Bussijaama töös on väikesed puudujäägid

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Foto: Arvo Tarmula / arhiiv
Ootepaviljonis on üleval kõigi bussijaama läbivate liinide ajagraafik. Pole teada, kelle ülesanne on tahvlite info värskendamine, sest puudub koostööleping. Foto: Arvo Tarmula
Ootepaviljonis on üleval kõigi bussijaama läbivate liinide ajagraafik. Pole teada, kelle ülesanne on tahvlite info värskendamine, sest puudub koostööleping. Foto: Arvo Tarmula

Maavalitsus ei ole rahul: Haapsalu bussijaama infotahvli bussiaegade tabelis on olnud vigu, piletite eelmüük on piiratud, ootesaali ja tualetti saab kasutada vaid kella 7–18.

Kuidas bussijaama tööd reisijaile ja turistidele meelepärasemalt korraldada, arutasid neljapäeval Lääne maavalitsus, Haapsalu linnavalitsus ja bussifirma M. K. Reis-X.

M. K Reis-X võitis Läänemaal avaliku bussiliiniveo konkursi aastal 2010, sh on kolm linnaliini. Ometi on leping Haapsalu linnaga sõlmimata. On vaid eelleping, ütles maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juht Merle Mäesalu.

Eellepingus kohustub bussifirma tagama bussijaama sees ja väljas info Haapsalu bussijaama läbivate bussiliinide sõidugraafiku kohta.

“Bürokraatia on täitmata, aga suusõnaline kokkulepe on ka kokkulepe,” tunnistas M. K. Reis-X esindaja Hardo Sulger.

Sellest hoolimata ei osuta M. K. Reis-X eellepingus olevaid teenuseid. Teiste firmade sõiduplaanid on olnud mõnikord aegunud.
Bussijaama ootesaali eelmüügikassast saab osta pileti vaid M. K Reis-X-i bussidele.

Mäesalu sõnul teeb sõitjaile pahameelt, et kassas saab pileteid osta ainult ühe firma bussidele. Ei turistil ega kohalikul reisijal ole vahet, kas on avalik või kommertsliin.

Maavalitsus soovib, et Haapsalus kui kuurortlinnas oleks ühistransport korraldatud ka turistidele arusaadaval viisil.
M. K. Reis-X seisab oma äri eest. “Pole meie huvi teiste firmade pileteid müüa,” ütles Hardo Sulger. Ta ütles, et firma on nõus vaid uuendustega, mis ei tee neile lisakulu.

Sulgeri sõnul käivad läbirääkimised Cargobusiga, et tema kaudu saaks tulevikus osta Haapsalu bussijaamast Sebe jt kommertsliinide pileteid.

Bussiaegade infot uuendab praegu vabatahtlikult raudteemuuseum, kuid see ei ole nende kohus. Pealegi on raske kommertsliinidelt uuenenud aegu kätte saada.

Maavalitsus on valmis kommertsliinide sõiduplaanimuudatustest M. K. Reis-X-i teavitama, kui firma võtab vastutuse infot kogu aeg värskendada – nii nagu eelleping ette näeb.

Mäesalu sõnul on üks kitsaskoht bussijaama piiratud tööaeg – piletit saab eelmüügist osta ja WCd kasutada vaid kell 7–18. Siis keeratakse bussijaam lukku.

Linnavalitsus ja bussifirma ei näe lahtiolekuajas probleemi, sest mitte keegi pole selle kohta kaebust esitanud. Mäesalu sõnul on esitanud taotluse pikendada bussiootesaali lahtiolekuaega Noarootsi vald.

Suletud ootesaal on halb näitaja ka linna külastavaile turistidele ja neile, kellel on kahe bussi vahel vaja oodata või tualetis käia.

Kui pileti saab osta bussist, siis suletud WC on suurem mure. Raudteemuuseumi juhataja Deana Põder ütles, et kui WCd kauem lahti hoida, koguneb ootesaali soovimatuid inimesi: sooja küljealuse otsijad ja huligaanitsevad noored. Turvamehe palkamiseks raha ei ole. Kui WC oleks kauem lahti, tekiks vajadus lisatöötaja järele. Ka selleks ei ole muuseumil raha. Kui maavalitsus vajaliku summa annaks, oleks WC kauem lahti hoidmine siiski võimalik, arvas Põder.

Linnavalitsuse linnakeskkonna osakonna juhataja Krista Vilta pakkus, et bussijaama juures võiks olla tualettruum, nagu on promenaadil. Aselinnapea Peeter Vikman leidis, et see on teostatav.

Linnapea Urmas Sukles lahkus koosolekult sõnadega, et õnneliku sõidu alus on korralikult sõlmitud leping ja see tehakse nüüd kiiresti.

Ülejäänud seltskond jäi seisukohale, et enne muuseumide ühendamist ei saa plaane teha. Kindlalt ei tea isegi seda, kas raudteemuuseumi saal jääb bussijaama kasutusse.

Linnavolikogu on moodustanud komisjoni, kes arutab Läänemaa muuseumi, piiskopilinnuse sihtasutuse ja raudteemuuseumi ühendamist üheks sihtasutuseks.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
2 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
...
11 aastat tagasi

kõige tähtsam on jah peldik.Kas need inimesed,kes õhtuti bussi ootavad vihmas ja lumes ei huvita kedagi.peldik on tähtis

tsaarivalitsus
11 aastat tagasi

suutis raudteejaama peldiku ehitada ja seda käigus hoida, eesti riik on täitsa saamatu, kohalikud tahavad veel raudtee taastada, ise ei saa peldikugagi hakkama