Lihulas on tegusad eakad

Kaie Ilves

kaie@le.ee

Aktiivse vananemise ja põlvkondade vahelise solidaarsuse aasta paneb meid, Lihula pensionäre veel rohkem tegutsema.

Lihula eakad käivad kord kuus, igal kolmandal neljapäeval koos, kaasa võtame niksi–näksi endale ja sõbrale. Kohv on ühine, sest korjame ühiskassasse igaühelt ühe euro, et pidada lilledega meeles ka sünnipäevalapsi. Kutsume kokkusaamistele külalisi, kes räägivad reisimuljeid. Hiljaaegu oli loeng eetikast, külas on käinud Vanda Birnbaum sotsiaalhoolekande– ja tervisekeskusest, Lihula volikogu esinaine Tiina Lobja, Heinz Valgu pere, Riigikogu liikmeid, psühholoog jpt.

Meie ridadest on loodud Lauluklubi, kus on ka nooremaid liikmeid, samuti tantsurühm  Tantsulust 60+.

Igal nädalal käib koos võimlemisrühm, mida juhendab Mare Ot. Tegutsevad Eideratta tantsumemmed, keda juhendab Astrid Bork, ja Eideratta lauljad, keda juhendab Õie Liiv.

Öeldakse, et vanainimene on nagu väike laps oma kapriiside ja jonniga, aga juhendajad on kõik kenasti välja kannatanud.

Oktoobri algul, eakate päeval, käisime Tallinnas Salme kultuurikeskuses eakate festivalil, kus esinesime tantsude ja pillilugudega.

Eelmisel aastal käisime külas Iru hooldekodus, andsime väikese kontserdi ja viisime külakosti. Kadriorus imetlesime Jaapani aeda — võrratu kogemus!

Tänavu on plaanis Lennusadama külastamine.

Igal suvel käime ekskursioonil 50kohalise bussiga. Oleme käinud Setumaal, Saaremaal, Hiiumaal ja Kuremäel, külastanud Mustvee–Peipsi vanausulisi.

Tänavu kohtusime Otepää pensionäridega ja imelise inimese, Sangaste kirikuõpetaja  Ivo Pilliga. Tõusime Suure Munamäe tippu 40kilomeetrise tunnikiirusega, aga jõudsime kohale.

Seltskond oli tore, giid meie hulgast ja lõbu oli laialt.

Tuleval aastal plaanime sõita Lahemaale.

Nüüd kohtume 21. juulil Orul, kus peetakse eakate suvepäev, ja oktoobri algul eakate festivalil.

Lihula pensionäride ühenduse Vanaviisi nimel Malle Jakobson

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.