsete maratonid on näidanud, et paljud politseini jõudnud väljakutsed on seotud olukordadega, kus kõne põhjuseks on alkoholi tarbinud inimesed, kes on pööranud omavahel tülli või jäänud kaaskodanikele silma abitus või agressiivses olekus. Praegu ühiskonnas arutluses olev alkoholidebatt on samm õiges suunas ja ma usun, et arutelu käigus leitakse viis, kuidas säästa Eesti rahva tervist. Meie inimesed ja riik on seda väärt,” ütles Punak.
Keskmiselt laekub hädaabinumbrile 112 ööpäeva jooksul umbes 4000 telefonikõnet üle Eesti, millest politseinike reageerimist vajab ligi 450. Eelmine politsei väljakutsete maraton Facebookis oli aasta tagasi 12. juunil, kui 24 tunni jooksul tehti PPA Facebooki lehele 733 sissekannet politseile laekunud kõnedest.
Politsei- ja piirivalveameti Facebooki lehte saavad lugeda ka need inimesed, kellel pole portaalis kontot. Politsei lehe leiab aadressil www.facebook.com/politseijapiirivalveamet.