Olukord kiirlaenuturul on äärmiselt keeruline

Lehte Ilves

lehte.ilves@gmail.com

Põhjamaade tarbijaombudsmanid ja Balti riikide tarbijakaitseametite juhid hindasid Tallinnas peetud korralisel seminar-kohtumisel olukorda kiirlaenuturul äärmiselt keeruliseks, teatas Tarbijakaitseamet.

Kohtumisel tõdeti, et kiirlaenufirmad on paindlikud ja äärmiselt leidlikud, kui turuolukord või  seadusandlus muutub ja on vaja oma tegevust ümber korraldada. Ühes riigis kehtestatud piirangud viivad tihtipeale sellele, et ettevõtte tegevus suunatakse kiiresti mõnda teise riiki, kus kiirlaenu andmisel on vähem nõudeid.

Muu hulgas kasutavad kiirlaenufirmad küsitava väärtusega skeeme, nišše reeglitest möödahiilimiseks või nende kitsaskohtade ärakasutamiseks. Samas ei saa jätta tähelepanuta, et selles sektoris ei anna tarbijad tihtipeale endale aru oma tegelikest võimalustest, mistõttu on nad kergemini haavatavad.

Kiirlaenusektor tervikuna võib majandusnäitajailt üsna hea välja näha, kui jätta kõrvale suur halbade laenude osakaal. Viimane pole aga enam ettevõtete probleem, vaid koorem riigi sotsiaal- ja maksusüsteemile.

Olukorra parandamiseks ei pruugi piisata vaid ühe või teise riigi regulatsiooni karmistamisest, selleks on vaja reegleid rahvusvaheliselt ühtlustada ja teha piiriülest koostööd, leidsid kohtumisel osalenud.

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments