Teisipäeva õhtul kell 6 hakkasid Ridala maasturiklubi liikmed välja tõmbama Rohukülas kaelani vette vajunud Volkswagenit. Auto omaniku sõnul kestis rassimine kaheksa tundi jutti.
Kolmapäeva varahommikul kella 2 paiku oli Volkswagen Touareg kaldal. Päästetöödel oli abiks umbes viisteist inimest ning mitu autot, ütles autoomanik eile lõuna paiku Lääne Elule.
Autoomanik on 24aastane noormees, kelle nime jätab toimetus avaldamata. Läänemaalt pärit noormees on enda sõnul lihttööline, elab Haapsalus. Auto oli 10 aastat vana, turuhind umbes 7500 eurot.
Volkswagenit juhtinud noormees rääkis Lääne Elule, et läks koos kahe kaaslasega esmaspäeva hilisõhtul vaatama, kas Rohuküla all Vormsi poole viiv meri juba kannab. Juhi sõnul oli Noarootsi jäätee lahti ja nad tahtsid proovida ka Rohukülas.
„Ega mul midagi öelda ole, olime juba tagasi pööramas, kui läbi vajusime. Jää oli liiga õhuke,” ütles juht Lääne Elule. „Inimesed teevad vigu, vigadest õpitake ja need unustatakse,” lisas ta. „Täna on mul suhteliselt halb päev.”
Häirekeskus sai teisipäeval kell 00.36 teate, et Rohuküla sadama juures on auto umbes 100 meetri kaugusel kaldas läbi jää vajunud. Inimeste elud teataja sõnul ohus ei olnud ja sõiduk toetus ratastega põhja. Sündmuskohale sõitnud politseipatrull kontrollis juhi joovet, juht oli kaine.
Sõitjad pääsesid märjana kaldale. Auto jäi merre.
Teisipäeva lõuna ajal pakkus auto uudistajaile harvanähtavat pilti. Meri küündis lahtistest ustest üle heleda nahkkattega istmete. Salongi kattis ustest sisse sadanud lumi.
Päästetöödel osales Ridala Maasturiklubi
Auto päästmine algas teisipäeva õhtul kella kuue paiku ning kella kaheks öösel oli läbi jää vajunud Touareg kaldale tõmmatud.
"Võistlushooajaks valmistumine. Esimene võistlus Suur Maasturite Talvesprint toimub alles 26.-28. veebruaril," tetas maasturiklubi oma Facebooki-lehel.
"Teisipäeva päeval helistas mulle üks sõber ja küsis, mida ma õhtul teen," meenutas klubi üks eestvedajaist Virgo Ikmelt. "Et üks auto on Rohukülas läbi jää vajununud, vaja välja tõmmata."
Pikalt mõtlemist polnud. Ikmelt helistas klubi liikmetele ning õhtuks oli kümneliikmeline päästekomando koos. Üks maasturiklubi liige tulnud kohale isegi Turbast.
"Käisime igaks juhuks enne pimedat kohapeal vaatamas, millist varustust tegutsemiseks vaja on," ütles Ikmelt. "Meil on klubil vajaminev varustus – nii trossid, generaatorid kui ka prožektorid kõik olemas, vaja ainult erinevatest garaažidest kokku korjata."
Kohale mindi kahe offroad-masinaga. Üks, Matis Trei tiimi "Serengeti", vintsis jää pealt ning teisega hoiti "Serengetit" kaldalt paigal.
"Serengeti"-nimeline sõiduk on omavalmistatud maastur, mis on ehitatud Toyota Land Cruiseri baasil.
Päästetöödel lõhuti esimese hooga jää auto ümber lahti ning saeti lahti ka kaldale tõmbamise tee.
Seal, kus auto oli läbi jää vajunud, oli vett veidi üle meetri. Auto troppimiseks ning jää lõhkumiseks tuli meestel vette minna. "Kuus tundi müttasin kummipükstega vees," lausus Virgo Ikmelt.
Päästmise tegi keeruliseks see, et Touaregi automaatkäigukast oli rattad blokeerinud ning seega tuli auto kaldale lohistada, sest rattad ei pöörelnud.
Arvet maasturiklubi uppunud auto omanikule ei esitanud. "Poiss lubas meile saunaõhtu korraldada, olime sellega nõus," nentis Ikmelt. "Inimesi tuleb aidata, iga liigutuse eest ei saa raha nõuda."
Eile päeval ütles autoomanik, et tahab leida sooja garaaži, kuhu auto sulama viia. Enne pimeda tulekut vuraski kaks ööpäeva meres veetnud luksussõiduk puksiirikastis Haapsallu remonditöökotta.
Mootor oli küll osaliselt vees, kuid vett ei ole mootorisse tunginud, teadis autoomaniku sõber rääkida. Autost võib veel asja saada, kuid ilmselt on elektroonika merevees loksumisest kahjustada saanud, nentis teine juhi sõber.
ja inimestel oli siis rohkem ka ajumahtu…
nii lihtne see põlvkondade vahe ongi…
vanasti 70tatel tegid esimesed proovid ikka tatsojuhid,Kaljusaar Noarootsi
ja Tohver Vormsi.Ja kiirus oli 100kmt.Kui eksin siis parandage.Autod olid M24
VOLGAD.
ikka oli 80,aga jah olid ajad.
Meie aja “kangelane” ja meediasündmus, teenib klikke online meedias. Päriselust kirjutamine ei müü, ikka skandaalid ja “mudamaadlus”.
Kas loodusreostamise eest arvet talle ei esitatagi?
kaua sellest lollusest võib kirjutada ?
ma kunagi automaadiga olude sunnil ujusin ja loomasin läbi mere..iga paari päeva järel tuli hiljem nühkida..soolad on karm asi…kas odavam polex olnud see käkerdis nüüd põlema panna?
kunagi nii tegingi,vist olid kõrval………………………eh.
milleks mingi tola tegevust niipalju kajastada, nagu muud targemat ei toimuks Lääne maakonnas
Mootor oli küll osaliselt vees, kuid vett ei ole mootorisse tunginud, teadis autoomaniku sõber rääkida. Autost võib veel asja saada, kuid ilmselt on elektroonika merevees loksumisest kahjustada saanud, nentis teine juhi sõber.
See on kõige parem koht artiklis!
ei usu,et sõber nii räägiks,fakt.Raudselt sama jorss, kes ilusalongi põrutas.Minu arvamus
lugeja, palun anna teada, kas sinagi oled taolise seiklusega silmitsi olnud ning kuidas sellele lahenduse leidsid?
Kui peaks kellelgi poeg sündima,võiks Virgo nimeks panna.
ongi kaalumisel.