Jaanus Karilaid: Vähem loba, pikem samm!

Madiken

madiken@le.ee

jaanus-karilaid

Haapsalu linnavolikogu esimees Jaanus Karilaid kirjutab, et Haapsalu raudtee taastamise jutt on praeguses poliitilises situatsioonis udu, häma ja abstraktsus kuubis.

Eesti poliitika kisub ikka väga kummaliseks. Raudtee on ainus teema, kus valitseb kõigi erakondade vahel konsensus, kuigi käib üksteise võidu hõikumine: taastame raudtee, see on võimalik ja vajalik, loob töökohti ja vähendab meie ääremaastumist.

Reformierakond pani raudtee taastamise reklaami kohalike valimiste eel korduvalt Lääne Elu esikaanele, sotsiaaldemokraat Neeme Suur usub raudtee taastamisse ja heietab arengukava võimalikust potentsiaalist, reformierakondlane Lauri Luik loodab ning 3 aastat poliitilises koomas olnud IRLi liige Tõnis Palts lausa nõuab, tuues oma arvamuse toetuseks värvikaid kujundeid ballikleitidest ja kuivadest jalanõudest, millega võiks Haapsalust otse kaunitele vastuvõttudele liuelda.

Meie valimisringkonnas pole ühtegi poliitikut, kes ei nõuaks, sooviks ga unistaks raudtee taastamisest, aga millegipärast saab senist tööprotsessi ikkagi tammumiseks nimetada. Meie seast lahkunud koolipapa Lembitu Varblane tavatses neis olu öelda „ on ikka narrikannikad”. Selline energiahulk oleks pidanud suurema tulemi andma.

Toon olukorda ilmestava näite. Suvel külastas peaminister Andrus Ansip Haapsalut. Millest Haapsalu volikogu liige ikka räägib kui mitte raudteest ja jaamast, kuhu pole rong aastaid jõudnud. Ansip küsis irooniliselt: milleks teil seda vaja?

Vastasin, et isegi soomusronge ei saa Läänemaad kaitsma tuua. Vastuseks sain treenitud ja empaatiavaba naeratuse ja meie põgus kohtumine oligi läbi.

See on näide, kui külma ja jäise hoiakuga suhtuvad otsustajad Läänemaa probleemidesse. Kaheksa aastat arvamusartikleid, toetusavaldusi ja rahvakoosolekuid raudtee toetuseks ning siis tuleb peaminister, küsides, et miks teil seda vaja…

Meie poliitikute ühine koorilaul raudtee taastamiseks vajab konkreetseid samme!

Argumentide lihvimisest ja järjekindlast lobitööst ametnikega on ikka vähe olnud. Vaatan kadedusega, kuidas põllumajandusminister Helir–Valdor Seeder oma kodumaakonna Viljandimaa eest seisab. See on ka põhjus, miks on IRL seal maakonnas tegija, Läänemaal aga varjusurmas.

Raudtee likvideerimiseks oli 1995. aastal vaja ainult ühe ministri algatust ja rauakokkuostupunktid saidki liipritega käivet, aga nüüd on näha, mida tähendab lõhutu taastamine.

Poliitikas on asjad lihtsad. Heietaja tahab peita tõsiasju. Haapsalu raudtee on praeguses poliitilises situatsioonis udu, häma ja abstraktsus kuubis.

Reedel moodustati Haapsalu linnavolikogus raudtee taastamise töögrupp uuesti. Töögrupi kõik liikmed on haaratud juba aastaid poliitilisse lobisse. Erakondade esimeestest on Edgar Savisaar ainus, kes on Haapsalu raudtee taastamist avalikult toetanud.

Majandusminister Juhan Partsi ajal ei tule Läänemaale raudteed ega soodsamat maksukeskkonda. Parts ei võta Paltsi Haapsalu teemal jutule ja ega viimane ole eriti proovinudki, Paltsi tähelepanu on mujal.

Palts ja IRL võiksid siin seda ausalt tunnistada, mitte haapsallastele ballikleidi jutuga kärbseid pähe ajada. Raudtee taastamiseks ja soodsama maksukeskkonna vahetuseks vajame uut majandusministrit.

Raudtee ehitus peab algama juba 3–4 aasta jooksul, vaid siis päästab see Läänemaa suuremaist kahjudest. Ka seda saab kasuna mõõta.

Sõbrad, peale usu on vaja tegelikku tööd! Valitsuskoalitsioon peab töötama, mitte unistama — teie katseaeg on ammu läbi.

Jaanus Karilaid
Haapsalu volikogu esimees, Keskerakond

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
10 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Soovitan
10 aastat tagasi

Karilaiul unustada see raudtee häma,muidu lähevad santsud kehvaks ,kui asja,mida ei tule väga üle pussida.Üldiselt on Karilaid ainus tõsiseltvõetav poliitik Haapsalus,kellel on visiooni Haapsalu koha pealt,tajub inimeste soove,on aatemees.Igatahes edu,aga raudtee peale pole vaja oma auru ja energijat kulutada,pigem selle peale,et jõuda järgmisse parlamenti,sest Karilaid ja Suur oleks parem tandem Läänemaale,kui Luik,sest mõiste ämma kapp ei ärata usaldust

Lõvi
10 aastat tagasi

raudtee taastamise konkurss – kes ehitab kiiremini?

MK
10 aastat tagasi

Ainus võimalus raudtee taastamiseks paistab olema see maikuus “Teeme ära” päeval valmis ehitada. Nii, vaja läheb töökindaid, kohvilähkrit…

Anonüümne
10 aastat tagasi

Kui vaadata seda kuidas Haapsalu raudtee taastajad seda asja on ajanud siis ma väga ka ei imesta et poliitikud ei taha Haapsalut väga külastada see on olnud poliitikute suhtes küllaltki agressiivne – need erakonnad küll raudteed ei taasta ning see ja see astugu tagasi kui ei toeta Haapsalu raudtee taastamist – FB kubiseb sellistest kirjutistest.Kui poliitikut kes soovib järgmistel valimistel võita hakata maha tegema siis tal kaob tahtmine selle regiooniga koostööd teha sest see midagi head ei too. Pole ka Läänemaa valitsuselt ja Haapsalu linnalt kuulnud kas ise soovitakse raudtee taastamise finantseerimises osaline olla ja kui suures osas.Kas soovitakse Riisipere… Loe rohkem »

kodanik 77
10 aastat tagasi

Laia kaarega laseb Parts sulle endale..teadagi kuhu. vaata tegelikkust. Keskerakond teeks selle ära, IRL on 8 aastat majandusministri portfelli hoidnud, tulemust suur null

kodanik
10 aastat tagasi

Näidake siin ühte lauset, kus räägitakse, mida peaks tegema või mida Karilaid ise teeb. Laia kaarega kõigi kallal vinguda, seda oskab igaüks. Järjekordne komisjon, milleks? Raudtee on noorpoliitikule hea asi, mille peal liugu lasta, ühtegi ideed tal kahjuks pole.

kodanik 77
10 aastat tagasi

Savisaar oli majandusminister 2005 -2007, täna on Tallinna linnapea. tegi selle avalduse linnapeana ja Keskerakonna esimehena. mis siin naerda? Kullamaalt oled või?

kodanik
10 aastat tagasi

Savisaar toetab Haapsalu raudteed, lubage naerda.

Ats
10 aastat tagasi

Siin pole jah midagi heietada,tuleb hakata tormi jooksma! Kui juba metalli kokkuostu punktid saavad kasumit liiprite ostust, siis on küll kuskil mujal mäda?? Tule taevas appi!!

Mart
10 aastat tagasi

Küsin siis konkreetselt: “mida Karilaid ise raudtee heaks on teinud?”. Asjaajamisega alustas teatavasti erasektor, tasapisi tulid poliitikud kaasa kuid vaid ühel põhjusel – et saada valmistel valituks. Näiteks Sukles on eravestlustes pigem vastu kui poolt. Kaas keegi on kuulnud Karilaiult mõnd ideed raudtee hüvanguks? Mina mitte. Pigem näeb ta raudtees võimalust Riigikogu koalitsioonierakondade ja ministrite ohjeldamatuks kritiseerimiseks.